Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava JTD - 6 błędów które próbuje usunąć.

29 Wrz 2012 12:18 7254 11
  • Poziom 13  
    Witam. Więc zacznę od początku. podczas dynamicznej jazdy zapalała mi się kontrolka check engin. Po wyłączeniu samochodu i ponownym zapaleniu i przegonieniu kontrolka ta gasła.
    Parę dni temu kontrolka ta zapaliła się na stałe. Byłem dziś u elektryka na kompie żeby sprawdzić co może być przyczyną tego. Okazało się że auto posiada aż 6 błędów. Z czego:
    Jeden jest ze sprzęgła P0704 (tak jakby cały czas było wciśnięte??)
    2 kolejne są z wentylatorów P0480 i P0481 z tego co dobrze się orientuje 1 i 2 bieg nie działa chociaż na kompie działały obydwa.
    A 3 ostatnie które wyskakują to P0404 , P0236 oraz P0235.

    Co może być spowodowane takimi błędami. Gdzie mam zacząć szukać??
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 34  
    P0404 EGR - w internecie jest dobra instrukcja na czyszczenie zaworu.
    P0236 powiązany z 404 -dodatkowo sprawdź filtr powietrza, drożność kanałów powietrza oraz szczelność , przepływomierz.
    P0235 overboost - znowu powiązany z dwoma poprzednimi (turbina)
    Wszystko sprowadza się do wyczyszczenia układu dostarczania powietrza.
    Brak informacji jaki to typ silnika by doradzić np. o "wycięciu" EGR, w Doblo 1.9 jtd zaślepiłem EGR po uprzednim wyczyszczeniu całego układu i zero problemów.
  • Moderator Samochody
    ModyFiacik napisał:
    Co może być spowodowane takimi błędami.
    Raczej czym mogą być spowodowane te błędy.

    P0704 - obwód czujnika pedału sprzęgła. Prawdopodobne przyczyny to uszkodzony czujnik (styk), zwarcie na wiązce lub usterka... mechaniczna sprawiająca, że pedał sprzęgła nie wraca do pozycji spoczynkowej.

    Błędy P0480 i P0481 dotyczą wentylatorów chłodnicy/klimatyzacji.

    P0404 - usterka w obwodzie recyrkulacji spalin (EGR), zablokowany zawór, brak podciśnienia lub uszkodzony elektrozawór sterujący.

    P0235 i P0236 - odpowiednio błąd przeładowania turbiny i błąd czujnika ciśnienia doładowania. Albo uszkodzony czujnik albo rzeczywiście turbina przeładowuje.
  • Poziom 13  
    Co do sprzęgła działa prawidłowo. Silnik to 100 konna wersja CF3. a i wczoraj wymieniłem termostat bo stary przepuszczał i samochód podczas jazdy nie chce się zagrzać max 75 stopni po 20 km.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 16  
    Ja jak miałem P0235 lub P0236 to wyczyściłem zawór podciśnieniowy od zmiennej geometrii (nie wiem czy ty to masz) i pomogło, ew. kup nowy. Dodatkowo posprawdzaj wężyki, ale to wtedy raczej w ogóle nie byłoby doładowania. Logi dynamiczne pokazałyby czy czujnik cjśnienia sprawny czy nie.
  • Poziom 13  
    Jak na razie udało mi się wyczyścić egr :) okazało się jednak że sam zawór nie wystarczyło wyczyścić więc były kolejne etapy czyszczenia przepustnicy oraz kolejne elementy. kilka fotek które ukazują co w środku znalazłem... Zawór całkowicie nie działał nie byłem w stanie ręką go ruszyć...

    Fiat Brava JTD - 6 błędów które próbuje usunąć. Fiat Brava JTD - 6 błędów które próbuje usunąć. Fiat Brava JTD - 6 błędów które próbuje usunąć. Fiat Brava JTD - 6 błędów które próbuje usunąć.

    A tu już rozruszany trzpień :

    Fiat Brava JTD - 6 błędów które próbuje usunąć.

    Jeszcze takie pytanko czy te błędy trzeba skasować czy po naprawie usterki same znikną ??

    Pedał sprzęgła mechanicznie wraca do prawidłowego punktu (punkt spoczynkowy) i zwiera styk.
  • Poziom 13  
    To jak to z tymi błędami trzeba je manualnie usunąć czy same się wykasują??
  • Poziom 28  
    jesli nie beda sie powtarzac to po jakims czasie same sie wykasuja . sprawdzales czy sprzeglo zwiera styk czy tylko wciska wylacznik ?
  • Poziom 13  
    nie zwierał styku i dlatego trzeba było podreperować :) Byłem usunąć błędy na kompie i kontrolka zgasła (błędy nie wróciły po ponownym uruchomieniu silnika). Po przeciągnięciu na 4 biegu powyżej 3500 obr/min kontrolka się znów zaświeciła (marchewa). Wyłączyłem auto i załączyłem na nowo przegazowałem i kontrolka znów zgasła... Czy to może być wina przepływki ?

    Wyczyściłem egr jak wyżej, zmieniłem czujnik ciśnienia doładowania, naprawiłem styki przy przekaźnikach z wentylatorów chłodnicy (śniedź,oraz "luźne styki") , oraz naprawiłem czujnik sprzęgła bo nie stykał.
  • Poziom 28  
    przeladowuje turbina ? na to wskazuje objaw ktory opisales
  • Poziom 13  
    No któryś z błędów na to wskazywał. A ja byłem pełen nadziei że to czujnik walnięty.
  • Poziom 28  
    tam sa zazwyczaj takie plastykowe wezyki . jesli ktorys jest zbyt luzny to zaciaga lewe powietrze i to moze byc przyczyną , wszystko musi byc calkowicie szczelne. w ostatecznosci zaworek