Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VECTRA - nie działa tv i net z jednego gniazda

Kucharz7 30 Wrz 2012 16:08 1797 8
  • #1 30 Wrz 2012 16:08
    Kucharz7
    Poziom 8  

    Witam. Na wstępie zaznaczę, że jestem absolutnie zielony w niniejszej kwestii, więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem kilka starych temtów, ale nie znalazłem odpowiedniego dla mnie, więc zakładam nowy.

    Do wczoraj miałem podłączony net i kablówkę do jednego wyjścia standardowego gniazda antenowego TV/R. Sygnał wychodził z R, następnie był dzielony przez splitter 1/2 i docierował do modemu i telewizora. Splitter był dostarczony przy poprzedniej instalacji, "puszka" była większa niż przy standardowych urządzeniach tego typu jakie można kupić w markecie (nie znam jego nazwy, właściwości). Niestety po wczorajszej wymianie modemu przez montera nie mam już tego splittera (to dłuższa historia), zaś sygnał z urządzenia został poprowadozny kablem antenowym bezpośrednio do gniazda R. Net działa bez zarzutu, jednak gdy podłączam telewizor do gniazda TV odbiór jest mocno zakłócany. Po podłączeniu standardowego splittera (FC2SPLTST 5-2400MHz) za 15zł do gniazda R mam super odbiór, ale brak netu. Próbowałem rożnych wariantów podpięcia kabli, ale nic z tego. Proszę o informacje, co muszę użyć, by ponownie z tego samego miejsca mieć net i telewizję równocześnie?

    0 8
  • #2 30 Wrz 2012 16:20
    KIEROWCA_VW
    Poziom 35  

    Oczywiście Twoja umowa obejmuje dostęp do internetu i telewizji?

    1
  • #3 30 Wrz 2012 16:37
    Kucharz7
    Poziom 8  

    Jasne, od pierwotnej instalacji miałem podłączone usługi w sposób opisany powyżej. Dopiero wczoraj się skopsało jak zabrakło poprzedniego splittera. Przed wezwaniem montera w następnym tygodniu chciałem jednak spróbować samemu rozwiązać ten problem.

    0
  • #4 30 Wrz 2012 16:41
    KIEROWCA_VW
    Poziom 35  

    Wczoraj, przy obecności montera nie zauważyłeś, że nie działa?
    Monter nie sprawdził poprawności swojej pracy?

    0
  • #5 30 Wrz 2012 16:50
    Kucharz7
    Poziom 8  

    W domu była tylko żona :) Poprawność pracy montera była ok, do podpięcia miał tylko net (zmiana przepustowości na większą), gdyż telewizor wrócił do pokoju dopiero dzisiaj (koniec remontu). Więc usługę internetową wykonał dobrze, inna sprawa, że zasunął splitter... Abstrahując od wszystkich okoliczności, czy jesteś proszę w stanie mi doradzić, jak samemu mógłbym rozwiązać problem nie czekając na montera?

    0
  • #6 30 Wrz 2012 17:07
    _cheetah_
    Poziom 37  

    Nie kombinuj, jeśli masz umowę na TV + IP, to masz mieć w domu takie gniazdo, do którego możesz podłączyć stosowne urządzenia. I to leży po stronie kablówki. Technikowi kablówki nie jest potrzebny TV do sprawdzenia poprawności instalacji.

    0
  • #7 30 Wrz 2012 17:15
    Kucharz7
    Poziom 8  

    Nie kombinuję, przy pierwszej instalacji zostałem zapytany czy mam urządzenie do dzielenia sygnału. Nie miałem, więc monterzy decydowali czy zmieniać gniazdko czy zamontować ich splitter (wybrali drugą opcję).

    0
  • #8 30 Wrz 2012 18:14
    _cheetah_
    Poziom 37  

    Kucharz7 napisał:
    czy zamontować ich splitter (wybrali drugą opcję).
    Więc tym bardziej mają wrócić do sytuacji, kiedy musisz mieć możliwość korzystania z pełnej usługi.

    A niezależnie, w świetle prawa telekomunikacyjnego sieć telekomunikacyjna musi być zakończona gniazdem abonenckim. Więc Ty masz mieć zwrotnicę multimedialną lub specjalny rozgałęźnik do podłączenia TV i IP.

    0
  • #9 10 Lis 2014 12:15
    Kucharz7
    Poziom 8  

    Ponieważ co jakiś czas dostaję powiadomienia o dopisaniu rozwiązania problemu, po ponad 2 latach wracam do niniejszego wątku (przepraszam administrację). Kupiłem "mocny" splitter w Praktikerze, po czym tv i net działały jak dawniej.

    0