Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto II 1.2 - Wysokie spalanie, po nagrzaniu do 90 nie ma dalszej jazdy.

Krystian1981 27 Sep 2012 14:37 4704 10
  • #1
    Krystian1981
    Level 10  
    Witam, mam problem z moim Punto.
    Poniżej przedstawiam szczegóły.

    Pacjent:
    Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG

    Objawy:
    Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby się ostudził i wtedy znowu kawałek można przejechać i klops...
    Tak jakby cały czas jechał na ssaniu.

    Sprawdzone zostały:
    czujnik temperatury cieczy chłodzącej; działa poprawnie ma odpowiednią rezystancję
    czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem na inny, jak wykręciłem map sensor i znowu go wkręciłem to spalanie wzrosło do 20l/ 100 km. Może trzeba go zaadoptować?
    wtryskiwacze
    sonda lambda - mam tylko jedną przed katem – napięcie skacze od 0,2V do 0,8V czyli dobra.
    Myślę że może padł sterownik wtryskiwaczy ale nie mam pojęcia jak go sprawdzić.

    Może ktoś miał podobny problem.
    Proszę o pomoc
  • #2
    Loker
    Level 39  
    Kontrolka silnika przypadkiem nie miga?
  • #3
    Krystian1981
    Level 10  
    Kontrolka nie miga.
  • Helpful post
    #4
    emeryt2
    Level 42  
    Jakie masz sprężanie na tłokach? Ile bierze oleju na 100 km?
  • #5
    Krystian1981
    Level 10  
    Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem.
    Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów.
  • Helpful post
    #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Krystian1981 wrote:
    Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów.

    Czyli 1l na 1000km - jakby to był wyciek, to byś miał kałużę oleju pod samochodem... choć przy takim spalaniu, jeśli paliwo nie wycieka to oleju powinno przybywać, bo ten silnik "nie przepali" 20l/100km.
    Krystian1981 wrote:
    czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem na inny, jak wykręciłem map sensor i znowu go wkręciłem to spalanie wzrosło do 20l/ 100 km. Może trzeba go zaadoptować?
    Raczej powstała jakaś nieszczelność, adaptować tam nic nie trzeba.

    Możesz go podpiąć pod komputer i popatrzyć na odczyty z czujników ale obawiam się, że silnik się skończył.
  • #7
    kolba39
    Level 11  
    f

    Dodano po 15 [sekundy]:

    ale czy przy takim spalaniu sonda będzie tak pracowała ???miałem przypadek taki tyle że w skodzie , też paliła 20 . po wymianie sondy autko śmiga , u ciebie jest to samo z tego co pamiętam w Fiatach też leciały mapy wtrysku , Powodzonka
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    kolba39 wrote:
    Fiatach też leciały mapy wtrysku
    Mapy są w pamięci EPROM i nigdzie nie "latają"... "polecieć" to mogą co najwyżej adaptacje.
    Krystian1981 wrote:
    napięcie skacze od 0,2V do 0,8V czyli dobra
    To wcale nie przesądza o tym, że jest dobra - działa ale nie wiadomo czy poprawnie.

    Niemniej jeśli to auto pali 20l/100km i jeszcze ubywa 1l oleju na 1000km to tam już "niema silnika".
  • #9
    macin26
    Level 10  
    A na zimnym silniku ma moc i nie gaśnie?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Krystian1981
    Level 10  
    Dzięki za pomoc.
    Uszczelka pod głowicą jest do zrobienia.