Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 tdi ahf - Kat wyprzedzenia wtrysku , miedzy innymi.

04 Paź 2012 02:05 12021 6
  • Poziom 2  
    Witam,

    Pozwolcie ,ze szybko nakresle sytuacje:

    Kupilem auto na aukcji jako "uszkodzone mechanicznie". Po odebraniu auta, zauwazylem ze stan oleju w silniku byl przekroczony o 150%. Silnik pracowal nieregularnie i dosyc glosno, po sciagnieciu obudowy klawiatury wyszly najaw "wybite" szklanki. Wymienilem szklanki i zabralem sie za odczyt kata wtrysku (po owczesnym rozgrzaniu silnika do 90 stopni - z odczytu na vagu).
    Wartosc przed regulacja wynosila 255 (!). Po regulacji wyszlo 51/52 (dead on).Praca silnika byla rowna i cicha (typowe przyjemne brzmienie tdi)
    Musialem pedzic do pracy, takze nie zdazylem przetestowac auta na drodze (przyjechalo na lawecie).
    Nastepnego ranka odpalam sprzet (zauwazylem ze chodzi glosno i nieregularnie). Okazalo sie ze nie ma mocy i pracuje niczym stary rozklekotany Transit.
    Po podlaczeniu , Vag wskazal kat o wartosci 255 (sruby na fasolkach nie byly luzne, zaznaczone punkty sie zgadzaly.)
    Po drugiej probie ustawienia kata wtrysku okazalo sie ze vag nie czyta wartosci, tzn, po przestawieniu szpar na fasolkach o 5mm wartosc nadal wynosi 255. zmienia sie tylko dawka paliwa w grupie pierwszej 001 (w zaleznosci od ustawienia kola pompy oscyluje w granicach od 3 do 8 mg).
    Na silniku pojawil sie blad zaworu ssacego :
    17660 - Commencement of Injection Valve (N108): Open or Short to Ground
    P1252 - 35-10 - - - Intermittent

    Zapomnialem dodac, ze z zalaczonych rachunkow wynika ze auto mialo wymieniany silnik (poprzedni byl asv jak dobrze pamietam), takze prawdopodobnie osprzet pozostal ze starego.

    Co moze powodowac ta sytuacje?
    Zle poskladany rozrzad? (Pompa wtryskowa byla zblokowana, pierwszy tlok w martwym punkcie itd)

    Sterownik w pompie?
    Wtryski?

    Zapowietrzony uklad ? (Widzialem pare babelkow powietrza podczas ustawiania kata)

    Zle zamontowana pompa, lub jej kolo pasowe? (Podejrzewam ze pochodzi z poprzedniego silnika)

    Nie sprawdzilem jeszcze stanu wtyczek i okablowania pompy wtryskowej.

    Auto nie kopci z rury, silnik pracuje glosno pod obciazeniem i kompletnie nie ma mocy(wg odczytu vaga zaplon "masakrycznie" przyspieszony-255)

    Nie moglem znalesc podobnego postu, jezeli taki istnieje, prosze o link i przepraszam za zawracanie glowy.

    Z gory dziekuje za konstruktywne uwagi.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    misha.tenderfoot napisał:
    17660 - Commencement of Injection Valve (N108): Open or Short to Ground
    P1252 - 35-10 - - - Intermittent
    To nie jest błąd zaworu ssącego.To jest błąd zaworu regulującego kąt wtrysku.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Proponuję sprawdzić ustawienie rozrządu na początek.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dokręcenie centralnej śruby pompy.
  • Poziom 2  
    Panowie T5 i Andrend, dzieki za uwagi, jutro zabieram sie do pracy.pozdrawiam
  • Poziom 2  
    sprawdzilem rozrzad, i bylo zrobione jak trzeba. spedzilem ponad dwie godziny probujac ustawic poprawny kat wtrysku, opozniajac zaplon doszedlem do wartosci 122 i skala sie skonczyla.

    jutro sprawdze cale okablowanie pompy. mozliwe ze zawor regulujacy kat wrysku jest wadliwy, wtedy czeka mnie wymiana pompy.

    pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    misha.tenderfoot napisał:
    wtedy czeka mnie wymiana pompy.
    Wymień sam zawór.
  • Poziom 2  
    Sorry za spóźnioną odpowiedź. sprawdziłem oporność na 9 i 10 pinie, brak wyniku. Jak bym mieszkał w polsce to wymienił bym sam zawór, ale w angolandii nie ma szans. Nawet w serwisie Vw nie ma szans dostać samego zaworu.taki kraj. Znalazłem pompę na ebayu, gość zapewnił ze sprawna w 100 procentach.jak przyjdzie to zobaczymy. Dzięki T5. Pozdrawiam