Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic 2001 - Odpowietrzanie układu hamowania

enginegarage 26 Sep 2012 23:35 5868 15
  • #1
    enginegarage
    Level 12  
    Witam
    Borykam się z tym samym problemem tylko że mam zapowietrzone koła prawy tył i lewy przód .Dodam że kljent próbował na własną rękę wymienić płyn .Odkręcił prawy odpowietrznik i pompował hamulcem, aż płynu brakło .Próbowałem wszystkiego co mi wpadło do głowy odpowietrzałem na włączonym silniku wyciągałem bezpicznik absu podnosiłem go odpowietrzałem na kołach, i nic dodam że nie ma w nim korektora .Co polecacie ?:)


    Gość zgubił klocek i hamował tłoczkiem który też wyleciał jak i płyn z układu .
    Po poskładaniu nie chce sie TA połówka odpowietrzyć.
    Odpowietrzanie z komputera tez licho idzie, dobra połówka trzepie pedałem silnie, a ta zapowietrzona wogóle, podczas testu.
    Jest na to jakaś metoda.
    Wymieniony zacisk bo go zniszczyło.
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zbiorniczek zawsze pełen?

    Oprócz metod które wymieniłeś innych nie ma. Możesz jeszcze spróbować "grawitacyjnie" odkręć odpowietrznik i niech przez jakiś czas samo leci, zawsze z pełnym zbiorniczkiem, pod korek bo są tam przegrody i lustro płynu w zbiorniczku trochę oszukuje.




    Pisownię popraw, wielkie litery, spacje oraz znaki interpunkcyjne.
  • #3
    enginegarage
    Level 12  
    Zbiornik cały czas pełny aż się wylewa , grawitacje też próbowałem .
    na tych kołach po odkręceniu odpowietrzników płyn tylko się sączy nawet po wciśnięciu hamulca.
    Natomiast na pozostałych dwóch(lewy tył prawy przód) po odkręceniu odpowietrznika aż tryska :);d.
    Odpowietrzniki wyczyszczone nawet zamienione i nic .
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale właściwie co się dzieje? Podejrzewam że zapowietrzony układ nie jest.

    Na moje zostaje pompa.


    Ostatni raz proszę o poprawę postów używając przycisku "ZMIEŃ", w przeciwnym razie temat w koszu wyląduje.
  • #5
    andexp
    Level 20  
    Próbowałeś odpowietrzać ciśnieniowo? Dziwne, że masz problem tylko z jedną stroną. Sprawdź przewody od abs do kół czy nie ma tam patentu (np. pozamieniane miejscami). Jesli jest OK to raczej nie pompa (powinna działać po skosie). Spróbuj poluzować przewody sztywne przy elastycznych, może są zarosnięte/spuchniete w środku i stąd ten problem. I przy pompie hamulcowej i ABS jak wylatuje płyn.
    Jak układ jest pusty zaczynam od przodu, przechodzę na tył, a w drugiej fazie już klasycznie, chyba że instrukcja każe inaczej.
  • #6
    enginegarage
    Level 12  
    Układ wygląda na odpowietrzony (brak powietrza)ale tak jak bym miał dużo mniejszy przepływ płynu .Pedał miękki wchodzi w podłogę .
  • #7
    andexp
    Level 20  
    Jeżeli jest odpowietrzony to nie może być miękki. Przepływ nie ma nic do tego. Podam przykład: wkręć w pompe ham. zamiast przewodów odpowietrzniki, odpowietrz i zobacz jaki będzie efekt. Pedał jak beton, a przepływ zerowy.
    Więc klient zamordował pompę hamulcową wypompowując płyn z układu, albo cuda. Nie napisałeś, że pedał twardnieje po kilkukrotnym szybkim nacisnieciu wiec wszelkie "luzy" układu wymagajace "wykasowania" nie istnieją. Zacznij od pompy hamulcowej.
  • #8
    enginegarage
    Level 12  
    zapowietrzone mam koło prawy tył i lewy przód przewody nie po zamieniane bo wszystko chodziło tak jak trzeba 2 dni wcześniej wymieniałem klocki i wszystko ok . Kazałem wymienić płyn , i na własną rękę wymieniał przewodów na 100% nie zamieniał.
  • #9
    andexp
    Level 20  
    Jeśli trafił by mi sie taki przypadek to zaryzykowałbym i zaczął od pompy hamulcowej. Miałem podobną sytuację z Fiestą z 2009, była powypadkowa z urwanym przewodem hamulcowym. Ktoś przepompował pompę bez płynu w jednej sekcji i juz nie można było odpowietrzyc układu. Próbowałem wszystkiego i nic. Dopiero wymiana pompy pomogła.
  • #10
    Melepeta36
    Level 14  
    Witam
    Pewnie trzeba odpowietrzyć blok ABS. Bez przyrządu diagnostycznego nie da się tego zrobić. Wie to każdy, kto zna budowę i zasadę działania ABS.
  • #12
    Melepeta36
    Level 14  
    Sprawdzone, tylko nie zawsze skuteczne. Niektóre obwody w bloku ABS trzeba otworzyć przyrządem diagnostycznym, bo inaczej nie wypchnie się z nich powietrza.
  • #13
    Cliver
    Level 11  
    kolego zacznij odpowietrzać od najdalej położonego od pompy hamulcowej koła czyli jeżeli pompa jest przy lewym przednim kołem to zaczynaj od prawego tyłu metodą grawitacyjną potem lewy tył, następnie prawy przód i lewy przód tylko pamiętaj o wciskaniu hamulca
  • #14
    Melepeta36
    Level 14  
    Metodą grawitacyjną, czyli odkręcamy odpowietrznik i płyn sam spływa. Po wciśnięciu pedału płyn nie będzie spływał. Tak jest zbudowana pompa :-) A czy od najbliższego, czy od najdalszego, to nie ma różnicy.
  • #15
    Cliver
    Level 11  
    ja to tak w civicu robiłem że podczepiałem wężyk ze strzykawką odkręcałem delikatnie odpowietrznik a ktoś wciskał hamulec i robiłem dotąd aż nie było pęcherzyków. Ale to był civic
  • #16
    enginegarage
    Level 12  
    OK po problemie :) dziękuje wszystkim za radę . Ale odpowietrzyłem go w taki sposób że pierwsze co odkręciłem odpowietrzniki na wszystkich kołach ,ściekł płyn doszczętni z wszystkich kół i wlałem świeży najpierw odpowietrzałem na przewodach przy pompie ABS. Później zakręciłem opowietrzniki i na kołach . Dodam że musiałem przelać jakieś 2,5l płynu żeby wszystko się fajnie odpowietrzyło i chwilę czasu ... :D