Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rower z silnikiem PROJEKT

kamil00123 27 Sep 2012 16:22 4773 10
  • #1
    kamil00123
    Level 10  
    Witam tym razem nie jestem tu aby się w czymś poradzić ale dziś będę się chwalił.
    Wiele osób mówiło że mój projekt nie ma racji bytu itp. dziś udowadniam że wszystko jest do zrobienia.
    Oto mój rower z silnikiem spalinowym!
    Dane techniczne silnika:
    -Honda (oryginalna nie chinol) GX160 4,8KM 10,3Nm 160cc 15kg wagi 4takt górnozaworowy (OHV) palony szarpką (mi wygodniej na zapych) spalanie na maksymalnych obrotach 1.5l/h i 0.5l/h na niskich obrotach
    Przeniesienie napędu odbywa się przez pasek klinowy nałożony na 5 wpustowe szajby dzięki czemu mam możliwość modyfikacji prędkości maksymalnej i siły, 13 biegów o ile sie nie mylę.
    Na wałki tylnym oprócz szajby znajdują się koła zębate (od rozrządu) a także dwa łożyska. Tylny wałek wykonuje ruch zawiasowy a dociskają go 2 sprężyny.
    cały silniki zamontowany jest na bagażniku wykonanego z profilu 2,5cm osadzony na gumowych poduszkach.
    Rower posiada nowe felgi stożkowe gdyż stare okazały się zbyt słabe.

    A teraz czas na wady tej konstrukcji :
    -Brak możliwości zatrzymania się bez gaszenia silnika (nie jest to tak dużym problemem bo wystarczy zapedałować i znowu chodzi )
    -Wysoko osadzony środek ciężkości (trzeba uważać na zakrętach)
    - nie zrobiłem jeszcze dźwigni podnoszenia rolki z nad koła

    Moje odczucia:
    nie zamieniłby go na żadnego skutera, bardzo mało pali a te silniki są niemal wieczne. Rower budzi ogólne zainteresowanie a większość motorowerów nie ma z nim dużych szans. Nie trzeba tego opłacać wystarczy zakleić pojemność i śmigać bezkarnie bez kasku, już nie raz policja mnie widziała. Prędkość maksymalna zależna od przełożenia ale na tym na którym jeżdżę ok 70km/h (jechałem przy samochodzie znajomego) a mam jeszcze 4 wyższe biegi a siły by starczyło tylko trochę się boje.

    Co o tym myślicie? jakieś pytania
    http://www.fotosik.pl/u/Henks1/album/1292444
    http://youtu.be/zL7a2rbwvnE
  • #2
    zielony_gajowy
    Level 15  
    kamil00123 wrote:
    Co o tym myślicie?

    Wrzuć na DIY z dokumentacją.
    Co z OC skoro poruszasz się pojazdem mechanicznym po drogach publicznych?
    Policja widziała pojazd mechaniczny na drodze publicznej bez rejestracji i nic?
    A dopuszczenie do ruchu po drogach publicznych?
    Nie neguję. Mam tylko pytania.
  • #3
    płetwa
    Level 32  
    kamil00123 wrote:
    Co o tym myślicie?


    Jak tym w końcu przydzwonisz to nie będzie co zbierać ani z ciebie, ani z roweru i obyś nikomu krzywdy nie zrobił.
  • #5
    cezars65
    Level 24  
    Tak na to patrzę ....coś mi się wydaje że ta tylna opona to przy współpracy z tym ,,frezem '' to długo nie wytrzyma....no ale życzę powodzenia w udoskonalaniu....
  • #6
    mavet
    Level 10  
    po pierwsze , nie masz odpowiednich hamulców - tarczowe obowiązek .
    Wiesz że by pojazd pozostał rowerem pojemność nie może przekraczać 50 cm3 a prędkość 40 km/h . Strasznie niebezpieczny sprzęt , duża waga silnika , niestabilność ( wysoki środek ciężkości 15 kg silnik + stelaż min. 5 kg), słabe hamulce . Dziwię się że Twoi rodzice pozwalili na taką modyfikację , pewnie nie mają też wyobraźni ja Ty . Każda niepewna sytuacja + prędkość + masa daje łamanie kości , oby tylko tym się zakończyło . Przemyśl to . Ja mam silnik hondy gx25 napędzany przez łańcuch , waga zestawu 6,5 kg. v-max 45 i dość
  • #7
    kamil00123
    Level 10  
    Widze ogromny entuzjazm z waszej strony ale pragne powiedzieć że jeśli hamulce blokują koło to już lepiej hamować nić nie będzie więc hamulce OK. Jak widać już listopad a ja nadal żyje a jeżdżę często, chce przypomnieć ze mam własny rozum i nie wchodze w zakręty przy prędkości 60km/h a co do przepisów to się mylisz bo podałeś definicje motoroweru dopuszczalna prędkość to jak coś 25km/h
  • #8
    monteroo
    Level 11  
    Napęd na rolkę to jeden ze starszych patentów, podobnie jak i paski klinowe stosowane były od zawsze. Silniik ma 160 ccm ,ale jest niewysilony.Tak że ta moc nie jest jakaś porażająca.Bywały takie patenty że napęd z szajbki na wale silnika szedł paskiem bezpośrednio na duże koło pasowe zamocowane do koła. Ogólnie mi się projekt podoba.Pozdr
  • #9
    mavet
    Level 10  
    Jako projekt jest ok , powiem więcej ,można konstrukcję wykorzystywać lecz na drodze niepublicznej lecz wiem jak to jest z młodością .Szuka wrażeń i poklasku , też tak robiłem , niemniej uważam w/w sprzęt za nieco niebezpieczny . Moc 4,5 KM dla roweru przy jego wytrzymałości mechanicznej to o wiele za dużo . Skutery posiadają 2 KM , te najsłabsze , a konstrukcja mocniejsza kilkukrotnie .Popracuj nad obniżeniem środka ciężkości ( rower poziomy np. )
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Motorbike
    Level 24  
    Fajny projekt

    Coś małe spalanie jak na tą pojemność :) ?

    Ja bym tutaj widział napęd łańcuchowy zamiast rolki.