Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumny estradowe i aktywne

jeva1223 27 Wrz 2012 14:38 2826 18
  • #1 27 Wrz 2012 14:38
    jeva1223
    Poziom 6  

    Witam!!!
    Jestem nowy na tym forum.
    Otóż mam pytanko:
    Kupiłem wraz z qmplami zestaw naglasniajacy do naszej sali prob. Sa to dwie kolumny aktywne behringera.Jednak bardzo slabo slychac wokal kiedy obok gra perkusja 2 gitary i bas.
    No i mam pytanie. Czy da sie podlaczyc jakos do tych dwoch kolumn aktywnych kolumny estradowe?
    Na przyklad takie:
    Link

    Da rade jakos podlaczyc dodatkowo do tych moich?
    Pozdrawiam]Link[/url]

    0 18
  • #2 27 Wrz 2012 16:29
    marian133
    Poziom 38  

    Najpierw podaj model tych Behringerów. Po za tym,nawet jak by się dało to i tak nic to nie da (już nawet nie wspomnę że te kolumny które podałeś w linku to "złom").

    0
  • #3 27 Wrz 2012 19:09
    jeva1223
    Poziom 6  

    Oto kolumny:
    Link
    Nie znam sie na tym wiec sie pytam czy to cos da. Jezeli to jest zlom to podaj jakies fajne dobre kolumny. A po drugie jezeli to nic nie da to jak zwiekszyc glosnosc wokalu?

    0
  • #4 27 Wrz 2012 19:35
    marian133
    Poziom 38  

    Do tych Behringerów nie podłączysz pasywnych kolumn,jedynie drugie aktywne w przelocie. Jeśli te kolumny są za ciche to już nic nie zrobisz,po prostu takie są. Ale napisz jeszcze jak się wpinasz z tym wokalem do tych kolumn? bezpośrednio mikrofonem czy wychodzisz sygnałem z miksera?

    0
  • #5 28 Wrz 2012 07:16
    jeva1223
    Poziom 6  

    Mikrofon ->mikser> 2 kolumny

    Oto mikser:
    Link

    W jaki sposob moge rozwiazac moj problem?

    0
  • #7 28 Wrz 2012 14:50
    jeva1223
    Poziom 6  

    Nie moge dojechac do konca gałka poniewaz zaczyna piszczec.
    Co do wytlumienia to salka nie jest wytlumiona ale wkrotce bedzie.

    oto mikrofon:
    Link

    0
  • #8 28 Wrz 2012 15:04
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 28 Wrz 2012 15:04
    marian133
    Poziom 38  

    No to najpierw wytłumcie salkę,dzięki temu będzie mniej sprzęgać i będzie można podkręcić wokal. Możesz na razie próbować z sygnałem wejściowym,zmniejsz czułość mikrofonu a podkręć sumę,jak również popróbuj z ustawieniami samych kolumn względem mikrofonu.

    0
  • #10 28 Wrz 2012 19:55
    lukaszcafe
    Poziom 14  

    Witam.
    W którymś z postów dj-MatyAS, wspominał,że kiedyś nagłaśniał kapele i na nic zdały się jego prośby o przyciszenie pieców, więc był jazgot,dopiero po stanowczej wypowiedzi doszli do konsensusu i było "cacy".

    Dopisuje się do tego obiema rękami ,ponieważ ostatnio ogarniałem coś podobnego.
    O 22:00 do mnie zadzwonili organizatorzy imprezy z ( przepraszam) "wielką sraczką".
    Nie wiadomo co robić,koncerty trwają,a wokalu nie słychać.
    Wchodzę,rozglądam się...masakra...
    Dwa aktywne odsłuchy,dwie kolumny podobnego typu na przody i powermikser.
    Jazgot taki,że nie da się cokolwiek zrozumieć z tekstu,wszystko na max- bo jest głośno-jest impreza...
    Kapela skończyła grać,rozstawiła się następna ( wspomnę tylko,że był to koncert kapel garażowych) i jazda!
    Pałker wali,jakby miał kogoś ubić,piece na maksa,wszystko aż trzeszczy,wiec przerywam próbę i spokojnie im tłumaczę,że trochę delikatniej pukać w membrany i sciszyć o 1/2 piece.Ale gdzie tam!!! Nie będziemy się słyszeć!!!
    Tia??? Jesteście pewni? Może zagracie coś na setkę i zobaczymy?
    Zagrali.
    No faktycznie- jest ok..
    Wychodzę na salę,uszy nie bolą, wokal dostroiłem,było ok.
    Po dziesięciu minutach,idąc do baru,podchodzi do mnie szef klubu:
    Łukasz-fajnie,że jesteś,przecież tego się k*****a słuchać nie dało...

    Panowie,wracając do tematu.
    Przyciszcie piece,podkręćcie delikatnie wokal,zobaczcie jakie efekty.
    dwa poprzednie posty popieram .
    Pozdro

    0
  • #11 28 Wrz 2012 21:27
    jeva1223
    Poziom 6  

    Kombinowalismy juz z piecami i ciszej sie juz ich nie da zrobic bo nie slychac ich przez perkusje.
    A wiec wygluszymy salke i wtedy zobaczymy czy cos dalo.

    0
  • #12 28 Wrz 2012 22:27
    marian133
    Poziom 38  

    lukaszcafe napisał:
    ...przerywam próbę i spokojnie im tłumaczę,że trochę delikatniej pukać w membrany i sciszyć o 1/2 piece.


    Nie chcę się wymądrzać ale koncert koncertowi nie równy tak samo jak próby w salkach. Niekiedy nie da rady zagrać ciszej,po prostu nie da rady (mowa tu o perkusji). W salkach wszystko się dociąga do perkusji,jeśli perkusista nie może czegoś zagrać ciszej to po prostu nie może (nie muszę tu chyba tłumaczyć dlaczego).

    W zależności jaki rodzaj muzyki grają koledzy będzie w salce głośno lub bardzo głośno więc nie mów że mają się przyciszyć. W "próbowniach" zawsze jest problem z wokalem,to wynika albo z powodu sprzętu albo samej salki,a wszystko na to wychodzi że jest problem z tym drugim.

    0
  • #13 29 Wrz 2012 03:37
    DjMapet
    Poziom 43  

    Moc kolumn jest wystarczająca, do nagłośnienia wokalu na próbach a nawet niewielkich koncertach.

    jeva1223 napisał:
    zaczyna piszczec

    To nie podbijaj korekcji na mikserze, czyli niepotrzebnie nie przekraczaj wartości 0 dB. Potencjometr LEVEL w każdej kolumnie, powinien być ustawiony na godź. 12, a potencjometry barwy tonu HIGH i LOW w okolicy 0 dB.
    W instrukcji lub na forum znajdziesz opis, jak prawidłowo ustawić gainy wejść mikrofonowych miksera.
    Poza tym jak już niejednokrotnie o tym pisałem, mikrofony Sennheiser nie należą do najłatwiejszych do ukręcenia, zwłaszcza dla niedoświadczonego użytkownika.
    Wytłumienie pomieszczenia, oraz odpowiednie rozstawienie sprzętu z pewnością też pomoże. Zamieść ew, rzut rozstawienia sprzętu w sali prób.

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 29 Wrz 2012 22:26
    jeva1223
    Poziom 6  

    Oto jak wyglada salka:

    [url=http://w446.wrzuta.pl/Link[/url]


    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    Instrukcja prawidłowego sposobu zamieszczaniu obrazków jest na początku każdego działu.
    (dj-MatyAS)

    0
  • #15 29 Wrz 2012 23:09
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 30 Wrz 2012 00:08
    2073718
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 30 Wrz 2012 00:56
    DjMapet
    Poziom 43  

    550 W= peak power. W RMS mają 345W/8 Ohm: http://www.behringer.com/assets/B208D_B210D_B212D_B215D_WebBrochure.pdf ale to i tak wystarczająca moc do nagłośnienia wokalu na próbach i małych klubach.
    Co do perkusistów, to każdy ma inny styl grania. Współpracowałem też z takim, którego ledwo było słychać na próbach. Sporo zależy od umiejętności, techniki i temperamentu. Zgadzam się z poprzednikiem, iż większe problemy sprawiają w tym zakresie gitarzyści, a jak w zespole jest dwóch, to niekiedy dochodzi miedzy nimi wręcz do bitwy - kto głośniej. Wygrywa ten, co ma mocniejszy piec :-).
    Główny problem, to nie wytłumione pomieszczenie i nieprawidłowo rozmieszczony sprzęt podczas prób.

    Pozdrawiam.

    0
  • #18 30 Wrz 2012 12:03
    wolek14
    Poziom 31  

    Cytat:
    nie każcie grać ciszej perkusistom! I tak grają za cicho. Owszem, gitary zwykle są za głośno, ale perkusiści za cicho.

    Na koncercie/sesji owszem, ale na próbie po co?

    0
  • #19 30 Wrz 2012 19:30
    2073718
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów