Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 - Ogrzewanie nie dziala.

28 Wrz 2012 14:29 37071 33
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z ogrzewaniem. Nie grzeje wogole. rurki od nagrzewnicy sa gorace ale chlodnica po caly czas letnia albo zimna rury na gorze sa cieple na dole zimne. Odpowietrzalem nagrzewnice al;e bez efektu. Mechanik powiedzial mi ze to pompa ale nagrzewnica dostaje cieple powietrze temperatura trzyma sie caly czas na 90 stopni. Termostat wymienilem. Ogrzewanie jest manualne Audi A4 jest z 1997 roku silnik 1.6. Po wlaczeniu grzewania slychac jak sie przesuwaja klapy. Nie wiem juz co robic czy wymieniac ta pompe jak auto sie nie grzeje nawet trzymajac je dlugoi czas na wlaczonym silniku. Poradzcie
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    Moim zdaniem caly układ chlodzenia zapowietrzony , bo o takie sprawy jak prawidlowy poziom płynu chlodz. pytać nie musze chyba?
  • Poziom 8  
    Uklad odpowietrzalem woda ale nie jestem pewien czy dobrze to zrobilem zreszta jak wymienialem termostat u mechanika to on odpowietrzyl uklad. Wydaje mi sie jak by pompa nie dzialala to by sie silnik gotowal a on sie trzyma caly czas na 90 stopni. Dzisiaj go grzalem pol godziny i nadal na dole weze byly zimne te przy termostacie ale temperatura nie podniosla sie wyzej jak 90 stopni. Normalnie jak nie ma obiegu to powinien sie gotowac przy tak dlugim grzaniu silnika. Dodam ze jak odkrecilem kurek od zbiornika wyrownaczego to poziom wody sie podnosil i opadal czasami nawet sie przelewal na zewnatrz. Weze od nagrzewnicy byly gorace ale i tak powietrze lecialo zimne. Nie wiem co ma zrobic. Moze ktos ma pomysl. Pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 26  
    A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny?
  • Moderator Samochody
  • Poziom 19  
    carot napisał:
    A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny?


    Dokładnie. Sprawdź czy oba węże od nagrzewnicy sa gorące. I czy działa klapa puszczająca powietrze przez nagrzewnicę. Możliwe, że jest zablokowana i dlatego masz brak ogrzewania.
  • Poziom 43  
    Skoro rurki gorące to klapa mieszacza nie przestawia się.
  • Poziom 23  
    Sam to przerabiajem we własnym aucie,sprawdź czy klapy się przesówają,jeżeli tak to zobacz czy z kratek nadmuchu nie wylatują kawałeczki gąbki lub inne paprochy.
  • Poziom 8  
    Rurki od nagrzewnicy sa gorace. Nagrzewnica nie powinna byc zapchana jezeli podczas odpowietrzania woda leciala z dziurki odpowietrznika na wezu. Jezeli chodzi o te klapy czy sie otwieraja jak to sprawdzic?( podczas przekrecania pokretla od ogrzewania slychac jak by sie klapy przesuwaly). Dzieki wszystkim za rady.
  • Poziom 26  
    Musisz się dobrać do nagrzewnicy, tak będzie najprościej i najszybciej. Przy okazji sprawdzisz, czy chłodniczka nagrzewnicy jest gorąca. To, ze leci woda, to nie wszytsko.
  • Poziom 23  
    Jeżeli słychać klapy to dobrze,jeżeli rurki od nagrzewnicy są gorące to spoko. Ale i tak musisz się dokopać do tych nieszczęsnych klap,one są opklejone gąbką lub mają gumowe fartuchy,z wiekie parcieją i się kruszą,co za tym idzie, powietrze nie jest kierowane na nagrzewnice PS. miłego pozbierania;-)
  • Poziom 8  
    Powietrze chyba przelatuje przez nagrzewnice bo cisnienie nawiewu sie zmniejsza jak przekrece na cieple powietrze. Pewnie nagrzewnica nie grzeje albo i pompa wodna nie dziala jak powiedzial mechanik ale dlaczego sie nie grzeje silnik utrzymuje 90 stopni caly czas. Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Kolego , daj spokój tej pompie, pompa albo działa albo nie działa, gdyby nie działała to w ciągu 2min. Silnik gotował by się, a sam mówisz że trzyma 90' Możesz zrobić jeszcze mały test:rozgrzej silnik do 90' , ustaw klapę na ciepłe pow. Ustaw nadmuch na połowę nocy i pszytrzymaj silnik na obrotach, tak około 2 tys. Przez minutę, jeżeli nie będzie leciało chociaż trochę ciepłe pow. To musisz rozebrać cały nadmuch. Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    kolego miałem tak samo spróbuj odpowietrzyć układ zacznij od uzupełnieniu płynu a potem kolego odkręcamy korek od zbiorniczka płynu podjeżdzamy pod górkę lub jak posiadasz garaż w który się zjeżdża na dół wtedy wjeżdżasz tyłem i zaciągasz ręczny.Odpalamy auto i na wolnych obrotach niech sobie pochodzi przez chwile,już mowie tobie dlaczego a dlatego że w układzie prawdopodobnie jest pęcherzyk powietrza który nie pozwala przepchnąć ciepłego powietrza. pozdrawiam



















    o

    Dodano po 29 [minuty]:

    witam wszystkich. Koledzy mam problem z moim audi a4 1.8 v5 92 kw 125 kM mianowicie pewnego dnia zaczął mi mrugać climatronik po pewnym czasie przestał grzać,zbliżała się zima wiec odłączyłem klapki od silniczków żeby grzało potem przyszło lato ogrzewanie nie było potrzebne.teraz znowu idzie zima chciałem naprawić pozłanczałem wszystko jak było i odkryłem że nie mam nadmuchu na przednią szybę po włączeniu tegoż nadmuch słychać powietrze które che się na szybę przedostać ale coś je hamuje.Pytając się pewnych osób powiedzieli ze ten mrugający climatronik wykrywa błąd któregoś z silniczków nawiewu dmuchawy.Wiec pytanie do was koledzy czy ktoś z was spodkał się z czymś takim, czy to jest możliwe a jeśli tak jak wybadać ten uszkodzony silniczek bez podłanczania go pod kompa. pozdrawiam
  • Poziom 20  
    proste ściągaj wąż ten z dziurką z nagrzewnicy ten bliżej serwa całkiem go ściągnij i zobaczysz że tylko aby aby płyn leci przez nagrzewnice i to znaczy wymiana nagrzewnicy
  • Poziom 20  
    proste ściągaj wąż ten z dziurką z nagrzewnicy ten bliżej serwa całkiem go ściągnij i zobaczysz że tylko aby aby płyn leci przez nagrzewnice i to znaczy wymiana nagrzewnicy
  • Poziom 23  
    seba24 napisał:
    proste ściągaj wąż ten z dziurką z nagrzewnicy ten bliżej serwa całkiem go ściągnij i zobaczysz że tylko aby aby płyn leci przez nagrzewnice i to znaczy wymiana nagrzewnicy
    Bzdura, poczytaj kolego wcześniejsze posty,
  • Poziom 8  
    Witam ponownie. Ogrzewania dalej nie mam. Odpowietrzalem dluzszy czas nagrzewnice tak ze woda sikala pelna para z dziurki odpowietrznika nagrzewnicy ale ogrzewania dalej nie ma. Weze na dole sa dalej zimne chlodnica letnia lub zimna. Czy musze osobna odpowietrzac chlodnice czy tylko wystarczy odpowietrzyc nagrzewnice przez ta dziurke na wezu przy nagrzewnicy czy to odpowietrza caly obieg chlodzenia czy tez nie??

    Dodano po 18 [minuty]:

    I czy wiatrak powinnien chodzic caly cas bo u mnie on caly czas sie kreci nawet gdzie rano odpale silnik???
  • Poziom 23  
    Witam kolegę. Widzę że masz okropny meksyk ze swoim autem, elektryczny wentylator nie powinien się kręcić na zimnym silniku, chyba że masz klime i jest cały czas włączona. Co do chłodnicy, odpowietsza się samoczynnie. Lepiej pokieruj się wskazówkami które pisałem we wcześniejszych postach, bo przyjdą mrozy i będziesz jeździł ze skrobaczką w ręku ;-) POZDRAWIAM.
  • Poziom 8  
    Nie mam klimy. Widocznie problem mam tez z wentylatorem pewnie jakis czujnik. Z nagrzewnica zrobilem tak jak mowiles "Golf90" i nie polecialo ani troche cieplego czy letniego powietrza pewnie nagrzewnica do wymiany. Nawet nier bede sie lapal za nagrzewnice zeby ja wymienic za duzo rozbierania. Jeszcze jedno mnie meczy dlaczego te weze na dole sa zimne. mozliwe ze wentylator tak chlodzi chlodnice ze nie dochodzi tam cieply plyn?? Dzieki za pomoc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha dodam jeszcze ze wentylator jest rozpedzany przez pasek klinowy. To powinnien jakas sie odlaczac czy tez nie, bo to stare autko a4 z 1997 roku. Chyba bede musial uzyc mlotka i zrobic tak jak zrobilem ostatnio z Laguna z 2002 walilem po wtryskach az byl gotowy na zlom ;)
  • Poziom 14  
    Niestety zapchana nagrzewnica,mimo że rurki gorące nie będzie grzało.
  • Poziom 31  
    beru napisał:
    Niestety zapchana nagrzewnica,mimo że rurki gorące nie będzie grzało.


    Normalne, nikt tutaj nie napisał ale gorące rurki nic nie znaczą, nagrzewnica nie ma obiegu wymuszonego. Ma tak zwane dwa obiegi jeden krótki drugi długi.
  • Poziom 8  
    Jak to odetkac albo jak to naprawic bez wyciagania nagrzewnicy wie moze ktos?
  • Poziom 43  
    ArekAudiA4 napisał:
    Jak to odetkac albo jak to naprawic bez wyciagania nagrzewnicy wie moze ktos?

    Zawieść do Warsztatu i wieczorem odebrac sprawne autko.
  • Poziom 8  
    Warsztaty nie chca, albo nie umieja robic takich rzeczy, lub naprawiac sie nie oplaca, bo kasuja jak za zborze . To powtarzam pytanie czy wie ktos jak mozna to naprawic, albo jak sprobowac to naprawic nie wyciagajac nagrzewnicy.
  • Poziom 15  
    ArekAudiA4 miałem to samo, płukałem nagrzewnice odkamieniaczami, różnymi kwaskami nawet octem efekt chwilowy - w końcu wymieniłem nagrzewnice i teraz w aucie jak w saunie.
    Dasz rade sam to wymienić mi zajęło to 10 godzin ale teraz jak już wiem jak, to w 4 bym się uwinął. Ja miałem klime która musiałem jeszcze spuścić w zakładzie a później nabić.

    Wkleje Ci opis z którego ja korzystałem z jakiegoś forum:

    Po pierwsze odłącz akumulator,potem wymontuj fotele przednie,będziesz miał dostęp do wszystkiego.
    Wymontuj tunel środkowy.
    zdejmij plastiki na słupkach przednich i poodpinaj kostki(nie musisz ich zaznaczać każda ma inny kolor i podczas składania ich nie pomylisz).
    odkręć schowek kierowcy i pasażera.
    odkręć dwie nakrętki na klucz 16 po stronie kierowcy i jedną po stronie pasażera od wzmocnienia.
    odkręć od wzmocnienia pod konsolą śrubę torks 8mm mocującą pedały i wypnij kostki-pedał gazu(linka)czujnik pedału hamulca i czujnik pedału sprzęgła
    odkręć śruby mocujące wzmocnienie do tunelu środkowego są to dwie śrubki po prawej i dwie po lewej stronie tunelu.
    zdejmij pokrywę puszki komputera na podszybiu i wypnij wszystkie kostki.
    odłącz przewody gumowe do nagrzewnicy.
    jeśli masz klimę to odzyskaj czynnik i odłącz przewody od nagrzewnicy
    odkręć krzyżak od maglownicy.
    Jeśli wszystko to zrobiłeś,możesz wyjąć cały kokpit razem ze wzmocnieniem i nagrzewnicą,jak dobrze pokombinujesz,to wymienisz nagrzewnicę bez zdejmowania konsoli ze wzmocnienia.
  • Poziom 11  
    podepnę się do tematu dziś się wziąłem za wymianie nagrzewnicy w aucie znajomka , trochę jest rozbierania deskę juz wymontowana , ale pedałów ani kierownicy nie ściągałem.jutro wymontuje nagrzewnice która sie trzyma na dwóch śrubach po lewej stronie .dla zainteresowanych mogę wrzucić fotkę.
  • Poziom 11  
    Tak jak pisałem fotki z wymiany nagrzewnicy w Audi A4 z 1995r. Stara nagrzewnica zapchana jakby kitem. Sporo rozkręcania ale myślę ze każdy da radę z podstawowymi "grzechotkami". Robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to trzy dni po 5 godz. :D Grzeje aż miło! Audi była bez klimy, tak by doszło nabijanie klimy bo wszystko trzeba wyciągnąć.
    Audi A4 - Ogrzewanie nie dziala. Audi A4 - Ogrzewanie nie dziala. Audi A4 - Ogrzewanie nie dziala. Audi A4 - Ogrzewanie nie dziala. Audi A4 - Ogrzewanie nie dziala.
  • Poziom 15  
    Warto przy okazji wymiany nagrzewnicy wymienić wszystkie gąbki od klapek. Ja to wymieniłem na podkład gąbkowy pod panele i klej do kasetonów.
  • Poziom 5  
    Witam odmawiam temat mam ten sam problem brak ogrzewania co może być spowodowane nagrzewnica sprawna węże od niej gorące leci z nich woda lecz chłodnica zimna termostat wymieniony