Witam.
Założyłem instalację halogenów do mojego Twingo, wszystko działa jak należy, wszystko oparte o przekaźnik oryginalny 85,86,87 i 30, jednak zakończone wszystko włącznikiem z pozycją 0 i 1.
Zakupiłem oryginalny przełącznik świateł przeciwmgielnych przednich dwu pozycyjny - pozycja 1sza to przednie p.mg, pozycja 2ga to tylne p.mg.
Problem zaczyna się w tym iż seryjnie auto miało włącznik tylko na tylne przeciwmgielne.
Oryginalna kostka wychodząca z deski rozdzielczej:
Kostka w przełączniku oryginalnym :
Kostka w przełączniku z dwoma pozycjami :
Pytanie takie jak sprawdzić, zrobić tak aby to działało, w sensie jak poprowadzić kable do nowej kostki.
Co ciekawe, myślałem że problem leży w ilości pinów (dodane 3 do przednich halogenów) jednak widzę także że w kostce zostało pozmieniane ułożenie, gdyż przyłączenie nowego przełącznika i wybranie pozycji tylnych p.mgielnych nie powoduje ich włączenia, na starym przełączniku wszystko jest ok..
Zasada działania włącznika jest taka że na 1szej pozycji pali się przód, po przełączeniu dalej załączają się także tylne przecimgielnej.
Dotarłem do schematów jednak nie orientuję się z nich nic...
Widok kostki :
Czy istnieje jakaś metoda aby sprawdzić które kable są od czego w seryjnej kostce i je poprzekładać pod nowy przełącznik?
Ewentualnie jakie rozwiązanie z tej sytuacji Panowie poradzicie?
Szukałem kilka dni, na niemieckich forach są szczątkowe informacje typu "znajdź na szrocie instalację" i nikt nie kwapi się aby pokazać co i jak tylko wszyscy kupują te instalacje.
Co ciekawe oryginalna instrukcja Renault mówi aby tylko wyjąć przełącznik, dopiąć kabelek jeden i wpiąć kostkę.
Dodam że kostka jest podłączana tylko w jednym położeniu.
Założyłem instalację halogenów do mojego Twingo, wszystko działa jak należy, wszystko oparte o przekaźnik oryginalny 85,86,87 i 30, jednak zakończone wszystko włącznikiem z pozycją 0 i 1.
Zakupiłem oryginalny przełącznik świateł przeciwmgielnych przednich dwu pozycyjny - pozycja 1sza to przednie p.mg, pozycja 2ga to tylne p.mg.
Problem zaczyna się w tym iż seryjnie auto miało włącznik tylko na tylne przeciwmgielne.
Oryginalna kostka wychodząca z deski rozdzielczej:

Kostka w przełączniku oryginalnym :

Kostka w przełączniku z dwoma pozycjami :

Pytanie takie jak sprawdzić, zrobić tak aby to działało, w sensie jak poprowadzić kable do nowej kostki.
Co ciekawe, myślałem że problem leży w ilości pinów (dodane 3 do przednich halogenów) jednak widzę także że w kostce zostało pozmieniane ułożenie, gdyż przyłączenie nowego przełącznika i wybranie pozycji tylnych p.mgielnych nie powoduje ich włączenia, na starym przełączniku wszystko jest ok..
Zasada działania włącznika jest taka że na 1szej pozycji pali się przód, po przełączeniu dalej załączają się także tylne przecimgielnej.
Dotarłem do schematów jednak nie orientuję się z nich nic...


Widok kostki :

Czy istnieje jakaś metoda aby sprawdzić które kable są od czego w seryjnej kostce i je poprzekładać pod nowy przełącznik?
Ewentualnie jakie rozwiązanie z tej sytuacji Panowie poradzicie?
Szukałem kilka dni, na niemieckich forach są szczątkowe informacje typu "znajdź na szrocie instalację" i nikt nie kwapi się aby pokazać co i jak tylko wszyscy kupują te instalacje.
Co ciekawe oryginalna instrukcja Renault mówi aby tylko wyjąć przełącznik, dopiąć kabelek jeden i wpiąć kostkę.

Dodam że kostka jest podłączana tylko w jednym położeniu.