Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SMT32 - Wyświetlacz HY32D rotacja

03 Oct 2012 22:41 2727 10
  • Level 8  
    Witam!

    Od jakiegoś czasu próbuję napisać program do obsługi wyświetlacza HY32D ze sterownikiem ILI9320. Wcześniej korzystałem z biblioteki ucGUI, jednak stwierdziłem, że chciałbym zacząć od czegoś prostszego. W tej bibliotece jest funkcja, która wyświetla napis w orientacji poziomej. Próbowałem zrozumieć jak ona działa, ale jest to zbyt skomplikowane, tzn. korzysta z funkcji, które korzystają z innych funkcji, a tamte z jeszcze innych itd. Dlatego znalazłem przykładowy kod, dzięki któremu mogę wyświetlić napis, ale tylko w orientacji pionowej i działa to bardzo dobrze. Stąd pytanie, jak mogę go wyświetlić w orientacji poziomej?

    Poniżej załączam trochę kodu:
    Code: c
    Log in, to see the code
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 27  
    Musisz sobie przerobić te funkcje to wbrew pozorom nie jest trudne, główna funkcja Ci wyświetla znaki, następna ten konkteretny znak składający się z pikseli. Trzeba to tylko odpowiednio odwrócić do pozycji pionowej. Zobacz sobie ile pixeli w pionie i w poziome zajmują te znaki, to powinno być łatwiej.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 27  
    Co rozumiesz pod hasłem poziomo? Dokładnie jaki efekt chcesz uzyskać? ..wszystkie napisy poziomo na dłuższym boku, czy mieszane (poziome i pionowe)?
  • Level 8  
    Poziomo, czyli chodziło mi o to, żeby tekst można było odczytać względem dłuższego boku wyświetlacza. Ale już rozwiązałem mój problem, wystarczyło zmienić kilka rzeczy w funkcji PutChar. Poniżej wklejam kod:

    Code: c
    Log in, to see the code


    Jednak chciałem, aby napis był z drugiej strony wyświetlacza, tzn. obrócony o 180 stopni, ale pomyślę nad tym jak będę miał trochę więcej czasu.

    Pozdrawiam
  • Level 27  
    Operacje na rejestrze R03 (bity AM, I/D) LCD są odpowiedzialne za orientacje i lustrzane odbicie.
  • Level 8  
    Wiem, czytałem o tym w dokumentacji, jednak gdy zmieniałem tylko bit AM w rejestrze R03, albo też I/D w różnych konfiguracjach to nic się nie zmieniało.
  • Level 11  
    W załączniku masz bibliotekę mHY32D - jest to scalona biblioteka z GLCD i Touchscreen.
    Jest w niej funkcja: LCD_FormatSet(x) - gdzie: x=0 => ekran poziomo, x=1 => ekran pionowo. Poza tym parę dodatkowych funkcji do grafiki i touchscreena.
  • Level 10  
    Witam , próbuję użyć tego wyświetlacza , nie potrzebuję wielkiego GUI wystarczy mi sam tekst ale z możliwością zmiany wielkości czcionki , próbowałem przerobić putChar() ale bez efektu . W którym miejscu powinienem kombinować ? Może z AsciiLib ?
  • Level 10  
    Posiedziałem godzinkę i zmodyfikowałem tak PUTchar() że znaki są większe + modyfikacja odstępów w GUItext() .
  • Level 15  
    MarekEm wrote:
    W załączniku masz bibliotekę mHY32D - jest to scalona biblioteka z GLCD i Touchscreen.
    Jest w niej funkcja: LCD_FormatSet(x) - gdzie: x=0 => ekran poziomo, x=1 => ekran pionowo. Poza tym parę dodatkowych funkcji do grafiki i touchscreena.


    Kolego MarekEm.
    Czy tę bibliotekę pisałeś pod Toolchain ARM GCC?
    Poszukuję biblioteki to tego wyświetlacza pod środowisko CooIDE i do oprogramowania płytki HY-MiniSTM32 z wyświetlaczem HY32D.
  • Level 15  
    Ta biblioteka mHY32D jest bardzo fajna.
    Udało mi się ją wciągnąć pod CoIDE, napisać programik z ćwiczeniem elementów graficznych do projektu który w krótce zrobię. I uruchomić to na płytce HY-MiniSTM32 (procesor STM32F103VC i wyświetlacz HY32D.
    Ponieważ będę potrzebował duże napisy, więc dorobiłem taką funkcję z prostą skalą fontów.
    CoIDE jest bardzo wygodne i banalnie proste w konfiguracji, dlatego wolę to niż Eclipse.
    Projekt trzeba kompilować z ustawioną funkcją linkera - Use C Base library. Inaczej nie poradzi sobie z rysowaniem okręgu.

    Jak ktoś chce się pobawić i może podorabiać jakieś fajne kawałki, to załaczam chodzący projekt CoIDE.

    Na przykładzie tej biblioteki, można dosyć łatwo nauczyć się wykorzystywać kody źródłowe z demo dołaczanego do HY-MiniSTM32.

    MarkuEm - dziękuję. Dzięki temu ruszyłem do przodu z projektem.