Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG300ISA2 - Po zgaszeniu silnika otwiera wtryskiwacze gazu

psooya 28 Wrz 2012 11:37 2298 21
  • #1 28 Wrz 2012 11:37
    psooya
    Poziom 36  

    Witam,
    Auto jeździ, powiedzmy, że większych problemów niema poza najgorszym. Włączam stacyjkę i jest ok, odpalam i jest ok, przełączam się na gaz (automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury) i sobie jeżdżę. Parkuję i gaszę silnik ale nie wyjmuje kluczyka ze stacyjki bo chcę posłuchać radia (odcina radio po wyjęciu) i wtedy się zaczyna. Kod błędu 1 długi dwa krótkie, opis błędu zbyt niskie ciśnienie gazu, silnik zalany gazem, smród jak w komorze gazowej :/
    Jeśli wyjmę kluczyk szybko to problemu niema nawet gdy zaraz włączę stacyjkę z powrotem.
    Ktoś się spotkał z czymś tak patologicznym?
    Autko: Toyota Yaris 99r 1.0 16V.

    0 21
  • Sklep HeluKabel
  • #2 28 Wrz 2012 13:30
    bartek_j
    Poziom 35  

    Otwiera je całkiem czy kluczuje ?
    co pokazuje program gdy podłączysz kompa ? napięcie, czas wtrysku jaki widzi itp ?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 28 Wrz 2012 14:23
    ociz
    Moderator Samochody

    bartek_j napisał:
    Otwiera je całkiem czy kluczuje ?

    Jakby je trzymał otwarte to by się zaraz cewki spaliły.

    0
  • #4 28 Wrz 2012 16:41
    manio123
    Poziom 34  

    Zajrzyj pod maskę i poruszaj przewodami gazowymi, gdzieś masz nieszczelność , nadstaw ucho usłyszysz z pewnością. Jak jedziesz to pęd powietrza wentyluje komorę silnika i nie czujesz. Szkoda gazu :)

    0
  • #5 28 Wrz 2012 18:04
    psooya
    Poziom 36  

    Nie mam nieszczelności. Umiem takie rzeczy diagnozować i naprawiać.
    Sprawdzę co pokazuje bo na to nie zwróciłem uwagi. Jedyne na co patrzyłem to na chwilowy błąd. Tak jakby była włączona opcja zmniejszania ciśnienia gazu po zgaszeniu silnika ale niestety jest wyłączona.
    A i najważniejsze to jest nowa instalacja ma 3 tygodnie. Jest na gwarancji ale chyba się nie doczekam więc nie piszcie mi, że powinienem pojechać do gazownika. Pojadę i zostawię mu sterownik bo tak mi się wydaje, że jest wadliwy.
    Sterownik nie kluczuje. Słychać by było ciągła pracę wtrysków. Tak jakby nie zauważał momentu zgaszenia silnika i zostawał na "stanie poprzednim" otwartych wtrysków benzynowych aż minie jakiś timeout lub błąd za niskiego ciśnienia po czym je zamyka.

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Wrz 2012 18:23
    dino777
    Poziom 25  

    centralka w tym czasie świeci??

    0
  • #8 29 Wrz 2012 00:31
    psooya
    Poziom 36  

    Tak świeci a raczej szybko miga dioda stanu pracy sterownika (ze 2 razy szybciej od oczekiwania na przełączenie na gaz ) i w tym czasie chyba 3 krotnie powtarza błąd dźwiękowy 1 długi 2 krótkie.

    0
  • #9 29 Wrz 2012 00:39
    dino777
    Poziom 25  

    sprawdź gdzie jest wpiety + po stacyjce

    0
  • #10 29 Wrz 2012 00:41
    psooya
    Poziom 36  

    Stacyjka ma pozycje OFF(można wyjąć kluczyk) I (włącza się radio i STAG) II (włączają się liczniki i cała reszta) III rozrusznik. Więc jest podpięty tak jakby pod radio na I pozycję i gość twierdził że podłączył pod stacyjkę bezpośrednio. Mogę rozebrać i sprawdzić natomiast w momencie gaszenia silnika nie widać na centralce żadnych przygaśnięć jakby coś było nie tak z zasilaniem.

    0
  • #11 29 Wrz 2012 06:33
    dino777
    Poziom 25  

    ma być podpięty pod pozycję II, w tym, silniku możesz śmiało podpiąć pod + od wtrysków PB, bo pojawia się własnie po przekręceniu kluczyka w Kra zakładałeś??

    0
  • #13 29 Wrz 2012 09:56
    psooya
    Poziom 36  

    Sprawdzę to dziś. Choć jak patrzyłem na schemat podłączenia to nie było tam nic takiego zaznaczone a niektóre auta nie mają pozycji II.
    Zakładałem poza Krakowem bo w Krakowie każdy mówił co innego a najsensowniejsza rozmowa była z właśnie gościem z poza. Mogłem sam to założyć tylko by mi na to zeszło pewnie miesiąc czasu jak z poprzednią instalacją....

    0
  • #14 29 Wrz 2012 15:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    psooya napisał:
    Choć jak patrzyłem na schemat podłączenia to nie było tam nic takiego zaznaczone a niektóre auta nie mają pozycji II.


    Wszystkie które znam mają pozycje '' zapłon'' .

    0
  • #15 29 Wrz 2012 15:45
    manio123
    Poziom 34  

    Wtrysk gazowy powtarza tylko sygnał otwarcia wtrysku benzyny , sam z siebie się nie otwiera :), więc jakiś sztuczny problem ,nawet jeśli by było zasilanie po kluczyku to wtryski lpg się nie otworzy jeśli nie pojawi się taki impuls ecu. Poza tym z pewnością doprowadzało by to do szybkiego nagrzewania się cewki wtryskiwacza ( bo chyba nie wszystkie się otwierają ! ) i w konsekwencji szybkiego spalenia cewki. Wtryski są sterowane impulsami o różnym przebiegu (pwm) i stałe napięcie szybko je niszczy. Może to reduktor popuszcza do kolektora przewodem podciśnienia ?

    0
  • Pomocny post
    #16 29 Wrz 2012 15:50
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    manio123 A spotkałeś się żeby sterownik gazu na kablu +15 był zasilany w I pozycji stacyjki?
    Gdy ecu benzyny jeszcze nie ma zasilania?

    0
  • Pomocny post
    #17 29 Wrz 2012 15:59
    manio123
    Poziom 34  

    Jak człowiek "zdolny" to wszystko może ....

    0
  • #18 29 Wrz 2012 20:40
    psooya
    Poziom 36  

    Więc tak. Było do przewidzenia, że pomoże przepięcie na II pozycję stacyjki. Działa. Ale wg mnie manio123 pisząc, że wtrysk gazu "mapuje" wtryski benzyny to na logikę po zgaszeniu wtryski PB się zamykają wiec i LPG powinny.
    Reduktor nie popuszcza do kolektora w żaden sposób. Ewidentnie jest to wina otwarcia wtrysku. Na kompie pamiętam, że ciśnienie (przy szybkim zgaszeniu stacyjki i ponownym włączeniu) było takie samo około 1,2 bara. Natomiast przy pozostawieniu kluczyka leciało od razu prawie do 0.
    Druga sprawa to już kwestia użytkowania. Sterownik generuje kodem dźwiękowym zaraz po przełączeniu na gaz, że jest zbyt małe ciśnienie gazu co jest spowodowane faktycznym brakiem gazu w butli ( powiedzmy, że to już prawie opary ale nic nie przerywa czy szarpie). Pytanie brzmi czy można jeździć aż do wyjeżdżenia gazu i jest to bezpieczne czy STAG może nie mieć odpowiedniego zakresu korekt przez co mogę jeździć na ubogiej i szybciej zakatować silnik i katalizator?
    Ciekawe czy ktoś by mógł sprawdzić swojego STAGa czy podpięty pod pozycje I też zeświruje?

    0
  • Pomocny post
    #19 29 Wrz 2012 20:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    psooya napisał:
    Ciekawe czy ktoś by mógł sprawdzić swojego STAGa czy podpięty pod pozycje I też zeświruje?


    Kolego od dawna siedzę w tym i takie podpięcie może co najwyżej ubić sterownik.

    Nie będe sie rozpisywał co i jak ale napięcie gazu zasila poprzez wtryski sterownik benzyny.

    PS możesz jezdzić na LPG do końca. Nic sie nie stanie.

    0
  • #20 29 Wrz 2012 21:26
    psooya
    Poziom 36  

    Dzięki za pomoc. Teraz pewnie będę się bawił w ustawianie...

    0
  • Pomocny post
    #21 29 Wrz 2012 21:35
    ociz
    Moderator Samochody

    psooya napisał:
    Pytanie brzmi czy można jeździć aż do wyjeżdżenia gazu i jest to bezpieczne

    Można, bo jak ciśnienie będzie zbyt niskie to się przełączy na benzynę. Tą granicę, czyli minimalną wartość ciśnienia ustawiasz w programie.

    0
  • #22 08 Paź 2012 00:28
    psooya
    Poziom 36  

    Podsumowując.
    Bezwzględnie sterownik powinien być podpięty pod taka pozycję przy której ECU zasila wtryski benzynowe. Podłączenie inaczej skutkuje otwieraniem wtrysków i generowaniem błędu zbyt niskiego ciśnienia. Znajomy ostatnio też to sprawdził w mercedesie i okazało się, że również otwiera mu wtryski bo sterownik jest zasilany wtedy kiedy nie powinien mimo podpięcia "+ po stacyjce" do wtryskiwaczy. Tam jest jakoś inaczej zrobione zasilanie i plus pojawia się na I pozycji stacyjki.

    0