Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 2001 - Odpowietrzanie układu hamowania

enginegarage 26 Wrz 2012 23:35 3408 15
  • #1 26 Wrz 2012 23:35
    enginegarage
    Poziom 12  

    Witam
    Borykam się z tym samym problemem tylko że mam zapowietrzone koła prawy tył i lewy przód .Dodam że kljent próbował na własną rękę wymienić płyn .Odkręcił prawy odpowietrznik i pompował hamulcem, aż płynu brakło .Próbowałem wszystkiego co mi wpadło do głowy odpowietrzałem na włączonym silniku wyciągałem bezpicznik absu podnosiłem go odpowietrzałem na kołach, i nic dodam że nie ma w nim korektora .Co polecacie ?:)


    Gość zgubił klocek i hamował tłoczkiem który też wyleciał jak i płyn z układu .
    Po poskładaniu nie chce sie TA połówka odpowietrzyć.
    Odpowietrzanie z komputera tez licho idzie, dobra połówka trzepie pedałem silnie, a ta zapowietrzona wogóle, podczas testu.
    Jest na to jakaś metoda.
    Wymieniony zacisk bo go zniszczyło.

    1 15
  • Sklep HeluKabel
  • #2 26 Wrz 2012 23:41
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zbiorniczek zawsze pełen?

    Oprócz metod które wymieniłeś innych nie ma. Możesz jeszcze spróbować "grawitacyjnie" odkręć odpowietrznik i niech przez jakiś czas samo leci, zawsze z pełnym zbiorniczkiem, pod korek bo są tam przegrody i lustro płynu w zbiorniczku trochę oszukuje.




    Pisownię popraw, wielkie litery, spacje oraz znaki interpunkcyjne.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 26 Wrz 2012 23:49
    enginegarage
    Poziom 12  

    Zbiornik cały czas pełny aż się wylewa , grawitacje też próbowałem .
    na tych kołach po odkręceniu odpowietrzników płyn tylko się sączy nawet po wciśnięciu hamulca.
    Natomiast na pozostałych dwóch(lewy tył prawy przód) po odkręceniu odpowietrznika aż tryska :);d.
    Odpowietrzniki wyczyszczone nawet zamienione i nic .

    1
  • #4 26 Wrz 2012 23:53
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale właściwie co się dzieje? Podejrzewam że zapowietrzony układ nie jest.

    Na moje zostaje pompa.


    Ostatni raz proszę o poprawę postów używając przycisku "ZMIEŃ", w przeciwnym razie temat w koszu wyląduje.

    0
  • #5 27 Wrz 2012 00:07
    andexp
    Poziom 18  

    Próbowałeś odpowietrzać ciśnieniowo? Dziwne, że masz problem tylko z jedną stroną. Sprawdź przewody od abs do kół czy nie ma tam patentu (np. pozamieniane miejscami). Jesli jest OK to raczej nie pompa (powinna działać po skosie). Spróbuj poluzować przewody sztywne przy elastycznych, może są zarosnięte/spuchniete w środku i stąd ten problem. I przy pompie hamulcowej i ABS jak wylatuje płyn.
    Jak układ jest pusty zaczynam od przodu, przechodzę na tył, a w drugiej fazie już klasycznie, chyba że instrukcja każe inaczej.

    0
  • #6 27 Wrz 2012 00:10
    enginegarage
    Poziom 12  

    Układ wygląda na odpowietrzony (brak powietrza)ale tak jak bym miał dużo mniejszy przepływ płynu .Pedał miękki wchodzi w podłogę .

    0
  • #7 27 Wrz 2012 00:41
    andexp
    Poziom 18  

    Jeżeli jest odpowietrzony to nie może być miękki. Przepływ nie ma nic do tego. Podam przykład: wkręć w pompe ham. zamiast przewodów odpowietrzniki, odpowietrz i zobacz jaki będzie efekt. Pedał jak beton, a przepływ zerowy.
    Więc klient zamordował pompę hamulcową wypompowując płyn z układu, albo cuda. Nie napisałeś, że pedał twardnieje po kilkukrotnym szybkim nacisnieciu wiec wszelkie "luzy" układu wymagajace "wykasowania" nie istnieją. Zacznij od pompy hamulcowej.

    0
  • #8 27 Wrz 2012 22:02
    enginegarage
    Poziom 12  

    zapowietrzone mam koło prawy tył i lewy przód przewody nie po zamieniane bo wszystko chodziło tak jak trzeba 2 dni wcześniej wymieniałem klocki i wszystko ok . Kazałem wymienić płyn , i na własną rękę wymieniał przewodów na 100% nie zamieniał.

    0
  • #9 28 Wrz 2012 23:37
    andexp
    Poziom 18  

    Jeśli trafił by mi sie taki przypadek to zaryzykowałbym i zaczął od pompy hamulcowej. Miałem podobną sytuację z Fiestą z 2009, była powypadkowa z urwanym przewodem hamulcowym. Ktoś przepompował pompę bez płynu w jednej sekcji i juz nie można było odpowietrzyc układu. Próbowałem wszystkiego i nic. Dopiero wymiana pompy pomogła.

    0
  • #10 29 Wrz 2012 18:31
    Melepeta36
    Poziom 14  

    Witam
    Pewnie trzeba odpowietrzyć blok ABS. Bez przyrządu diagnostycznego nie da się tego zrobić. Wie to każdy, kto zna budowę i zasadę działania ABS.

    1
  • #12 29 Wrz 2012 19:35
    Melepeta36
    Poziom 14  

    Sprawdzone, tylko nie zawsze skuteczne. Niektóre obwody w bloku ABS trzeba otworzyć przyrządem diagnostycznym, bo inaczej nie wypchnie się z nich powietrza.

    0
  • #13 30 Wrz 2012 12:53
    Cliver
    Poziom 10  

    kolego zacznij odpowietrzać od najdalej położonego od pompy hamulcowej koła czyli jeżeli pompa jest przy lewym przednim kołem to zaczynaj od prawego tyłu metodą grawitacyjną potem lewy tył, następnie prawy przód i lewy przód tylko pamiętaj o wciskaniu hamulca

    0
  • #14 30 Wrz 2012 15:57
    Melepeta36
    Poziom 14  

    Metodą grawitacyjną, czyli odkręcamy odpowietrznik i płyn sam spływa. Po wciśnięciu pedału płyn nie będzie spływał. Tak jest zbudowana pompa :-) A czy od najbliższego, czy od najdalszego, to nie ma różnicy.

    0
  • #15 30 Wrz 2012 17:14
    Cliver
    Poziom 10  

    ja to tak w civicu robiłem że podczepiałem wężyk ze strzykawką odkręcałem delikatnie odpowietrznik a ktoś wciskał hamulec i robiłem dotąd aż nie było pęcherzyków. Ale to był civic

    0
  • #16 21 Paź 2012 11:57
    enginegarage
    Poziom 12  

    OK po problemie :) dziękuje wszystkim za radę . Ale odpowietrzyłem go w taki sposób że pierwsze co odkręciłem odpowietrzniki na wszystkich kołach ,ściekł płyn doszczętni z wszystkich kół i wlałem świeży najpierw odpowietrzałem na przewodach przy pompie ABS. Później zakręciłem opowietrzniki i na kołach . Dodam że musiałem przelać jakieś 2,5l płynu żeby wszystko się fajnie odpowietrzyło i chwilę czasu ... :D

    1