Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - Kopiowanie danych między arkuszami i zakładkami, sortowanie

Jaskolka87 26 Wrz 2012 12:31 2802 3
  • #1 26 Wrz 2012 12:31
    Jaskolka87
    Poziom 7  

    Hej,

    męczę się już drugi dzień z ogarnięciem danych w excelach...

    Załóżmy że, w dużym uproszczeniu, mam:
    Jeden główny (Ex2) jest sumą danych z arkuszy Ex1-70 (ok 70 sztuk Ex1-70, jako dane zabranych parametrów samochodów).
    Ex1-70 zawierają tabele na 12 zakładek każdy (jako miesiące), ale w sumie interesują mnie tylko dane z jednego wiersza (nr 100) z każdej z zakładek.


    W Excelu głównym, Ex2, jest również 12 zakładek jako miesiące, zestawienie tych 70 sztuk Ex1, ale w sumie zestawienie tego jednego wiersza z każdego z arkuszy w formie tabelarycznej.
    Więc: 12 zakładek jako sumy 100go wiersza z 70 arkuszy Ex1.

    Następnie chcę stworzyć oddzielną zakładkę w Ex2, jako Raport końcowy - sumę poprzednich 12 zakłądek z Ex2 dla każdego z samochodów.

    Intresuje mnie właśnie możliwość przeniesienia danych z tego 100 wiersza do odpowiednich zakładek w Ex2, a później zsumowanie tych 12stu zakładek w raporcie końcowym. Ta druga część jest w miarę łatwa, ale nie potrafię ogarnąć przeniesienia tego między plikami excela, zrzucenie danych z 70 arkuszy do jednego.
    Dodam jeszcze że w Ex2 kolejność na liscie samochodów w miesiącach nie jest taka sama jak na raporcie końcowym, ale to też akurat da się rozwiązać.

    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
    Chcę się tego nauczyć a rozwiązanie tego (choć nawet części tego) będzie bardzo pomocne.


    Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek wskazówki!

    Pozdrawiam,
    Ula

    0 3
  • #2 26 Wrz 2012 13:04
    marek003
    Poziom 40  

    Wiem że dla ciebie jest to jasne ale ja nie kumam. Możesz podać jakiś uproszczony przykład (załącz podobne dwa pliki excela - jeżeli to 2007 i wyżej spakuj je zipem) ?
    W przykładzie nie rób 70 zakładek tylko np dwie/trzy i na dwóch/trzech wierszach (zamiast 100 zrób 3 )

    0
  • #3 26 Wrz 2012 14:39
    Jaskolka87
    Poziom 7  

    Jasne. W załączniku.

    To tak w dużym uproszczeniu. Tabele normalnie są wieksze, i pliki mają więcej zakładek. No i jest z 70x plików typu Bielsko Biała, po 12 zakładek każdy i z 12stu wierszy nr 3 potrzebuję dane do Arkusza 0.

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Wrz 2012 11:14
    marek003
    Poziom 40  

    Zrozumiałem (w końcu) :)
    Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa.

    Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie.

    Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem i jednym arkuszem (np styczeń)
    Czyli zamiast jednego pliku z 12 arkuszami byłoby 12 plików z jednym sumującym arkuszem i 70 (!straszne!) ciągnącymi dane.

    Potem można analogicznie stworzyć plik sum który by miał 12 arkuszy ciągnących dane z tych 12 plików i jeden arkusz sumujący.

    Na marginesie
    Z tabel w miesiącach wydobył bym tez końcówkę "kodu/rejestracji" by po niej przeszukiwać arkusze

    Ale dalej uważam to za karkołomne przedsięwzięcie w excelu i radził bym przejść na access.

    0