Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kamaz 43118 - Brak ładowania po wymianie alternatora i regulatora

Etelberg 03 Paź 2012 12:06 3357 11
  • #1 03 Paź 2012 12:06
    Etelberg
    Poziom 12  

    Witam, mam Kamaz'a 43118 Problem brak ładowania, został wymieniony alternator (ruski kat3k R288e 47A 24V) i regulator napięcia a mimo tego dalej nie ma ładowania pytanie moje jest takie, bo ponoć ma dodatkowe sterowanie jakimś przekaźnikiem ale sprawdzałem i przekaźniki i bezpieczniki, bo jeśli nie, to czy można go uruchomić osobno, tzn na krótko pod regulator napięcia. już trzeci dzień siedzę i nić. Dodam że alternator ma wejście na szczotki i jeden zacisk (zacisk to "n" z ogonkiem z symbolem 1, nie wiem jak to z ruskiego na polski).

    0 11
  • #2 03 Paź 2012 12:44
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Z kamazami miałem doczynienia (stare roczniki),nie wiem jaki jest Twój.Jeżeli możesz dodać zdjęcie,to byłoby dobrze.Regulator jest z alternatorem czy osobno.Ile zacisków ma alternator.

    0
  • #3 03 Paź 2012 13:10
    Etelberg
    Poziom 12  

    Dzięki za szybką odpowiedz, to stary Kamaz i alternator ma jeden kabel do szczotki z drugiej szczotki pod jeden zacisk i z zacisku wychodzi drugi kabel. Zaś regulator ma z przodu pod maską gdzie pod zacisk D+ i DF jest napięcie w momencie dania na zapłon i D- pod masę. dałem żarówkę z Baterii + pod D+ i świeci, zaś w momencie zapłonu gaśnie. tego nie rozumiem. Postaram się o zdjęcie jak znajdę kabel do komputera.

    0
  • #4 03 Paź 2012 13:46
    nikusert
    Poziom 38  

    Na szczotki przychodzą 2-konektory,regulator metalowy.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Te reregulatory metalowe na 2-piny ,mają na jednym zacisku zasilanie,a na drugim podają (-)na szczotki,czyli alternator jest sterowany jest(-).

    0
  • #6 03 Paź 2012 15:05
    mczapski
    Poziom 38  

    Ja jak sobie kojarzę to KAMAZ miał alternator z wbudowanym (zgrabnym) regulatorem. Rozwiązania z regulatorem zewnętrznym to raczej KRAZ. Za nic nie mogę sobie przypomnieć rozwiązania z KRAZA ale nie było tam fajerwerków. I jakoś nie mogę skojarzyć oznaczeń typu D i D+. Chociaż w nowych rozwiązaniach widać zastosowanie DENSO i BOSCH. Więc teoretycznie możesz postępować stosownie do tego schematu. Twoje opisy nie dają pewności dla zrozumienia problemu. Dla pewności przy łączeniach stosuj żarówkę o mocy np 21 W.

    0
  • #7 03 Paź 2012 16:00
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie możesz stosować do tego schematu bo masz alternator 6-cio diodowy więc na D+ dajesz zasilanie po zapłonie a DF na wsuwkę do alternatora. Ale w Kamazie występował problem na złączce głównego zasilania alternatora pod maską z przodu z lewej strony patrząc z przodu.P

    0
  • Pomocny post
    #8 03 Paź 2012 20:32
    nikusert
    Poziom 38  

    Pierwsze kamazy z lat 80-90tych miały duzy metalowy regulator pod maską,nowsze miały wbudowany na alternatorze.Krazy natomiast miały tylko osobne.

    0
  • #9 04 Paź 2012 09:32
    Etelberg
    Poziom 12  

    nikusert napisał:
    Pierwsze kamazy z lat 80-90tych miały duzy metalowy regulator pod maską,nowsze miały wbudowany na alternatorze.Krazy natomiast miały tylko osobne.


    Witam ponownie, dziękuje za szybkie zainteresowanie się moim problemem, W pierwszej kolejności szczególne podziekowania dla Pana Nikusert za kontakt telefoniczny oraz za wytłumaczenie wszystkiego tak, że alternatory już nie są dla mnie czarną magią. wg pierwszego schematu bym tego nie podłączył bo ten jeden zacisk jest pod obrotomierz. Ten kamaz jest z 99r. i ma plastikowy 3 pinowy regulator pod maską a przyczyna była taka, ze wiązka od owego regulatora nie kierowała się do alternatora i wystarczyło DF z reg. nap. podpiąć pod szczotkę a drugą pod masę. Jeszcze raz dziękuje wszystkim i pozdrawiam.

    0
  • #10 04 Paź 2012 20:30
    nikusert
    Poziom 38  

    Udzielam się na forum od niedawna,śledzę nieco dłużej.Cieszę się że mogę w miarę swojej wiedzy pomóc innym, i przy tym mieć satysfakcję.Może być tak ,że Ja też będę potrzebował pomocy i ktoś mi jej udzieli.

    0
  • #11 15 Paź 2012 11:00
    Drifter23
    Poziom 10  

    Witam! Również mam problem z ładowaniem w kamazie. Posiada on alternator z wbudowanym regulatorem( jak na zdjęciu http://osinskiartur.pl/index.php?page_id=pokaz_beta&ed=1&id=20#).. Dochodzą do altka. 3 przewody. +, - i chodzi mi o ten trzeci przewód który jest na wsuwkę czy to jest wzbudzenie? Bo po zapłonie nie ma na nim żadnego pocencjału.

    0