Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba GTi 94 - Przechyla się na lewą stronę

cookieem 01 Paź 2012 10:00 975 5
  • #1 01 Paź 2012 10:00
    cookieem
    Poziom 10  

    Witam,

    Mój Seat dziwnie się zachowuje, stojąc zaparkowany na prostej nawierzchni pochyla się na lewą stronę.

    Od początku:

    Pierwsze o czym pomyślałem to zawieszenie. spojrzałem na sprężyny i faktycznie bardziej ściśnięte po lewej stronie. Niższy jest o około 1,5 cm. Zatem wymieniłem komplet: amortyzatory, sprężyny, poduszki. Po ustawieniu zbieżności efekt ten sam. lewa strona jest niżej od prawej, sprężyny są bardziej ściśnięte... Na nowym zawieszeniu jeździ się o niebo lepiej. Nie ma stukania, jest miękko i komfortowo. Ale niepokoi mnie pochylenie auta. Czemu lewa strona jest niżej? Nie wiem czy jest cięższa ponieważ silnik jest po prawej stronie. po lewej pozostaje skrzynia i sprzęgło, zbiorniczki na płyn spryskiwaczy (aż 4 litrów) i wyrównawczy na chłodzenie. Nie mam pojęcia co się dzieje. Odrzucam cement w progu (sprawdzałem ;) ) więc co jeszcze może być przyczyną?


    Dodam, że w momencie pomiaru auto jest bez pasażerów.

  • #3 01 Paź 2012 11:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Sprawdzałeś czy ta różnica nie jest przypadkiem na tylnej osi? Butla gazu w bagażniku? Z przodu mogą też ciągnąć tuleje wahaczy jeśli nie są poprawnie skręcone.

  • #4 01 Paź 2012 14:54
    roney03
    Poziom 13  

    Coś jest nie tak
    Jeśli oba McPhersony sa całkowicie nowe to możliwości nie ma zbyt dużo.
    - górne mocowanie przestawione w wyniku uszkodzenia w kolizji
    - dolne mocowanie - przyczyna jak wyżej w obu przypadkach często to wynik złej naprawy podłużnicy , możliwe że krzywa jest ława silnika, wahacz
    - uszkodzenie elementow zawieszenia tylnej osi

  • #5 01 Paź 2012 15:49
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Stabilizator - zgięty lub spawany
    Różna długość łączników stabilizatora
    Jedna strona zawieszenia skręcana na podniesionym autku , a druga strona na opuszczonym .

  • #6 01 Paź 2012 16:35
    cookieem
    Poziom 10  

    Dzwonek był w dawnych latach. stabilizator raczej nie spawany i jest równo.

    Przyjrzę się tym wszystkim diagnozom i dam znać. Dziękuję za szybkie odpowiedzi :)

    ___________________________________



    Przeychylenie prawdopodobnie spowodowane dwoma różnymi mocowaniami stabilizatora. Pozałożeniu dwóch takich samych i złapaniu kilku dółów auto stoi równo :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME