Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen T4 2.5 TDI - zapala się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona)

Nogal1986 13 Lut 2013 20:31 20553 39
  • #31 13 Lut 2013 20:31
    ARGRET
    Poziom 7  

    jesli nie zrobiłes tego jeszcze to masz dwa kabelki od altenratora jakis z nich jest przetarty kostka powinna byc koloru białego a kabelki czerwoni niebieski, i problem jest w kabelku czerwonyn jest gdzes przelamany.po kabelkach dojdziesz do drugiej kostki która jest w okolicach rozruszn ika od góry i tez biała rozczep przy alterna i koło rozrusznika i wyciągnij całą wiązke to są dwa kable jesli jest gdzies jakis pękniety napraw i po problemie,on nie musi byc przerwany wystarczy jak sągole kable i sie kontrolka zapala,przy liczniku to na 100%nic niejest ani czujniki.

  • #33 21 Maj 2013 11:34
    EM87
    Poziom 8  

    Witam...podłączam się do tematu...mam T4 2.5 TDI 2002 rok 102KM...problem jest jak powyżej...przy obrotach około 2tys. zapala się migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy, gdy obroty spadną gaśnie...(nawet na zimnym silniku)...auto niby chodzi w porządku...drażni tylko ta kontrolka i dźwięk...sprawdzałem wyjścia z alternatora jest kostka tylko z niebieskim kablem... według VAG-a są 2 błędy:

    17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
    P1248 - 35-10 - - - Intermittent
    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
    P1256 - 35-10 - - - Intermittent

    Ten czujnik G62 kiedyś zmieniałem w AUDI A4 B6 bo wariował mi wskaźnik od temperatury płynu (ponoć ma 4 piny gdzie jedne idą na licznik drugie do silnika) a tu na liczniku jest 90 stopni i według vag-a na silniku też jest około 90 (86-90)

    auto było u mechanika ponoć czujniki od oleju są ok, marudził coś że licznik może szwankować...ale nie jestem przekonany tą diagnozą :/...może jakaś podpowiedź??

  • #34 21 Maj 2013 19:29
    EM87
    Poziom 8  

    jeszcze raz wrócę do tematu...co ciekawe po odpięciu czujnika ciśnienia oleju ( w bloku) oraz z miski (poziomu oleju) licznik nadal zachowuję się tak samo...tzn. po odpaleniu auta nie informuje o niskim poziomie oleju lub jego braku ( z powodu odłączenia czujnika z miski) ani o braku ciśnienia....dopiero przy obrotach około 2 tys zapala się na czerwono kontrolka ale jak obroty spadną gaśnie...czyżby rzeczywiście licznik szwankował??

  • #35 22 Maj 2013 13:39
    jhosef
    Poziom 16  

    Jak pojawia się problem z lampką ciśnienia to powinno się zmierzyć te ciśnienie a nie podłączać VAG. On tak dużo da w tej sytuacji, ze szkoda gadać.

    Masz tam najpewniej dwa czujniki ciśnienia oleju, jeden dla biegu jałowego, drugi dla obrotów podwyższonych. Jeden jest zwierny, drugi rozwierny z masą., przynajmniej w starszych VW tak było.
    Takie rozłączanie nic ci nie da.

  • #36 22 Maj 2013 18:21
    EM87
    Poziom 8  

    Jutro będzie sprawdzane ciśnienie oleju...w tym roczniku jest już tylko jeden czujnik oleju w bloku...dam znać co i jak...

  • #38 22 Maj 2013 18:52
    trans-serwis
    Poziom 39  

    EM87 napisał:
    w tym roczniku jest już tylko jeden czujnik
    Jaki kolor czujnika tam masz?

  • #39 22 Maj 2013 20:22
    EM87
    Poziom 8  

    nie mam samochodu u siebie bo stoi u mechanika...i nie chciałbym skłamać ale chyba kostka była brązowa?? na pewno odchodził zółty kabel...a nad tym czujnikiem w bloku jest zaślepione miejsce właśnie na ten drugi czujnik....

  • #40 23 Maj 2013 20:14
    EM87
    Poziom 8  

    witam...usterka uleczona...powodem był czujnik...do 2 tys pokazywał dobrze...powyżej fiksował....dziękuję za zainteresowanie...