Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 - Po zmianie czujnika tem wody wentylator przestał dzialać

27 Wrz 2012 13:48 7371 17
  • Poziom 9  
    Witam

    Mój golfik 3 1.6 benzyna + gaz 1993 r pokazywał mi temp 70 st i nic więcej postanowiłem zmienić czujnik temp wody na nowy i po zmianie wentylator przestał działać dlaczego ??

    aktualnie temp doszła do 100 st i wyłączyłem go wentylator się nie załączył

    przed zmianą czujnika działał płyn w zbiorniczku jest w prawidłowej ilości
  • Poziom 9  
    ten który jest zamontowany na króćcu wodnym ( trójniku)
  • Poziom 40  
    Czy przewody wodne przy chłodnicy są adekwatnie ciepłe do wskazywanej temperatury?
    Czy układ był odpowietrzony?
  • Poziom 9  
    ad 1 no myślę że jak by miały 100 stopni to bym ich nie dotknął a dotykając je były ciepłe ale nie parzyły

    ad 2 nie odpowietrzałem po zmianie czujnika nie widziałem takiej potrzeby czujnik zmienia się 30 s wyciągałem stary wsadziłem nowy tyle

    w golfie z tego co wiem samo się odpowietrza
  • Poziom 14  
    Masz tam czujnik 4 pinowy czy 2 pinowy ?
    A jakiej firmy jest ten czujnik ?
    Pewnie chiński.
    Może kupiłeś zły czujnik i Ci przekłamuje na zegarach.
    Sprawdź vagiem jaką masz temperaturę cieczy.
    Za włączanie wentylatorów odpowiada czujnik w chłodnicy .
  • Poziom 9  
    Maxgear 21-0134 to jest 4 pinowy
  • Poziom 23  
    Istotny jest kolor opaski na czujniku,ten nowy jest zapewne do innego silnika i pewnie zrobiony z ryżu.Pokazuje błędne wskazania.
  • Poziom 9  
    Idiotą Nie jestem opaska ma ten sam kolor tj żółty z ryżu to ona Nie jest po za tym czujnik jest od mojego silnika sprzedawca sprawdzał w katalogu a i ja sprawdziłem w internecie
  • Poziom 14  
    duty89 napisał:
    aktualnie temp doszła do 100 st i wyłączyłem go wentylator się nie załączył

    duty89 napisał:
    ad 1 no myślę że jak by miały 100 stopni to bym ich nie dotknął a dotykając je były ciepłe ale nie parzyły

    To jest tani czujnik na pewno przekłamuje.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    duty89 napisał:
    w golfie z tego co wiem samo się odpowietrza

    ... pod warunkiem, że nawiew (gałka grzania) jest na maximum.
    Czyli wiatrak na dowolnie, czy na nogi czy na szybę też dowolnie ale temperatura na maxa! Wówczas zawór jest otwarty i układ odpowietrza się CAŁY.
  • Moderator Samochody
    Zico63 napisał:
    duty89 napisał:
    w golfie z tego co wiem samo się odpowietrza

    ... pod warunkiem, że nawiew (gałka grzania) jest na maximum.
    Czyli wiatrak na dowolnie, czy na nogi czy na szybę też dowolnie ale temperatura na maxa! Wówczas zawór jest otwarty i układ odpowietrza się CAŁY.


    Nie ma to znaczenia, nie ma tam żadnego zaworu wodnego, cięgna tylko sterują klapami przepuszczając strumień zimnego powietrza albo przez radiator, albo obok.

    duty89załóż z powrotem stary czujnik i wymień termostat.
  • Poziom 37  
    robokop napisał:
    Zico63 napisał:
    duty89 napisał:
    w golfie z tego co wiem samo się odpowietrza

    ... pod warunkiem, że nawiew (gałka grzania) jest na maximum.
    Czyli wiatrak na dowolnie, czy na nogi czy na szybę też dowolnie ale temperatura na maxa! Wówczas zawór jest otwarty i układ odpowietrza się CAŁY.


    Nie ma to znaczenia, nie ma tam żadnego zaworu wodnego, cięgna tylko sterują klapami przepuszczając strumień zimnego powietrza albo przez radiator, albo obok.

    Fakt, a wzięło się to stąd:
    VW Golf 3 - Po zmianie czujnika tem wody wentylator przestał dzialać
    Vw napisał, działa, nie szkodzi - więc stosuję :D


    Moderowany przez robokop:

    Brak zaworu wodnego, ma dwie zalety - ciągły ruch cieczy i sprawniejszy ( nie zdławiony) w nagrzewnicy - nie odkładają się szlamy. No i sam zawór nie przecieka z wiekiem ( bo go nie ma).

  • Poziom 14  
    Duty89 można by było zrobić prosty test żeby nie narażać Cię na koszty.
    Bierzesz mały słoik.
    Wlewasz do niego trochę wrzątku (tyle aby zanurzyć metalową część czujnika)
    Podpinasz pod kostkę stary czujnik.
    Zanurzasz go w słoiku.
    Kluczyk na zapłon i po kilkunastu sekundach będziesz miał temperaturę.
    Zazwyczaj temperatura na wskaźniku jest kilka stopni niższa.
    I będzie wiadomo czy termostat czy czujnik :)
  • Poziom 37  
    Czy układ elektryczny (zasilanie - bezp 30A nr 19) włącznika chłodnicy jest? Czy wentylator sprawny?
    To może wydawać się niepoważne, lecz czasem zdarzają się zbiegi okoliczności...
  • Poziom 9  
    stefan54 dobry pomysł stary czujnik wyrzuciłem niestety :/ ale sprawdzę tak nowy

    termostat zmieniałem rok temu razem z króćcem więc raczej to nie jego wina

    wentylator działał przed wymianą co do bezpiecznika to sprawdziłem i jest ok
  • Poziom 37  
    Czy Koledzy widzieli instalację wentylatora w Golfie 3? To jeden bezpiecznik i jeden przewód do włącznika w chłodnicy, z niczym (w tej wersji*)) nie złączony ani powiązany z żadnym innym obwodem.
    Oprócz awarii hydraulicznej tylko brak zasilania potrafi unieruchomić wentylator. Czujnik temperatury może mieć wpływ na wskazania, może na inst. gazową jeśli tak ktoś wykorzysta, jego druga sekcja na zapalanie i spalanie - ale nie na pracę wiatraka!
    Przecież, Ludzie!, czujnik - nawet niesprawny - nie ostudzi tak wody by SPRAWNY UKŁAD CHŁODZENIA się nie włączył; ani "tak", ani "w ogóle" nie ostudzi...
    ________________________
    *) - wersje do Afryki czy z fabrycznym hakiem mają sterownik dodatkowy, też jednak nie odcinający wiatraka a wprost przeciwnie: w razie ich awarii, wiatrak kręci się non stop.

    Dodano po 38 [minuty]:

    Silnik 1,6 bardzo szybko się rozgrzeje do temperatury włączenia wentylatora, wystarczy trochę ofensywniej pojeździć z 5km i zatrzymać pojazd z pracującym silnikiem – po minucie ma wiatrak ruszyć.
    Natomiast można łatwo sprawdzić poprawność czujnika w inny jeszcze sposób. Oto znalezione w necie dwie tabelki z wartościami oporu między stykami dla elektroniki (1 z 3) i dla wskaźnika (2 z 4).
    VW Golf 3 - Po zmianie czujnika tem wody wentylator przestał dzialać
    VW Golf 3 - Po zmianie czujnika tem wody wentylator przestał dzialać
    oraz schemacik samego czujnika:
    VW Golf 3 - Po zmianie czujnika tem wody wentylator przestał dzialać
    Można wstawić potencjometr gr. A (liniowy) i sprawdzać wskazania przy danym oporze – w sumie sposobów jest co nie miara i choć to częsta przypadłość w VW z tych lat – nie ma egzemplarza w którym właściciel by sobie z tym nie poradził.
  • Moderator Samochody
    To oczywiste że czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator - nim steruje inny, wkręcony w chłodnicę. Skoro wskaźnik pokazuje temperaturę 100 stopni, a do przewodów można się dotknąć, to kłamie - przy takiej temperaturze obydwa przewody ( górny i dolny) oraz chłodnica powinny parzyć. Kolor pierścienia nie ma znaczenia przy podróbkach, chińczycy jeszcze nie odkryli że oznaczają one charakterystykę czujnika i ładują co popadnie.
    Tak jak powiedziałem - poszukać oryginalnego czujnika i wymienić termostat. Nie ma znaczenia że rok temu był wymieniany - nawet Wahlera zdarzają się niesprawne od razu po wyjęciu z pudełka. W dodatku to tak naprawdę dwa termostaty w jednej obudowie. Zamykam.