Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CC700 nieszczelny układ chłodzienia

Pioter2k 28 Sty 2005 08:47 3340 21
  • #1 28 Sty 2005 08:47
    Pioter2k
    Poziom 16  

    ...witam Ponownie :)

    mam problem tegoż rodzaju, iż zaczeło mi brakować płynu chłodniczego, temperatura wzrasta, a zimne powietrze leci mi do auta :( dolne węze sa goroace tylkogórne sa zimne, do czasu jak nie doleje do zbiorniczka wiecej. Wlałem w ciagu 3 tyg chyba 3 litry borygo i nadal spada :( do silnika chyba nie leci przez uszczelke itd, bo 3 tys. km wczesniej robiłem remont silnika i uszczelka jest nojka sztuka :(, a przewody niby sa ok. nigdzie nie widziałem wycieków :( ma ktoś pomysł na ten problem?

    ewidentnie w ciagu 4dni ubyło ok litr płynu :(

    pomocy

    0 21
  • Pomocny post
    #2 28 Sty 2005 08:50
    Laskosz
    Poziom 15  

    jesli uszczelka jest nowa i jestes pewien ze ci nie spala plynu lub nie idzie on w olej to musza to byc weze, ewentualnie pompa wodna.

    0
  • #3 28 Sty 2005 09:07
    Pioter2k
    Poziom 16  

    tzn. jak węże lub pompa? możesz jakoś sprecyzować? bo jestem młody żagiel i nie kumam zbytnio :)

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Sty 2005 09:15
    Marcin Z.
    Poziom 20  

    Witam!
    Musisz sprawdzić czy do oleju nie dostaje się płyn.
    Najlepiej spuśc olej i zobacz, bo skoro nie ma wycieków,to gdzieś ten płyn musi być.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 28 Sty 2005 09:21
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Witam!
    Musisz sprawdzić czy do oleju nie dostaje się płyn.
    Najlepiej spuśc olej i zobacz, bo skoro nie ma wycieków,to gdzieś ten płyn musi być.
    Pozdrawiam

    ...hmmm spuszcze olej i wtedy co mam patrzec? czy nie jest go za duzo? moze lepiej jakbym bagnetem sprawdził całkowity poziom oleju, chyba lepiej nie? czy nie?

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Sty 2005 11:19
    Laskosz
    Poziom 15  

    Wyciag bagnet i popatrz czy ci oleju nie przybywa, tak jest latwij niz sposzczac olej, npewno nie ma wyciekow?? samochod stoi w garazy czy na polku??

    0
  • Pomocny post
    #7 28 Sty 2005 11:53
    czapajew
    Poziom 21  

    Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to.

    0
  • #8 28 Sty 2005 19:56
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to

    ...Ok sprawdze. a w zbiorniczku wyrównawczym jest praktycznie na dole płyn i strasznie wtedy sie grzeje (musze znów dolać :( ), dziś jak otworzyłem korek, poparzyła mnie para :/ grrrr. auto stoi pod chmurką, lecz jak ide do pracy to stoi w garażu cały dzień. ale to chyba nie ma znaczenia - ogolnie to stoi na Dworzu :( Myslicie ze jak jest uszkodzony termostat to gdzies ucieka płyn? Wogule to temperatura jaka zwykle jest to ok 65-70st nie wiecej, no chyba ze jak nie ma płynu, to wiecej ok 110st. Ale mnie zawsze zastanawiało dlaczego taka jest mała temperatura. Czy to jest powód żeby przypuszczać, że termostat jest do d...?

    Pozdrawiam i czekam na odp.

    0
  • Pomocny post
    #9 28 Sty 2005 20:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    3 tys. to chyba nie tak dawno od remontu silnika. Jeśli robota była wykonana prze mechanika, to obowiązuje chyba jakaś gwarancja. Pojedź, zapytaj, niech sprawdzi co i jak.
    A skoro opd autem nie ma plamy (chyba że jest), to płyn albo jest wyrzucany w czasie jazdy, ale wtedy zostałby choć niewielki ślad na ziemi po zatrzymaniu. gdyby płyn lał ci się do oleju w takich ilościach, to już dawno zataarłbyś silnik bo układ smaroania zasysałby sam płyn cięższy przecież od oleju. Czy auto ci nie dymi na biało? To wskazywałoby na uszczelkę lub pęknięcie głowicy

    0
  • Pomocny post
    #10 28 Sty 2005 20:10
    Laskosz
    Poziom 15  

    A gdy odpalasz autko w garazu (i jest zimne) top jaki jest kolor spalin wydostajacych sie z tłumika i czy jest ich duzo czy malo??

    0
  • #11 30 Sty 2005 20:27
    Pioter2k
    Poziom 16  

    ok sprawdziłemjeszcze raz. na bank leci spod termostatu przez śruby czy jakoś przez uszczelkę?

    jak sie zabrać do tego?? po kolei zebym miał jasność i pojęcie co zrobić. Łopatologicznie jeśli można.

    Jestem zły ;(
    Pozdrawiam i czekam na pomocne uwagi

    0
  • Pomocny post
    #12 31 Sty 2005 09:41
    czapajew
    Poziom 21  

    A wiec tak jak przypuszczałem jest to wina termostatu !.
    Najpier spuść płyn poprzez odkręcenie zaworu na dole w chłodnicy.
    Odkręć stary termostat, zdejmij starą uszczelkę/prawdopodobnie będzie porozrywana , oczyść dokładnie to miejsce żeby nie było śladu po starej, załóż nową uszcelkę możęsz jeszcze uszczelnić silikonem /czerwonym/ zakręć nowy termostat, zalej płynem najlepiej nowym, odpal samochód ,poczekaj parę minut niech się nagrzeja zobacz czy nie ma wycieków wokół termostatu , górny wąż powinien zrobić się letni. I to chyba na tyle. Pozdrawiam

    0
  • #13 31 Sty 2005 15:32
    Pioter2k
    Poziom 16  

    [quote="czapajew"]A wiec tak jak przypuszczałem jest to wina termostatu !.
    Najpier spuść płyn poprzez odkręcenie zaworu na dole w chłodnicy.
    Odkręć stary termostat, zdejmij starą uszczelkę/prawdopodobnie będzie porozrywana , oczyść dokładnie to miejsce żeby nie było śladu po starej, załóż nową uszcelkę możęsz jeszcze uszczelnić silikonem /czerwonym/ zakręć nowy termostat, zalej płynem najlepiej nowym, odpal samochód ,poczekaj parę minut niech się nagrzeja zobacz czy nie ma wycieków wokół termostatu , górny wąż powinien zrobić się letni. I to chyba na tyle. Pozdrawiam[/

    ...termostat wymieniłem 57zł :///, ale kolega powiedział mi, że musze wymienic uszczelniacz pompy, gdyz leci przez taka mała prostokątną, 2cm szczeline - 4cm od krawędzi termostatu. i on mówi że to na bank uszczelniacz pompy wodnej. może ktoś to potwierdzić lub obalić tezę kolegi?? A jesli tak to jak sie zabrać do tego żeby wymienić uszczelniacz?

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #14 31 Sty 2005 15:41
    czapajew
    Poziom 21  

    ...termostat wymieniłem 57zł :///, ale kolega powiedział mi, że musze wymienic uszczelniacz pompy, gdyz leci przez taka mała prostokątną, 2cm szczeline - 4cm od krawędzi termostatu. i on mówi że to na bank uszczelniacz pompy wodnej. może ktoś to potwierdzić lub obalić tezę kolegi?? A jesli tak to jak się zabrać do tego żeby wymienić uszczelniacz?

    Pozdrawiam[/quote]
    Nie wiem czy czegoś nie namieszałeś w ostatnim poście; 2 cm to dziura a nie szczelina, i przy pompie wodnej jest chyba uszczelka a nie uszczelniacz

    0
  • Pomocny post
    #15 31 Sty 2005 16:03
    Adam700
    Poziom 22  

    dobrze kolega mowi.jezeli lecialo pod obudowa termostatu to wymien uszczelke obudowy termostatu.zupelnie nie wiem czemu az 57zl.kupiles pewnie razem z obudowa termostatu i niepotrzebnie.mi tez to proponowali ale kupilem sam wklad termostatu i sam go zamontowalem w swojej obudowie.koszt ok.10zl.
    z kolei jezeli w tej szczelinie na obudowie miski olej. pojawia sie plyn no i cieknie-ale tylko jezeli cieknie tamtedy to trzeba wymienic uszczelniacz walka pompy cieczy chlodzacej.natomiast jezeli tylko tam sie poci to nie ruszaj nic.mam tak samo w mrozne dni.uszczelniacz jest gumowy,guma na mrozie sie kurczy i wtedy sie poci.jak u ciebie cieknie i tu i tu to wymianiaj uszczelniacz,uszczelke obudowy termostatu i sam termostat.

    0
  • #16 31 Sty 2005 16:11
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Adam700 napisał:
    dobrze kolega mowi.jezeli lecialo pod obudowa termostatu to wymien uszczelke obudowy termostatu.zupelnie nie wiem czemu az 57zl.kupiles pewnie razem z obudowa termostatu i niepotrzebnie.mi tez to proponowali ale kupilem sam wklad termostatu i sam go zamontowalem w swojej obudowie.koszt ok.10zl.
    z kolei jezeli w tej szczelinie na obudowie miski olej. pojawia się plyn no i cieknie-ale tylko jezeli cieknie tamtedy to trzeba wymienic uszczelniacz walka pompy cieczy chlodzacej.natomiast jezeli tylko tam się poci to nie ruszaj nic.mam tak samo w mrozne dni.uszczelniacz jest gumowy,guma na mrozie się kurczy i wtedy się poci.jak u ciebie cieknie i tu i tu to wymianiaj uszczelniacz,uszczelke obudowy termostatu i sam termostat.



    ...kurde w sumie leci kropelka na 5 min cos w ten ton :(( wiec sam nei wiem, termostat mieli tylko taki. złodzieje !!! ale nic to lepiej miec nowe, dluzej potrzyma. wiec jak sie zabrac do tego uszczelniacza? koszt 38zł facet mi powiedział w sklepie.

    czekam na konstruktywne porady :)
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #17 31 Sty 2005 16:37
    Adam700
    Poziom 22  

    tez chcialem to rozbierac ale u mnie nie leci.musisz oproznic uklad chlodzenia,olej wylac z silnika.odkrecic przewod do chlodnicy z termostatu,ten cienki przewod do nagrzewnicy tez zdjac,odkrecic 2sruby obudowy termostatu,odkrecic obudowe pompy cieczy chlodzacej,wirnik pompy cieczy chlodzacej(tam na klusz ampulowy),filtr oleju.to wszystko.ja zdejmowalem kiedys jeszcze cala miske olej.zeby bylo wygodniej, i jest duzo wygodniej.wtedy po demontazu tego wszystkiego masz na wierzchu uszczelniacz od cieczy.wydlub go czyms i nabij nowy.
    tak w ogole to ile uszczelniacz pompy kosztuje.bo ja w szok sie wwalilem jak uslyszalem 98zeta.to chyba przesada.w sklepie powiedzial mi koles ze to ma byc oryginal.

    0
  • #18 31 Sty 2005 16:49
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Adam700 napisał:
    tez chcialem to rozbierac ale u mnie nie leci.musisz oproznic uklad chlodzenia,olej wylac z silnika.odkrecic przewod do chlodnicy z termostatu,ten cienki przewod do nagrzewnicy tez zdjac,odkrecic 2sruby obudowy termostatu,odkrecic obudowe pompy cieczy chlodzacej,wirnik pompy cieczy chlodzacej(tam na klusz ampulowy),filtr oleju.to wszystko.ja zdejmowalem kiedys jeszcze cala miske olej.zeby bylo wygodniej, i jest duzo wygodniej.wtedy po demontazu tego wszystkiego masz na wierzchu uszczelniacz od cieczy.wydlub go czyms i nabij nowy.
    tak w ogole to ile uszczelniacz pompy kosztuje.bo ja w szok się wwalilem jak uslyszalem 98zeta.to chyba przesada.w sklepie powiedzial mi koles ze to ma byc oryginal.


    ...koles mi powiedział 38 zł za uszczelniacz. a ogolnie to naprawa jest trudna czy nie? i jeszcze o co chodzi z tym "cieczy chlodzacej(tam na klusz ampulowy)," klusz ampulowy? co to jest? :/

    0
  • Pomocny post
    #19 31 Sty 2005 16:59
    Adam700
    Poziom 22  

    jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl.
    ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz to sam na pewno.ale polecam jednak zdjac cala miske olejowa i wszystko rozkrecisz sobie na luzie.

    jak bedziesz mial problemy to pisz.podpowiem.
    moj email:adamwlk@wp.pl
    pisz co i jak demontujesz

    0
  • #20 01 Lut 2005 17:00
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Adam700 napisał:
    jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl.
    ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz to sam na pewno.ale polecam jednak zdjac cala miske olejowa i wszystko rozkrecisz sobie na luzie.

    jak bedziesz mial problemy to pisz.podpowiem.
    moj email:adamwlk@wp.pl
    pisz co i jak demontujesz


    ...jesli mówisz ze regulacji hamulców to chyba imbusowy? no chyba że to sie jakoś różni w nazewnictwie. choć znalazłem na stronce http://www.stalmax.com.pl/oferta.htm i widać że to na imbus.

    Dodano po 9 [minuty]:

    ...i jeszcze jedno słyszałem że jak jest wyciek płynu przez uszczelniacz to wymagane jest wymienienie simeringu pompy oleju :/ czy to prawda i czy to jest mus? i ile kosztuje ta częśći czy trudniej to wymienić?

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #21 01 Lut 2005 18:39
    Artwin
    Poziom 16  

    Tak i przeważnie trzeba zmienić ośkę pompy ,bo jest podtarta i wirnik pompy wody bo pordzewiały.Przeglądnij najpierw rysunki złożeniowe , bo to nie taka prosta robota.

    0
  • #22 04 Lut 2005 12:15
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Artwin napisał:
    Tak i przeważnie trzeba zmienić ośkę pompy ,bo jest podtarta i wirnik pompy wody bo pordzewiały.Przeglądnij najpierw rysunki złożeniowe , bo to nie taka prosta robota.


    ...no i wymieniłem, choc spiepszyłem jeden uszczelniacz :( ceramiczny i z tworzywa pierscień pekł. no szczerze mowiąc robiłem to od 10 do 17 dwa razy wszystko odkręcać itd - idzie sie zaje...ć :) ale nic to założone gra :) wiec na przyszłość jeśli zakładacie Uszczelniacz do Cincuecento 700 to uwazajcie zeby tych pierscieni nie połamać!!! bo to wydatek kolejny - 38zł, choć w orginale były blaszki z jakiegoś żółtego metalu.

    Pozdrawiam i Dziękuje za pomoc

    0