Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes-Benz w124 - Uszczelka pod głowicą ? Woda w oleju.

26 Sep 2012 21:11 19821 43
  • Level 11  
    Witam, dziś przeżyłem szok.
    Dostałem do malowania boczek Mercedesa w124, automat, 88 r. Auto paliło jak paliło, po zapaleniu bardzo niskie wolne obroty.

    Ale przejdźmy do meritum, dziś wyjeżdżam z kabiny, samochodzik chodzi sobie na tych swoich wolnych obrotach. Po chwili chcąc go przestawić, dodając więcej gazu samochód zgasł.
    Próbując go zapalić nie ma jakiejkolwiek reakcji, nie zapali. Zostawiłem go chwile.
    Po pewnym czasie z wielkim wysiłkiem zapalił, jednak chodził jakby na 3 cylindry, nierówno, chmura dymy z tłumnika, zgasł. A więc otwieram maskę, z lewej strony, patrząc na przód silnika jest wielka plama oleju z wodą. (na plastiku pod silnikiem).

    Zbiornik wyrównawczy pusty, po otwarciu korka do wlewu oleja olej ma kolor kawy z mlekiem, czyli woda z olejem jeśli dobrze myśle. Taką samą substancje można znaleść przy pod filtrem powietrza, śladowa ilość.

    Czy to uszczelka pod głowicą czy może coś więcej ?

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    PS.
    Chyba to większy problem. Wlewając wodę do zbiornika wyrównawczego woda leje się do silnika, glos tak jakby wlewała się do miski olejowej, czy to możliwe ?

    O dziwo, samochód zapali.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 31  
    Głowica do ściągnięcia i wszystko będzie jasne.
  • Level 11  
    Jeszcze mam takie poboczne pytanko, czy ma na to jakiś wpływ, to, że z pozycji 2 na automacie zostało wrzucone 3 lub D bez zatrzymania pojazdu ?

    To pierwszy automat w jakim siedziałem.
  • Level 21  
    To nie ma znaczenia. Głowica do góry.
  • Level 30  
    Jaki to silnik ? Jak benzyniak m102/103/104 to tam jest ciekawy napinacz łańcucha. Jak się go nie umie złożyć to zrywa łańcuch rozrządu lub kółko wałka rozrządu. W silniku m104 jest jeszcze dodatkowe utrudnienie w postaci wałka ssącego ze zmienną fazą rozrządu.
  • Level 11  
    Tak jak myślałem, tutaj jest większy problem.
    Odkrecając tą cześć, gdzie jest termostat znalazłem tam kawałek aluminium, 0,5cm x 1cm
    Odkręcając świece, zauważyłem, że jedna świeca jest całkowicie zmiażdżona.

    Lecimy dalej z głowicą, mam instrukcje jak to zdjąć (Sam Naprawiam - MERCEDES w124, może sobie poradzę).

    PS. Jak odkręcić tą osłone, czy prowadnice ?
    Mercedes-Benz w124 - Uszczelka pod głowicą ? Woda w oleju.
  • Level 30  
    Widzę , że nigdy tego nie robiłeś, nie wiem, czy sobie poradzisz. Ta prowadnica jest mocowana na kołki. Do wyjęcia wybijakiem udarowym albo spec-wyciągaczem.
  • Level 11  
    Nie da rady tego zrobić domowymi metodami ?

    PS. Problem "rozwiązany".
    Jak widać na poniższych fotkach, zawór się "zmęczył".

    Opłacalna naprawa ?

    Mercedes-Benz w124 - Uszczelka pod głowicą ? Woda w oleju.
    Piękna głowica, aż miło patrzeć... Co może zrobić główka od zaworu.

    Mercedes-Benz w124 - Uszczelka pod głowicą ? Woda w oleju.

    Tłok również do wymiany.



    Opłaca się to remontować ?
  • Level 14  
    Quote:
    Opłaca się to remontować ?

    może zdradzisz wreszcie tajemnice jaki typ silnika ?

    M102/103 , nie opłaca się .
  • Helpful post
    Level 30  
    Silnik m102. Niezły bałagan, słupek na złom.
  • Level 11  
    Słupek ? Jestem lakiernikiem, nie mechanikiem ;)

    Dlaczego nie opłacalny jest remont ?
    Na allegro głowice używane chodzą po 300 - 500 zł. Tłok to 100 zł.
  • Helpful post
    Level 30  
    Za 600 można kupić silnik bez osprzętu. Tylko nie od cwaniaków z allegro tylko od normalnych ludzi. Kiedyś tych silników wywiozłem chyba z 10 na złom, kompletnych, bo nawet po 300 zł nie było chętnych.

    Blok nie ucierpiał ? Nie porysowało cylindra ? Wymiana 1 tłoka, do tego używanego z innego silnika to wdł mnie druciarnia.
  • Level 11  
    Szczerze, to ja nawet nie wiem jaka jest pojemność tego silnika, auto jest ze Szwecji, dowodu nie mam, a mało się znam na takich samochodach.

    Hmm, to jest stary samochód, więc nie wiem, czy nie kupić jednak tych używanych części.
    Nie, cylinder wygląda na dobry ;)
  • Helpful post
    Level 30  
    Pojemność masz wybitą na głowicy, jak zdjąłeś pokrywę zaworów to znajdziesz w okolicy 3 konika zaworowego.

    To jest stary samochód ? No proszę Cię.
  • Level 11  
    Rocznik 88.

    24 lata samochód, chyba, że Mercedes 24 letni to nie taki stary.

    Proszę, weź poprawkę na to, że jestem lakiernikiem, nie mechanikiem ;)


    PS. Jeśli mogłbyś mi pomóc i podsumować co by trzeba było zakupić, żeby ten potworek ożył to byłbym wdzięczny.


    PS2. Szukając wybitej pojemnosci znalazłem tylko "5701" albo jestem ślepy, albo na tej głowicy nie ma wybitej pojemności.
  • Helpful post
    Level 21  
    Najtaniej chyba będzie kupić ''golasa'' bez osprzętu. Za stary dostaniesz pewnie ponad 100pln na złomie. Głowicę można używaną założyć , ale tłok stary...
  • Level 11  
    O starym tłoku nie ma mowy, tylko głowica.

    Jest tutaj ktoś z okolic Krakowa kto miałby taki silnik na sprzedaż ?
  • Level 14  
    M102 czyli :
    1,8
    2,0
    2,3
    jak kol. wyżej napisał określ poj . lub podaj VIN / nr budy / to sie ustali :D
  • Level 30  
    W 124 nie było 1.8 więc albo 2.0 albo 2.3 Jak masz zdjętą głowicę i nie możesz znaleść na głowicy, zmierz średnicę cylindra. Dla 2.3 95,5 mm, dla 2.0 89,0 mm.

    Jak miałeś 2.0 możesz z powodzeniem wsadzić 2,3. Cały osprzęt pasuje i zostaje.
  • Level 14  
    Wiem że nie było ale
    szukając innego silnika M102 może trafić na 1,8 / nadmiar info nie zaszkodzi :D /
  • Level 30  
    Na dole silnika od strony kolektora wydechowego, o ile dobrze pamiętam, jest nabity nr. silnika. Po nim też można rozpoznać.
  • Level 11  
    A jeszcze jedna rzecz. To jest automat, jest jakaś różnica jeśli chodzi o silnik ?

    POJEMNOŚĆ 2.0
  • Level 11  
    No to zabieramy się do poszukiwania silnika 2.0 lub 2.3.

    Dzięki wszystkim za rady. ;)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ostatnio na portalu aukcyjnym kupiłem 2.3 za 300 i 2.0 za 250 z osprzętem, kompletne. Oba wstawione i oba śmigają. Warto kupować silniki, które da się jeszcze odpalić w dawcy, zagrzać i sprawdzić choćby ciśnienie na panewkach, posłuchać na zimnym, lubią mieć problemy ze szklankami, stukają, często od przypchanych kanałów olejowych.
  • Level 30  
    No i oczywiście najlepiej taki, co nie widział gazu, bo potem są problemy z ustawieniem wtrysku.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    E, jak stary silnik działał, przełoży osprzęt to nawet nic nie będzie musiał ustawiać, poza aparatem zapłonowym, żeby palec ładnie w odpowiednie miejsce kopułki trafiał.
  • Level 11  
    Nie wiedziałem, że tak ciężko znaleźć silnik do tego potwora.
    Wszędzie mają 2.3, mało jest 2.0, a właściciel uparł się, żeby założyć 2.0, bo ktoś mu powiedział, że przy 2.3 osprzęt może nie wytrzymać.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Bzdura, 2.3 nic nie rozwali. Silnik 2.0 śmiało może być od mniejszej siostry W124, czyli 190-ki. Są identyczne a osprzęt masz.
  • Level 11  
    Witam po krótkiej przerwie, silniczek nowy załatwiłem, mała różnica była, pompa paliwa w tamtym była chyba elektryczna ( zaślepka w miejscu, w którym w starym silniku była mechaniczna ) - więc musiałem przełożyć wałek który napędza tą pompe.

    Ale przejde do sedna - jak ustawić teraz zapłon ?