Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corolla 2007 ZRE - Wentylatos silnika chodzi na stale

gka3 29 Wrz 2012 21:11 1533 5
  • #1 29 Wrz 2012 21:11
    gka3
    Poziom 17  

    Toyota Corolla 2007 ZRE 1ZRFE JTNBV56E2020033xx Smart KEY.

    Temat ciężki szczególnie dla mnie, bo głównie zajmuje się Vw i Audi.
    Corollka po wyłączeniu zapłonu system Smart KEY - Entry & Start Live załącza wentylator chłodnicy na stałe. Zacząłem od wymiany modułu wentylatora, niestety nic się nie zmieniło. W sterownikach brak błędów, używam Techstream.

    Zabrałem się za pomiary. Na włączonym zapłonie na przewodzie sterującym modułu wentylatora czerwono/zielony jest masa 0V, wentylator wtedy jest wyłączony.
    Wyłączam zapłon na przewodzie pojawia się 4,5 V i wentylator zaczyna się kręcić.

    Po wysterowaniu wentylatora testerem na włączonym zapłonie włącza się bez problemów z tym że chodzi trochę wolniej niż na wyłączonym zapłonie. Po podłączeniu oscyloskopu przy wysterowaniu sterownik silnika steruje modułem impulsem wypełnienia. Kiedy wyłączę zapłon na przewodzie sterującym pojawia się 4,5 V ale nie ze starowinka tylko od strony modułu wentylatora. Wygląda to na uszkodzony moduł wentylatora, ale to druga sztuka, używka więc nie wykluczam uszkodzenia, ale to nie koniec dziwactw.

    Jeżeli na włączonym zapłonie zostawię klimatyzację na jakiejś funkcji nawiew na nogi szybę, obroty nadmuchu minimalne lub max. to po wyłączeniu zapłonu nawiew dalej chodzi, gaśnie tylko wyświetlacz.

    Druga sprawa raczej czwarta to system Entry & Start Live.
    Błędów niema, ale za symulowane się pojawiają. Drzwi z przycisku się nie otwierają i nie zamykają z przycisku w klamce. Po wyjęciu pilota z samochodu na liczniku pokazuje się komunikat NO KEY Detect. Ale natomiast działa bagażnik z pilotem w ręku się otwiera, bez pilota nie otworzy się.

    Po próbie zaprogramowania pilotów Techsterm wyrzuca jakis Error z numerem.
    Nie moge też odczytać parametrów pomoiarowych czy wysterować podzespoły.

    Gdzie wogóle jest Sterownik Entry & Start Live.
    Może ktoś ma schematy do tae Corolki.

    Pomózcie bo ręce opadają

    0 5
  • #2 07 Paź 2012 13:53
    gka3
    Poziom 17  

    Sprawa prawie skończona

    Na 7 bezpieczniku zostaje po wyłączeniu zapłonu 7 V.
    Po odcięciu tego przewodu wszystko wraca do normy.

    Ale nie działa wtedy klimatyzacja.

    Przewód wychodzi z sterownika nadwozia kostka 13 PIN z tylu od strony silnika po lewej stronie. zółty przewód na 10 pinie.

    Prawdopodobnie to zapłon do sterownika klimatyzacji.

    Ale przetrzepałem cały samochód i nie widzę sterownika od klimatyzacji.

    0
  • #3 07 Paź 2012 17:14
    robmaz
    Poziom 20  

    Witam.
    Schemat.
    Wygląda na to,że przekaźnik modułu wentylatora nie pozbawia go napięcia po wył.
    zapłonu.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 07 Paź 2012 18:59
    gka3
    Poziom 17  

    Tak sterowniki napiecie 7 V rozpoznaja za wlaczony zaplon i przez to dziala wiele funkcji.

    Min. zalacza sie wentylator silnika, moim zdaniem ukl sterowania wentylatorem wymyslil imbecyl.

    Elektroniczny modul wentylatorow sterowany jest z ECU Engine.
    Elektronicznie PWM - impulsem wypelnienia. Ale mimo tego zasilanie 30 biegnie przez przekaznik sterownay zaplonem.


    Odnosnie schematu to potrzebuje Modul nadwozia

    0
  • #5 29 Lis 2012 21:35
    toytom
    Poziom 11  

    Spróbuj sprawdzić sieć KAN ,za pomocą Techstream-a można to zrobić .Miałem też przypadek że po montażu alarmu i rozcięciu czerwonego przewodu (IG) w body ecu po włączeniu zapłonu silnik nie odpalił a wentylator się włączył i chodził aż do wyłączenia zapłonu.

    0
  • #6 29 Lis 2012 22:31
    gka3
    Poziom 17  

    Namierzyłem problem.

    Ze sterownika klimatyzacji raz na jakiś czas wychodzi 7V z przewodu różowego
    od zapłonu.

    0