Witam
Mam problem z instalacją vialle chodzi o to ze mam mocny silnik a wsad w lpt04 jest od słabszego auta...
Problem w tym ze nawet programatorem od tej instalacji nie moge wybrać mocniejszej wersji *dłuższych czasów wtrysków * bo wybrałem na dłuższe.
Dla nie wtajemniczonych opowiem jak to działa
sterownik vialle to zwykły emulator odłacza wtryski benzyny a ich sygnał bierze do sterowania wtryskiwaczami lpg
jest to instalacja LPI czyli fazy ciekłej
Do obliczenia czasu wtrysku lpg bierze czas wtrysku na benzynie i przemnaża to przez stałą obliczona jako współczynnik dopasowania wtrysków oraz wprowadza korektę zgodna z aktualnym ciśnieniem na reduktorze temp. silnika itp...
np. czas wtrysku PB to 15ms co daje czas dla lpg np 18s ale ze ten czas jest dla ciśnienia referencyjnego 12 bar a mamy np 8 bo zbiornik prawie pusty to jeszcze dodaje parę ms.
i to koniec..
niestety potrzebuje więcej lpg bo jest ubogo..
myślałem o zbudowaniu własnego korektora opartego na procesorze atmega128 bo ma wejścia analogowe
mógł bym w ten sposób dowolnie modyfikować czasy prostokątów czyli skład mieszanki na gazie.
teraz trochę o aucie jest to saab 2.0t 185km zrobiony na 230km ma sondę szerokopasmowa i jest po remoncie kapitalnym przygotowany na 500km...
instalacja vialle jest dedykowana do tego auta ale niestety nie wiedzieć czemu w jej sterowniku niema tego silnika tylko słabsza wersja 150km dlatego gdy auto jest w pętli zamkniętej sonda lambda sobie radzi korekty sa na poziomie 4-7% ale jak sie wciśnie i wyjdzie z pętli to jest ubogo...
czy ktoś ma prosty sposób by modyfikować przebiegi prostokątne... może jest na rynku jakiś gotowiec... ?
http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/Modul-...ATMEGA12816MHz-zmontowany-i-uruchomiony/19610
tu jest taki procesor z miejscem na mosfety wyjściowe...
ma wszystko czego potrzeba i jeszcze można by wyświetlać aktualne korekty czasów
Mam problem z instalacją vialle chodzi o to ze mam mocny silnik a wsad w lpt04 jest od słabszego auta...
Problem w tym ze nawet programatorem od tej instalacji nie moge wybrać mocniejszej wersji *dłuższych czasów wtrysków * bo wybrałem na dłuższe.
Dla nie wtajemniczonych opowiem jak to działa
sterownik vialle to zwykły emulator odłacza wtryski benzyny a ich sygnał bierze do sterowania wtryskiwaczami lpg
jest to instalacja LPI czyli fazy ciekłej
Do obliczenia czasu wtrysku lpg bierze czas wtrysku na benzynie i przemnaża to przez stałą obliczona jako współczynnik dopasowania wtrysków oraz wprowadza korektę zgodna z aktualnym ciśnieniem na reduktorze temp. silnika itp...
np. czas wtrysku PB to 15ms co daje czas dla lpg np 18s ale ze ten czas jest dla ciśnienia referencyjnego 12 bar a mamy np 8 bo zbiornik prawie pusty to jeszcze dodaje parę ms.
i to koniec..
niestety potrzebuje więcej lpg bo jest ubogo..
myślałem o zbudowaniu własnego korektora opartego na procesorze atmega128 bo ma wejścia analogowe
mógł bym w ten sposób dowolnie modyfikować czasy prostokątów czyli skład mieszanki na gazie.
teraz trochę o aucie jest to saab 2.0t 185km zrobiony na 230km ma sondę szerokopasmowa i jest po remoncie kapitalnym przygotowany na 500km...
instalacja vialle jest dedykowana do tego auta ale niestety nie wiedzieć czemu w jej sterowniku niema tego silnika tylko słabsza wersja 150km dlatego gdy auto jest w pętli zamkniętej sonda lambda sobie radzi korekty sa na poziomie 4-7% ale jak sie wciśnie i wyjdzie z pętli to jest ubogo...
czy ktoś ma prosty sposób by modyfikować przebiegi prostokątne... może jest na rynku jakiś gotowiec... ?
http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/Modul-...ATMEGA12816MHz-zmontowany-i-uruchomiony/19610
tu jest taki procesor z miejscem na mosfety wyjściowe...
ma wszystko czego potrzeba i jeszcze można by wyświetlać aktualne korekty czasów