Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo y580 - Jaka dystrybucja linuksa zadziała ?

Norbert_lubin 29 Wrz 2012 13:22 2106 3
  • #1 29 Wrz 2012 13:22
    Norbert_lubin
    Poziom 17  

Witam kolegów
    Koledzy chciałem zapytać czy jest już jakaś dystrybucja linuksa którą można zainstalować w lenovo Y580 .Przyznam się że jestem początkującym jak nie raczkującym fanem Linuksa więc proszę o wsparcie i wyrozumiałość przy pomocy w rozwiązaniu problemu .
    Opiszę co bym chciał zrobić , mam dysk 750 Gb chciałem go podzielić na 2 części tak by na pierwszej był windows 7 a na 2 części dysku był linux którego bym mógł się uczyć , jak to zrobić nie wiem i nie bardzo mam pojęcie .Dodam że Windowsa mam na płytce zakupionego z komputerem więc nie było by problemu z instalacją na nowo . Za pomoc jak zawsze ogromne dziękuję

0 3
  • #2 29 Wrz 2012 13:56
    Foxtrott
    Poziom 33  

Jeżeli nie wiesz co i jak , po co i dlaczego , czy zadziała = zawsze możesz stworzyć bootowalny pendrive z daną dystrybucją , sprawdzić jak działa ,czy Ci odpowiada itp bez konieczności ingerencji w dane na dysku twardym.
    Skorzystaj z http://www.linuxliveusb.com/ .

0
  • #3 29 Wrz 2012 14:05
    linuks
    Spec od komputerów

Każda dystrybucja będzie dobrze działać na tym sprzęcie. Proponowałbym najpierw przygotować partycje dla linuksa a potem dopiero instalować. Podaj fotkę z zarządzania dyskami to się zobaczy gdzie linuksa zainstalować.
    http://distrowatch.com/