Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF95.430 2004r - Wymiana symeringu w kolumnie kierowniczej

Julia Chmielewski 30 Wrz 2012 14:55 6999 10
  • #1 30 Wrz 2012 14:55
    Julia Chmielewski
    Poziom 8  

    Witam! Potrzebuje wskazowek jak wymienic symering kolumny kierowniczej.

    2 10
  • #2 30 Wrz 2012 20:58
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    chyba chodzi ci o simmering w wałku wejściowym przekładni kierowniczej, a nie kolumny kierowniczej?
    Prosta sprawa.odłączasz kolumnę od wałka przekładni, ściągasz plastikową osłonę, pierścień segera i wydłubujesz uszczelniacz.
    Przy zakładaniu nowego pomóż sobie dopasowaną tulejką lub nasadką.

    3
  • #3 30 Wrz 2012 21:17
    Julia Chmielewski
    Poziom 8  

    Dzieki za podpowiedz, jeszcze jedno pytanko, na walku jest wyczuwalny luz, czy jest sposob na zniwelowanie go, czy pozostaje regeneracja przekladni/

    1
  • #4 30 Wrz 2012 22:23
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Niestety nie ma możliwości regulacji tego luzu; pozostaje regeneracja przekładni.Zależy jak duży jest ten luz, wogóle lekko wyczuwalny luz ma każda przekładnia a więc zależy jak duży on jest.

    0
  • #5 01 Paź 2012 07:34
    Julia Chmielewski
    Poziom 8  

    jeszcze raz dziekuje za podpowiedz.

    1
  • #6 10 Maj 2015 10:14
    koniol
    Poziom 16  

    Witam.
    U mnie problem z wymianą simmeringa polega na tym że nie mogę po zdjęciu segiera wydłubać metalowego oringa znajdującego się pomiędzy simmeringiem a segierem. Jakieś porady?
    Można zdjąc górną część obudowy kolumny i wycisnąć uszczelniacz od dołu? Moje autko to XF z 2005 roku.

    1
  • #7 10 Maj 2015 12:56
    szy18
    Poziom 13  

    kolego ja nawiercam bardo malym wiertelkiem simering od gory. ma sie wtedy juz punkt zaczepienia. nie ma opcji zebys odkrecil 4 sroby na torxa od gory i go wycisnal od dołu. do tego trzeba juz troche wiecej specjalistycznej wiedzy.

    odnośnie całej roboty to tak jak kolega krisbrumm pisał wyzej jesli masz duzy luz na wałku daruj obie wymiane uszczelniacza. kilka dni i bedzie to samo (lub po pierwszym skreceniu kierownicy na maxa). szkoda czasu i kasy. lepiej od razu udać sie do firmy zajmujacej sie profesjonalna regeneracja kolumn.

    0
  • #8 10 Maj 2015 14:35
    koniol
    Poziom 16  

    Luzu dużego nie ma ,także mam nadzieję że pomoże. Ogólnie kierownica chodzi ciężko , więc zaczne najpierw od nasmarowania zwrotnic. Jeśli nie pomoże to oznacza to że trzeba już regenerować?

    0
  • #9 10 Maj 2015 19:17
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    kiedyś wymieniałem godzina roboty. jak uszczelniacz wyciągałem to wkręciłem w niego dwa drewno wkręty i raz dwa go udało się wyjąć
    ciężko chodząca kierownica czasami jest od zwrotnic a czasami jak się zakłada zbyt szerokie opony... z takimi przypadkami tez się spotkałem...

    0
  • #10 15 Maj 2015 08:16
    koniol
    Poziom 16  

    Temat rozwiązany. Niestety skończyło się na wymianie całej przekładni. Uszkodzona była już wcześniej regenerowana i zamiast tradycyjnego uszczelniacza ktoś założył mosiężny z gumową uszczelką. Jego skomplikowany demontaż doprowadził do kompletnego rozszczelnienia wałka nawet po założeniu oryginalnego simmeringa.
    Pozdrawiam.

    0