Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nikon d 7000 i naprawa w serwisie.

TAKT 26 Wrz 2012 15:49 1194 10
  • #1 26 Wrz 2012 15:49
    TAKT
    Poziom 20  

    Zakupiłem Nikona D7000 w Krakowie w galerii krak. Sprzęt zakupiony przez sklep internetowy FJ, w galerii był tylko odbiór. Okazało się że aparat jest zepsuty. Nie pozwolili mi go zwrócić, przyjęli reklamację na gwarancji - leży ponad 3 tyg. i zero odzewu ze strony FJ. Wczoraj zadzwoniłem i usłyszałem że aparat ma nowy soft. Dla mnie taka naprawa to góra 3 dni a nie 3 tyg. i jeszcze żeby się upominać. Póki co sprzęt leży w Warszawie. Dzisiaj zadzwoniłem do Fotojokera - nic nie wiedzą dalej. Dzwonie o 15:30 do serwisu, słyszę komunikat że pracują do 15:00.
    Nie wydaje mi się aby wgranie nowego softu do aparatu wymagało prawie miesiąca czasu. Proszę doradźcie co robić w takim przypadku.
    Fotojokera radzę omijać z daleka.

    0 10
  • #2 26 Wrz 2012 16:15
    .......
    Poziom 11  

    Reklamacja na piśmie (polecony z. p. o.) na działalność serwisu (skierowana do nich). Przeczytaj warunki gwarancji, ile mają czasu na naprawę.

    0
  • #3 26 Wrz 2012 16:30
    TAKT
    Poziom 20  

    właśnie w tym sęk że mogą to naprawiać ile chcą. Nawet nie muszą dawać znać, bo nie jest przyjęty na zasadach rękojmi tylko na gwarancji. Gdyby był na rękojmię to do 2 tyg. musiałbym mieć pismo do kiedy usterka zostanie usunięta. Tak jak mówię, dzisiaj dzwoniłem i nikt dalej nic nie wie. Przewidywalny czas odbioru - 28 wrzesień. Oddałem ponad 3 tyg. temu. Pragnę wszystkich przestrzec przed działaniem serwisu Nikona. Jeśli płaci się za sprzęt ponad 3500 zł to nie tak powinien wyglądać serwis.

    0
  • #4 26 Wrz 2012 16:44
    oj
    Poziom 42  

    To Ty wybierasz czy korzystasz z gwarancji czy na "niezgodność z umową"

    TAKT napisał:
    Nie pozwolili mi go zwrócić

    Zwrócić to nie mogłeś (10 dni), bo odbierałeś go w sklepie stacjonarnym.

    Mogłeś wykorzystać "niezgodność z umową" = wymiana na nowy

    0
  • #5 26 Wrz 2012 18:37
    TAKT
    Poziom 20  

    Tak teraz wiem że mogłem tak zrobić, ale pierwsze pytanie sprzedawcy było " oczywiście na gwarancji chce go Pan go oddać " ... a ja no tak a jak inaczej. Myślałem że niezgodność z umową przysługuje tylko wtedy gdy się bierze na firmę ... No cóż, cwaniacy i tyle.

    0
  • #6 26 Wrz 2012 18:42
    .......
    Poziom 11  

    Niezgodność z umową to prawo wyłącznie konsumenckie, rękojmia natomiast obowiązuje pomiędzy dwoma równoważnymi podmiotami - konsumentem i konsumentem lub przedsiębiorcą i przedsiębiorcą.

    0
  • #7 28 Wrz 2012 10:04
    TAKT
    Poziom 20  

    W poniedziałek miałem informację że jest naprawiony. Dzisiaj jest piątek a aparatu nadal nie ma w Fotojokerze w Krakowie. Jak oceniacie działanie serwisu Nikon i Fotojokera na moim przykładzie? Ja w tej firmie nie zakupię już niczego.

    0
  • #8 14 Paź 2012 11:30
    TAKT
    Poziom 20  

    W końcu mam aparat. Prawie miesiąc w serwisie. Bez 3 dni. Aparat moim zdaniem nadal nie nadaje się do użytku. Sprzętowo wydaje się być wszystko ok, filmy kreci super ale zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia. Jest nieprzewidywalny. Mały zakres tonalny. Jak tylko gdzieś mam mały cień w kadrze to na zdjęciu jest to prawie czarne. Mialem 2 Nikony wcześniej D40 i D80 i takich problemów nie było. Używam tych samych obiektywów.
    Zdjęcia robione po południu w parku, na podniesionym iso do 800 są poruszone - tak działa oprogramowanie aparatu, i moim zdaniem tu jest przyczyna problemów.
    Zamiast skrócić czas, aparat przymyka przysłonę. Generalnie 70-80 procent zdjęć jest poruszonych, lub nie trafionych z ostrością.

    proszę poradźcie co robić bo wybieram się do serwisu znowu, ale nie zamierzam czekać miesiąc na sprzęt.

    0
  • #9 15 Paź 2012 01:59
    oj
    Poziom 42  

    Do sklepu na "niezgodność z umową", reklamacje złożyć na piśmie "żądanie wymiany na nowy"

    Przeczytaj ten wątek aby znowu "Nie pozwolili mi go zwrócić, przyjęli reklamację na gwarancji "
    Link

    0
  • #10 15 Paź 2012 07:32
    hojlo1
    Poziom 35  

    Procedura nie jest tak prosta.

    Sprzęt oddajesz (odsyłasz) sprzedawcy od którego masz fakturę/paragon.
    Żądasz wymiany na "wolny od wad" i czekasz na odpowiedź.
    Jak go faktycznie nie użytkowałeś od samego początku jako zepsuty = opisz.
    Choć lepiej napisać że wady nie zezwoliły na jakiekolwiek użytkowanie jako aparatu (jak to zgodne z prawdą).

    W zależności od odpowiedzi postępujesz dalej.

    Jak sklep uprze się przy swoim = bez sądu się nie ubędzie.
    Jednak ważna jest ich odpowiedź (często jest błędna) i samo straszenie sądem wystarczy.
    Nie musi to być sąd powszechny , ale polubowny (jednak na taki musi zgodzić się sprzedawca).

    Praktykowane kilkakrotnie (skutecznie), jednak sklep sklepowi nierówny. :?:

    0
  • #11 19 Paź 2012 19:56
    TAKT
    Poziom 20  

    Witam.
    Aparat dzisiaj zaniosłem do naprawy tj. 19-10-2012
    Zgłoszony jako " niezgodność z umową " z żądaniem wymiany na inny model gdyż wina leży po stronie źle napisanego softu aparatu, i nie sądzę by inny egzlemplaż był ok. D 7000 to moim zdaniem bubel.
    Będę informował na bieżąco co i jak.

    0