Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna I - Samochód stoi w miejscu - biegi wchodzą

eltexo 26 Sep 2012 18:32 10029 11
  • #1
    eltexo
    Level 10  
    Witam wszystkich!

    W mojej Lagunie I (1997) wystąpił kolejny problem, tym razem objawia się on tym, że auto stoi w miejscu, kiedy to bieg jest wbity (licznik wskazywał prędkość, kiedy to się stało).

    Co udało mi się zdiagnozować:
    - po podniesieniu obu stron żadne z kół się nie kręci
    - półosie się nie kręcą
    - podczas wrzucenia biegu wciskając sprzęgło i puszczając je - jak do normalnej jazdy - słyszę taki metaliczny dźwięk, jakby coś się gdzieś "wyrobiło" i nie łapało zębów. Nie wiem, jak inaczej to opisać
    - podczas próby wbicia biegu bez sprzęgła występuje ten sam dźwięk

    Proszę o pomoc. Wiadomo, że ciężko się naprawia samochody na odległość, jednak jakiś trop może okazać się pomocny, ewentualnie wskazówki jakichś prostych czynności, dzięki którym dowiem się więcej.

    Dziękuję!
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Być może oberwana tarcza sprzęgła.
  • #3
    toomeek15
    Level 11  
    Tarcza sprzęgła + docisk, metaliczny dźwiek być moze dlatego, że łapy od docisku urwało. Lub ograniczniki (metalowe nity) na tarczy sprzęgła już obdzierają.
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A gdybyś użył przeglądarki forumowej.....


    Prawa półoś, na wyjściu ze skrzyni frezy się skończyły.

    Rysunek poglądowy, ten akurat nie dotyczy Twojego auta:

    http://sklep.salko.pl/index.php?t=60915

    Tylko najpierw pod auto wejdź i popatrz czy to to.
  • #5
    balonika3
    Level 36  
    Przecież prędkościomierz działa! Przegub wewnętrzny, albo ukręcona półoś.
  • #6
    eltexo
    Level 10  
    Jeśli zasługuje to na uwagę:
    przed awarią zauważyłem, że coś "puka" - nieważne czy na prostej, czy przy skręconych kołach. Wraz ze wzrostem prędkości pukanie się nasilało, by zdaje się, że ustać gdy wystąpiła opisywana awaria. Prędkościomierz działał w chwili wystąpienia awarii (dodawałem gazu - prędkość na liczniku się zwiększała), kiedy auto było holowane - działać przestał.
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wejdziesz pod auto? Czy do mechanika oddajesz?
  • #8
    eltexo
    Level 10  
    Wejdę, jutro wjeżdżam na kanał. Założyłem ten temat w tym celu, by zorientować się na co "warto popatrzeć". Ta tuleja brzmi całkiem sensownie - czyli hałasować (wydawać ten sam dźwięk), powinno przy obracaniu tego koła, czy też tą półoś będę mógł obracać przy kołach znajdujących się na ziemi?
  • #9
    balonika3
    Level 36  
    eltexo wrote:
    półoś będę mógł obracać przy kołach znajdujących się na ziemi?
    Jak zerwiesz przegub zewnętrzny, to tak.
  • Helpful post
    #10
    michu506
    Level 10  
    W Lagunach częstą usterką było wyskoczenie pierścienia zabezpieczającego mechanizm różnicowy, powodowało to usterkę jaką opisujesz. Zdemontuj lewą półoś (od strony kierowcy) i sprawdź czy z mechanizmu różnicowego nie wypadło zabezpieczenie razem z podkładką. Jeśli masz szczęście i zabezpieczenie ocaleje zamontuj z powrotem i jazda. Masz już zbyt duży luz na mechaniźmie i przy skręconych kołach i ostrym dodaniu gazu może się zdażyć. Gdybyś miał zerwaną tarczę nie było by wskazania licznika. Tak czy inaczej prędzej czy póżniej przy tej usterce wymiana bądż naprawa skrzyni.
  • #11
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzisz michu506, zapomniałem jeszcze o tym pierścieniu, też to często się sypało.

    Tak więc eltexo masz jutro co sprawdzać.
  • #12
    gerda1979
    Level 1  
    witam
    mam ten sam problem możesz napisać co było do naprawy