Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volkswagen T4 2.5 TDI - zapala się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona)

Nogal1986 30 Sep 2012 03:43 30066 39
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam! mam problem z Volkswagen T4 2.5 TDI zapala się kontrolka ciśnienia oleju czerwona.Po zmianie oleju i filtra oleju zapala się kontrolka cisnienia ojeju i wlacza się brzęczyk przy 2 tys/obr i temperaturze wody 90stopni. po podłączeniu kompa wyskoczył błąd (czujnik temperatury wody) też go wymieniłem i nadal to samo.Wcześniej wymieniłem też czujnik ciśnienia nadal bez zmian.Ciśnienie sprawdzałem na zegarze jest ok.Po odlączeniu akumulatora problem nadal jest.Przy alternatorze mam jedną kostkę z niebieskim kabelkiem. Rozłaczyłem po kolei kostki: czujnik temp. wody(zielony),czujnik wody (niebieski),alternator,czujnik ciśnienia(brązowy) i nadal pali się kontrolka ciśnienia.Proszę o radę.Dzięki
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    karola44-81
    Level 27  
    Załóż filtr oleju innego producenta. Zacznij od tego. Czy wlałeś olej, na którym silnik już pracował, lub zalecany przez producenta?
  • #4
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam! Zmieniałem już filtry oleju i nadal jest to samo,olej też wlałem taki sam.na kompie wyskoczył błąd:Czujnik temperatury wody a nie ciśnienia.
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Na alternatorze masz wyjście DF?
  • Altium Designer Computer Controls
  • #6
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam! To wyjście DF- co to jest? Na alternatorze mam kostkę na jeden przewód niebieski i przewód prądowy.
  • #7
    jhosef
    Level 16  
    Bo ECU nic nie wie i nie diagnozuje ciśnienia oleju. To jest informacja dla kierownika na licznik a nie dla sterownika silnika. Przecież i tak ECU nie ma prawa zatrzymać silnika bez zgody kierowcy.
    To nie byłoby miłe podczas jazdy, np wyprzedzania.
    Czy to jest pierwsza wymiana oleju przeprowadzana przez Ciebie?
    Podstawa to pomiar ciśnienia oleju.
  • #8
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam odłączyłem alternator i nadal to samo.To nie jest moja pierwsza zmiana oleju na starym filtrze robi to samo.Co jeszcze mogę zrobić ciśnienie oleju jest dobre.
  • #9
    trans-serwis
    Level 39  
    Nogal1986 wrote:
    Co jeszcze mogę zrobić
    Oddać auto w ręce fachowca.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Sprawdź błędy w liczniku!.
    Masz uszkodzony czujnik ciśnienia bądź odpięty przewód od czujnika ciśnienia oleju.
  • #11
    T5
    Admin of Cars group
    Czujnik ciśnienia w tym samochodzie nie jest diagnozowany przez sterownik silnika , licznika ani żaden inny.
    Nogal1986 wrote:
    ciśnienie oleju jest dobre
    Tzn jakie -wartość podaj.
  • #12
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam! Pisałem wcześniej wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia i mam też podpięty przewód.Nadal to samo.Co jeszcze mogę zrobić.Jak by mnie było stać to oddał bym samochód do fachowca.
  • #14
    Zico63
    Level 37  
    Przewody w TDI mają być dwa, w tym 2,5L chyba więc też. Coś ktoś grzebał tam?
  • #16
    Zico63
    Level 37  
    Właśnie!!!
    Nogal1986 wrote:
    Co jeszcze mogę zrobić

    Podać rok i typ silnika :D
  • #17
    petrol1
    Level 15  
    Nogal1986 wrote:
    Witam! Zmieniałem już filtry oleju i nadal jest to samo,olej też wlałem taki sam.na kompie wyskoczył błąd:Czujnik temperatury wody a nie ciśnienia.
    .Większość koleżanek i koleów nie czyta ze zrozumieniem.Przecież cały czas mówimy o temperaturze a nie o ciśnieniu.
  • #18
    jurekk55
    Level 36  
    petrol1 wrote:
    .Większość koleżanek i koleów nie czyta ze zrozumieniem.Przecież cały czas mówimy o temperaturze a nie o ciśnieniu.

    Większość ? Zatem jestem w większości , instrukcję obsługi auta w łapki proszę i poczytać co jeszcze powoduje "alarm" kontroli układu chłodzenia
  • #19
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam! jest to silnik 2.5 tdi 102kw.Czy w tych silnikach występuje tylko czujnik ciśnienia oleju? czy też podciśnienia bo każdy twierdzi że muszą być dwa czujniki a ciśnienia(brązowy) już wymieniłem jest on na jeden przewód (żółty)
  • #20
    trans-serwis
    Level 39  
    Nogal1986 wrote:
    Czy w tych silnikach występuje tylko czujnik ciśnienia oleju? czy też podciśnienia
    Nic głupszego nie potrafiłes wymyślić.
  • #22
    Nogal1986
    Level 9  
    T5 ale ty jesteś mądry ile razy mam pisać zmieniałem olej i filtry jest to samo. mam niebieski licznik ile jest czujników ciśnienia w takim silniku mądralo

    Dodano po 2 [minuty]:

    Trans-serwis Ty też jesteś mądry. Jak tak wszystko wiesz to napisz jaka jest przyczyna.
  • #23
    T5
    Admin of Cars group
    Nogal1986 wrote:
    T5 ale ty jesteś mądry ile razy mam pisać zmieniałem olej i filtry jest to samo. mam niebieski licznik ile jest czujników ciśnienia w takim silniku mądralo
    Albo 2 albo 1 w zależności od rocznika Ale ty wiesz lepiej.
    Po drugie ja cię nie obrażam-próbuje pomóc tak jak kolega trans-serwis a ty jak ten bałwan nie potrafisz podać podstawowych informacji.A to co ty tam zmieniałes to wiesz gdzie ja mam.Twoje auto jest zjeb... więc troszkę pokory i dostaniesz podpowiedż ale z takim podejściem to ja ci życzę miłego dnia.Panie "mechanika" w podpisie.
  • #24
    andexp
    Level 21  
    Nogal1986 wrote:
    ile jest czujników ciśnienia w takim silniku mądralo


    Mogą być dwa. Wysokiego ciśnienia (bezpośrednio na głównej magistrali olejowej zaraz po filtrze) oraz niskiego ciśnienia (najczęściej w najdalszym/najwyższym punkcie układu smarowania, czyli na głowicy).
    problem z czujnikami cisnienia oleju w VW polega na tym, że muszą byc one dobrane dokładnie na podstawie określonych parametrów. Mimo, że budową są takie same to działają przy całkowicie innych ciśnieniach i nie moga być zamieniane. Wystarczy "radosna twórczość" aby taki samochód przećwiczył Ciebie niczym linka sprzęgła w maluchu. Jeżeli są wątpliwosci względem doboru części pozostaje określenie numerów oryginałów wg. katalogu VW, a nastepnie dobór zamienników lub zakup oryginałów zresztą niewiele droższych.

    Może w końcu dowiemy sie ile wynosi cisnienie oleju na gorącym silniku?
  • #25
    T5
    Admin of Cars group
    andexp wrote:
    Wysokiego ciśnienia (bezpośrednio na głównej magistrali olejowej zaraz po filtrze)
    No prawie trafiłeś.
    andexp wrote:
    (najczęściej w najdalszym/najwyższym punkcie układu smarowania, czyli na głowicy).
    Tu jest pudło.Nie trafiony.Nie w tym silniku.
  • #26
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam! ciśnienie wynosi 1.8 bar przy 2 tys/obr.szukałem na głowicy i na filtrze oleju ale tam nie ma czujnika.Mam niebieski licznik 2002r 2.5 tdi 102kw.Czy jest możliwe to że ten silnik ma jeden czujnik ciśnienia??? Znalazlem jeden czujnik ciśnienia (brązowy) w Bloku i go wymieniłem nadal to samo.
  • #27
    enauto
    Level 29  
    Nogal1986 wrote:
    jaka jest przyczyna

    Układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
    Lepiej daj to auto komuś kto wie co to jest.
    Nogal1986 wrote:
    Ciśnienie sprawdzałem na zegarze jest ok

    Nogal1986 wrote:
    Witam! ciśnienie wynosi 1.8 bar przy 2 tys/obr

    mało, powinno być tak
    na wolnych przy rozgrzanym silniku - 2 bar
    przy 2000 rpm - ok 4 bar
    przy 3000 rpm - 5 - 6 bar
  • #28
    trans-serwis
    Level 39  
    Nogal1986 wrote:
    Trans-serwis Ty też jesteś mądry.
    Dzięki za uznanie.
    Nogal1986 wrote:
    Jak tak wszystko wiesz to napisz jaka jest przyczyna.
    Jaka jest przyczyna to ja wiem i wie o tym większość mechaników zajmujących się vw. Wystarczy takiego znaleźc i oddać mu samochód do naprawy. Ty niestety wolisz maltretować samochód i męczyć oko na forum.
  • #29
    andexp
    Level 21  
    trans-serwis wrote:
    Jaka jest przyczyna to ja wiem i wie o tym większość mechaników zajmujących się vw


    Masz na myśli (wyprowadzenia wtyczek/obwody drukowane/moduł) w zegarach?
  • #30
    Nogal1986
    Level 9  
    Witam nadal nie mogę zrobić tego ciśnienia co jeszcze może być.Mam pytanie ten model samochodu co ja mam ma tylko jeden czujnik ciśnienia oleju w bloku???