Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xsara 1,4i - po wymianie rozrządu stuka (jakby zawory)

27 Wrz 2012 16:12 12915 24
  • Poziom 12  
    Od roku posiadam citroen xsara 1,4i 75KM .Dopóki nie dałem (garażowemu paprakowi) który niby się znał do wymiany rozrządu było wszystko ok. Po wymianie całego kompletu (pasek,pompa,rolka) już nie jest ok. Od razu po odebraniu słyszałem że coś wyje spod maski. Teraz już wiem że to wycie to nowa rolka w rozrządzie. Pan potężny mechanik nie ustawił paska żeby szedł po środku tylko po samym brzegu kół i podobno rolke szlag trafił odrazu. Druga sprawa to przy dodawaniu gazu stukanie w silniku jakby zaworów. Twierdził że ustawił mi rozrząd bo wcześniej był przestawiony o jeden ząbek. Czy to stukanie może być powodem nieprawidłowego ustawienia rozrządu?? Da ktoś namiar na jakiś schemat jak powinno być wszystko ustawione w tym modelu? Xsara break II 1,4i benzyna 2000rok 55KW (75KM). Pozdrawiam i proszę o podpowiedź.
  • Poziom 16  
    Pewnie coś namieszał. Doprowadź to do ładu bo rozwalisz silnik.
    Schemat wysłałem Ci na PW.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Jesli spieprzyl robote, to albo ja poprawi (za darmo,oczywiscie), albo odda komus innemu i zaplaci rachunek.
    Tak to dziala w normalnym swiecie.
    Pozdrawiam, Georges[/quote] Niby racja ale w normalnym świecie to my nie żyjemy.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Wię co może być powodem stukania wraz ze zwiększaniem obrotów ? Na wolnych nie stuka ,zaczyna się od około 1500 a zanika około 3000 .Powtarzam że zanim ten gostek nie włożył tam swoich łap to tego nie było. Dodam jeszcze że zdejmował pokrywe zaworów żeby ją uszczelnić. Natomiast rolka nie wyje odrazu po odpaleniu. Silnik musi trochę pochodzić i jak robi się ciepły wtedy zaczyna wyć .A kolega wysłał mi schemat ale to jest od nissana almery. Tak bynajmniej pisze.
  • Poziom 16  
    Sorki za pomyłkę z tym schematem, poprawiłem to.
    A co do rozrządu to na pewno coś spaprał ten "mechanik". Może nie właściwie dobrał elementy np. pasek albo rolki. Bardzo możliwe że niewłaściwie go ustawił, tym bardziej że, powiedział o przestawionym pasku a samochód przed jago naprawą był ok.
    Ja na Twoim miejscu zaprowadził bym do ludzi co się na tym znają, ponieważ ponowna wizyta u tego samego "mechanika" tylko pogorszy sprawę.
    Powodzenia
  • Poziom 12  
    Dzięki kolego. Na pewno do niego już nie oddam auta tylko 500zł za części razem z jego kosztami robocizny przepadło. I mam zamiar kupić oczywiście nową rolkę i pasek , pompe wody odpuszczè ale jak za mocno naciągnął to pasek lepiej też zmienię jeszcze raz. Pozdro.
  • Poziom 42  
    macho1111 napisał:
    Dopóki nie dałem (garażowemu paprakowi)

    Tak samo jesteś odpowiedzialny jak i ten mechanik, sam chciałeś i masz, więc go brzydko nie nazywaj...zrobiłeś to na własne życzenie
    Tak czy inaczej szybko to popraw w polecanym warsztacie.....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Rozrząd wymieniony jeszcze raz na nowy. Okazało się że tamten fachowiec nie zmienił rolki , zostawił starą która się rozlatywała. Ale pukanie nadal występuje. Jest to stukanie rytmiczne, im więcej obrotów tym szybciej stuka. Najbardziej słyszalne przy ruszaniu z miejsca. W miejscu słychać przy minimalnym dodaniu gazu. Jednak po odpaleniu po nocy gdy silnik zimny chodzi cichutko i około 5 nie ma tego. Co to może być? Ewidentnie słychać do po stronie pasażera z prawej strony silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A czy przypadkiem nie stukało by w takim wypadku nawet na zimnym silniku?? Sprawdzę zdejmując pasek wieloklinowy i przejadę się kawałek już na rozgrzanym silniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Tak. Alternator na dole bardziej cofnięty a pompa wspomagania z przodu u góry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Najbardziej jak stoi na wolnych obrotach i powoli dodaje sie gazu to te pierwsze stadium . Póżniej już nie , i tak samo przy spokojnym ruszaniu . W czasie jazdy już tak nie słychać. Ale po nocy nawet przy spokojnym ruszaniu silnik jest cichutki aż miło.
  • Poziom 42  
    "Walą" panewki podporowe, wada tych silników...raczej nie do naprawy tylko gęstszy olej...teoretycznie można jeździć bez problemu...przy okazji może wymieniałeś olej?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Ja mam patrzeć...czy tak sobie gadamy?
    Bo o silnikach PSA (starszych) mam swoje zdanie, a ktoś tu wypisuje o "papudrokach" i ma wrażenie, że jak się wyżali na forum to mu lżej....i jak ktoś napisze, że to wina mechanika to jest mu lepiej...w życiu...
  • Poziom 12  
    Nie ma się co kłócić. Auto chodzi jak traktor po około 5 minutach pracy. Na początku jest cichutki aż miło. Nie zauważyłem tej dolegliwości przed wymianą rozrządu. oleju nie zmieniałem bo jak go kupiłem to był wymieniony przez serwis. i zrobiłem na nim dopiero 5000km. olej to elf 10w40 competition sti. To mam zmienić teraz na mineralny? Ręce opadają.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Nikt sie nie kłóci, a kol. "georgesgr" ma chyba największą wiedzę, że tak powiem we francuzach i warto go słuchać, chociaż pisaliśmy o troszkę innych przyczynach tego stuku...
    Tak czy inaczej jedź do dobrego fachowca, bo opisywanie odgłosów silnika jest praktycznie nie możliwe, a fachowiec, taki polecany, poda ci właściwą diagnozę....
  • Poziom 12  
    " To na pewno nie zawory ci klekoczą,zupełnie inny dźwięk a poza tym zawory by ci klekotały odrazu po odpaleniu a nie po kilku minutach i było by to słychać na górze i po odkręceniu korka , a to wydobywa się z niższej partii silnika " To słowa już trzech nie byle jakich mechaników w mojej okolicy.

    Dodano po 14 [minuty]:

    O panewkach już kiedyś czytałem że te silniki tak mają ale zdaje się że ktoś wtedy pisał żeby lać syntetyczny olej bo jak się wleje mineralny to są niedosmarowywane i stukają. Bez sensu bo mi nie stuka na całkiem zimnym silniku , wtedy olej jest gęsty po chwili się rozrzadza i zaczyna stukać. To by miało jakiś sens. Mogę jutro zmienić olej na 15w40 i się okaże...
  • Admin grupy Samochody
    Jak już spuścisz ten olej-odkręć miskę i zajrzyj do panewek.....to chwila roboty...
  • Poziom 12  
    Wymienilem olej na mineralny i niestety zadnej roznicy. Kompletnie nic. Panewki ok i to nie one stukaja.
  • Poziom 14  
    A ja stawiam na panewki. Zbyt lużne pasowanie + zbyt naciągnięte paski osprzętu i rozrządu oraz niefortunne rozmieszczenie osprzętu silnika. Reasumując - błąd mechanika (nadgorliwość w napinaniu pasków lub na na "oko"), zużycie eksploatacyjne silnika i błędy konstrukcyjne w obrębie silnika. Możesz mieć pretensję do mechanika za niezbyt fachową naprawę, do siebie za zużycie autka podczas eksploatacji i do konstruktora i producenta za partacką produkcję samochodu.
    Wystarczy?
    Rozwiązanie:
    wymienić półpanewkę górną od strony rozrządu na wale korbowym (w ASO z oznaczeniem białym paskiem), lub kompletu z zamienników. Przeniesienie pompy PS jak sugerowali koledzy w postach wyżej.
    Pozdrawiam.
    A i jeszcze pomocny link (m. in. wartości naciągów pasków):
    http://service.citroen.com/dtt/CDP/code/pl_PL/Xsara/index_2002.html