Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Windows Server 2003] ustawienie zasad grupy dla odrębnych grup

Piotr160292 03 Paź 2012 23:31 1485 1
  • #1 03 Paź 2012 23:31
    Piotr160292
    Poziom 36  

    Witam, chciałbym prosić o instrukcję jak ustawić osobne zasady grupy dla grup kont użytkowników? Chodzi mi dokładnie o to, że mam np. dwie grupy użytkowników w domenie i chcę ustawić, żeby użytkownicy jeden grupy np. nie mieli dostępu do panelu sterownia i edycji rejestru, a druga miała dostęp. Próbowałem już ustawić poprzez zdefiniowanie ograniczonej grupy, ale nic to nie daje i efekt jest taki, że ograniczenie jest zastosowane dla obu grup. Wiem, że pytanie może i jest banalne i trochę zaniżam poziom forum, ale bardzo proszę o wyrozumiałość, ponieważ dopiero uczę się obsługi tego systemu i nie znam go jeszcze zbyt dobrze. Lokalne konta nie byłby dla mnie żadnym problem żeby skonfigurować system w ten sposób, natomiast w domienie niestety w ogóle nie mam pomysłu jak się za to zabrać...

    0 1
  • #2 04 Paź 2012 22:21
    bartek0305
    Poziom 12  

    Witaj! Jakiś czas temu pisałem instrukcję jak to zrobić, ale dla serwera 2008, jednak niewiele się to różni. Spróbuj tego:

    1. za pomocą narzędzia administracyjnego "Użytkownicy i komputery usługi Active Directory" należy dodać nową jednostkę organizacyjną.
    2. Tworzymy ją klikając PPM na nazwę domeny ->nowa->jednostka organizacyjna.
    3. Po zakończeniu należy dodać do nowo utworzonej jednostki użytkowników, którymi chcemy zarządzać.
    4. Następnie należy uruchomić narzędzie "Zarządzanie zasadami grupy". Odnajdujemy tam naszą domenę. Po rozwinięciu jej zauważymy między innymi jednostkę, którą przed chwilą utworzyliśmy.
    5. W prawej części okna klikamy PPM na istniejący obiekt zasad grupy a następnie wybieramy "Edytuj”.
    6. W nowym oknie, w lewej części przechodzimy kolejno przez: Konfiguracja użytkownika -> zasady-> szablony administracyjne. W tym miejscu znajduje się wiele gotowych do użycia zasad.
    7. Zasadę włącza się i konfiguruje klikając na nią PPM -> edytuj. Na przykład, zasada "Usuń polecenie Właściwości z menu kontekstowego ikony Komputer" spowoduje, że użytkownik, który zaloguje się na swoje konto w domenie nie będzie mógł skorzystać z tej opcji.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo