Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej 2T do diesla, co myślicie?

slider2002 02 Sty 2016 10:02 93582 126
  • #91 02 Sty 2016 10:02
    marekwodniak
    Poziom 15  

    Miałem podobnie i też wróciłem do Miksola 2T ale leję 2 setki na 50 litrów.

  • Arrow Multisolution Day
  • #92 11 Mar 2016 14:58
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Aktualnie posiadam diesla w aucie z silnikiem fiata 1.3 mjet z dpf itd. Na razie dodałem tzw smar do paliw firmy kleen-flo. Zostało mi jeszcze na 3 baki,ale zamówiłem już sobie olej 2T. Szukałem po opiniach,danych itd jaki kupić i znalazłem jakimi parametrami się kierować:
    -lepkość przy 100 st C
    -t zapłonu (ropa ma ok 60 st,więc olej powinien być blisko tego parameteu)
    -ilośc popiołu (przy dpf to ważne)

    Popatrzyłem na zalecane i firmy LM jest ok,ale zapłon przy ok 100 st,ravenol też zapłon wysoko,choc popioły 0.03%,platinum orlen moto 2T (zwykły moto 2 T nie brałem pod uwagę,ponieważ pyły 0.1%) ma ok parametry,lepkość 8.1 ,t zapłonu 81 st,cena ok,pyły 0.07%. Ale zakupiłem testowo:

    Valvoline durablend scooter 2T,ze względu na parametry:

    -lepkość 9.3
    -t zapłonu 80 st
    -popiół-wg karty charakterystyki spala się bezpopiołowo

    koszt -tańszy niż orlen platinum,choć wolałbym płacić narodowej firmie,to względem danych wybrałem valvo.
    W załączniku podstawowe dane z karty produktu

  • #93 12 Mar 2016 17:20
    kokosz1981
    Poziom 10  

    Też na próbę przelałem 3 butelki 1l orlenowskiiego 2t semisyntetyk - 200ml na około 40-45 litrów paliwa.
    Efekt wizualnie namacalnie zerowy. Jak puszczał dymka przy odpalaniu tak puszcza, spalanie to samo, odgłosy takie same

    ceed 2009 klekot 1.6 90KM

  • #94 07 Kwi 2016 10:04
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Mój nie puszcza ani dyma,no ma dopiero 37 tys km,ale chcę zadbać o układ wtryskowy. W poprzednim aucie z tym samym silnikiem regenerowałem pompę CR -auto miało oryginalne ok 125 tyś km i pompa padła. Mechanik wtedy przestrzegł,aby nie za często stosować paliwa premium (verva itd),bo to paliwa suche i nie są dobre dla aktualnych układów wtryskowych,więc teraz pójdę w drugą stronę-dopomoge w smarowaniu.



    parę dni później :D :

    Strzeliłem byka :| ,zaspany rano tankowałem i wlałem na 40 litrów ropy 400 ml oleju . Efekt?Nie ma komunikatów ,auto jeździ jak jeździło,różnice?Poranne odpalenie jest takie,jak powinno być,dość miękkie i auto fajnie reaguje na przyspieszanie na zimnym silniku. Przed tym manewrem poranne odpalanie było ok,ale miałem wrażenie,że silnik mógłby mieć o parę obrotów więcej,dzięki temu chodziłby równiej ,a reakcja na pedał gazu była lekko zaspana.Teraz jest pozytywna. Oczywiście gdy przejeżdżę 200 km to doleję ropy,aby mimo wszystko doprowadzić do stosunku ok 1-250 .Będę obserwował dalej,sam jestem ciekaw.

  • #95 16 Kwi 2016 12:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Też mam Fiata z takim silnikiem, tyle że mój zbliża się już do ćwierć mln km przebiegu... nigdy nie lałem żadnego oleju i nie mam zamiaru, na pewno nie do Multijeta. Tankuję najtańszy ON na stacji TESCO i zimą dolewam ok 40ml dodatku Diesel SKYDD na zbiornik paliwa (leję go przez cały rok ale latem 1/2 dawki). Raz zdarzyło mi się zatankować V-Powera, różnica w pracy silnika była widoczna ale powiedziałbym, że raczej na niekorzyść - pracował bardziej twardo, choć z drugiej strony lepiej reagował na pedał gazu, spalanie było podobne.

  • #96 16 Kwi 2016 13:47
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Też do fiata mjet lałem verve i nie podobało mi się,hałasował mocniej,choć lepiej jechał. Co do stacji przymarketowych,miałem mazdę benzynę i zatankowałem w takiej stacji-pod maską pojawiło się stado młotkowych :cry: -czyli spalanie stukowe,od tego czasu omijam takie stacje.Może akurat mieli słabszy dzień ,albo coś innego.Ja już na taka stację nie wjadę.
    Do mazdy diesla (posiadałem) też zaklinali ,aby nie lać 2T bo pompa Denso itd,a w efekcie wielu forumowiczów lała i ..zadowolona była.Ważne,aby każdy był zadowolony z tego co ma i dbał jak umie :D

  • Arrow Multisolution Day
  • #97 18 Kwi 2016 21:59
    Zibi W
    Poziom 10  

    I jak sprawuje się ten Valvoline durablend scooter 2T. Nie masz zastrzeżeń? Pytam bo mam dpf i zaciekawiła mnie ta wzmianka , że pali się bezpopiołowo.

  • #98 19 Kwi 2016 06:58
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Witaj. Objawy takie jak zapisałem wcześniej,cudów nie oczekuję,ponieważ 1.3mjet to nie jest subtelnie brzmiący silnik,ale zmiana na w stronę miękkości pracy jest,choć dopiero przejechałem ok 150 km na takiej mieszance. Odpalanie poranne ,gdy było ok 2-3 st było dość miękkie,auto szybciej -wg mnie- staje się cichsze. Reszta pozytywów-zakładam to po przeczytaniu wielu forów -będzie czysto mechaniczna (smarowanie elementów wtryskowych) ,a nie słuchowa. Może i będą negatywy-tego nie wiem . Co do dpf - nie zapala mi się kontrolka przymusu wypalania. Musiałbym podłączyć kompa pod EOBD i poszukać częstotliwość dopalania dpf przed i po stosowaniu 2T. Zrobię to za jakiś miesiąc,gdy interwał km będzie konkretniejszy,wtedy poszukam dopalań wcześniejszych i aktualnych. Wg różnych forów objaw jest taki,że dopalanie następuje rzadziej stosując olej 2T.

  • #99 30 Kwi 2016 09:51
    Blazej3512
    Poziom 9  

    Witam.

    Zastanawiam się nad zastosowaniem mixolu do moich dieslów.
    Stosował ktoś z was w 1,5 dci 65km? Zaczynają sie czasem zaświecać wtryski a niedawno były robione. Pozatym lałbym też to do silników w maszynach.

    Jaki olej polecacie? Zastanawiam się nad Lotosem http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/pozostale-oleje-dla-motoryzacji,2,396,show,11994
    albo Valvoline
    http://www.valvoline.pl/serbia/products/engin...nd_2t/product-information?category=motorcycle

    Co według was będzie lepsze?

    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam Błażej

  • #100 30 Kwi 2016 12:33
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Zgodnie z poradami na różnych forach :
    -auta z dpf ważna mała ilość popiołu-poniżej 0.1
    -temp zapłonu jak najbliżej ok 60 st C
    -olej pólsyntetyczny
    -niski TBN

    tak,więc ten Valvo odpada (przysłano mi taki przez pomyłkę) ,ponieważ ma TBN ponad 3,a wersja jaką leję ,ma TBN 1.4 (scooter 2T),do tego wg producenta spala się bezpopiołowo. Pamiętaj ,że część spalin wraca na EGR i popiół w nadmiarze obkleja i blokuje w dłuższym okresie czasu ten zawór(mixol). Dla diesla bez dpf,z zaslepionym egr spoko mixol,ale jak jeszcze masz te urządzenia sprawne,to zakombinuj z olejami proponowanymi. Chciałem orlen platinum moto2T,ale jest droższy niż valvoline scooter semi 2T,więc po co przepłacać?

  • #101 30 Kwi 2016 12:48
    Blazej3512
    Poziom 9  

    A jednak pomyliłem linki chodziło mi o tego valvoline http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Moderowany przez T5:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.



    Ten chyba jest dobry?

    W tym DCIku nie mam dpfa więc raczej nie powinno być problemów

  • #102 30 Kwi 2016 19:45
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Nie ma linku,admin zblokował. Nie doradzę ,czy dobrze lać miksol. Osobiście gdybym nie miał dpf itd,to lałbym mimo wszystko jeden z olejów polecanych przez fora,także tutaj. Ostatecznie kupowałbym ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC bo ważne ,aby olej był lepki,ten ma 9.9 a mixol drastycznie mniej ,bo 6

  • #103 30 Kwi 2016 19:53
    Blazej3512
    Poziom 9  

    Chodzi mi o Valvoline™ DuraBlend™ Scooter 2T Motor Oil

    będzie dobry?

  • #104 02 Maj 2016 00:01
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Mój post z dnia 11 Mar 2016 14:58

  • #105 02 Maj 2016 10:06
    akytam
    Poziom 16  

    Przykład kolegi. Bmw x3 z salonu. 3l automat.
    Tankowane TYLKO ultimate na BP. Po 70 tys komputer pozwolił zatrzymać się na środkowym pasie przed skrzyżowaniem, zgasił silnik i ustawił parking. Serwis autoryzowany: do wymiany wszystko z wyjątkiem przewodów pomiędzy zbiornikiem a komorą silnika. I opinia serwisantów z wspomnianego serwisu: obowiązkowo lejemy do swoich diesli 2T. Współczasne paliwa wyższej jakości bardzo dobrze myją i dają moc ale są za suche. Proporcje 1:300. Kolega teraz dolewa 2T. Mówi, ze silnik trochę ciszej pracuje. Ale to jest wrażenie a nie pomiar.

  • #106 02 Maj 2016 17:09
    daniel i olek
    Poziom 12  

    To mi właśnie powiedział mechanik,gdy wymieniał pompę CR we fiacie punto-nie stosować paliw premium,a jeśli juz,to rzadko.Tak,też robię-nie stosuję wcale.

  • #107 14 Maj 2016 10:08
    Zibi W
    Poziom 10  

    Potwierdzam z doświadczenia u mojego brata z VW1.9 TDI. Tankował jakiś czas namiętnie paliwa premium i wykończył wtrysk. Teraz leje Semisynthetic z Orlenu i już od ponad roku cisza.

  • #108 25 Maj 2016 23:08
    KotBury2
    Poziom 18  

    Odświeżam temat, dwa silniki Common Rail z układem wtryskowym BOSCH i DELPHI, zasilane olejem mieszankowym 2T semisynthetic 10w40 ORLEN CZERWoNY (na stacji Orlen za ok. 16 zł/litr) w proporcji 1:100 od roku 2012, czyli od 4 lat - zero problemów z odpalaniem w największe mrozy, nienaganna praca silnika na wszystkich obrotach, bez ubytków mocy, zerowe zadymienie spalin. Co jednak najważniejsze, brak jest opiłków metalu w filtrze paliwa. Świadczy o tym, że paliwo, mimo braku siarki, posiada należyte właściwości smarne.

    Poniżej fotka na butelkę 1-litrową oleju 2T, którą dzielę na połowę i wlewam "z gwinta" do zbiornika paliwa. Następnie dolewam ok. 50 litrów ON. Nie jest ważne, czy 40, 50, czy 60 litrów, ważne, aby pompa WC i wtryskiwacze otrzymały bezpieczny "film olejowy".
    Olej 2T do diesla, co myślicie?
    Drugi mój typ oleju 2T to również półsyntetyczny SHELL ADVANCE VSX2 (obrazek poniżej), używany w identycznej proporcji 1:100. Ale jest piekielnie drogi, bo ok. 36-38 zł/litr.
    Olej 2T do diesla, co myślicie?

    Co do rzekomo szkodliwego wpływu oleju 2T na FAP/DPF, to pozwolę sobie zadać pytanie. Czy świadomy kierowca większą wagę przywiązuje do bezpieczeństwa silnika, czy bezpieczeństwa FAP/DPF?

    Jeżeli bowiem wyobrazić sobie, iż obecność oleju 2T w paliwie zapobiegnie zatarciu pompy WC i w efekcie przeskoku lub zerwanie paska rozrządu z katastrofą typu kolizja tłokowo-zaworowa, to co jest ważniejsze: bezpieczeństwo pompy WC, czy bezpieczeństwo FAP/DPF?

    Jeżeli każdy kierowca zrozumie, o co kaman z tym olejem 2T, to nigdy więcej nie zada pytania, czy będzie to szkodziło filtrowi FAP. Będzie bowiem miał świadomość, iż nawet zapchanie go w 100% nie wywoła kolizji tłokowo-zaworowej.

    Podczas gdy zbyt "suche" paliwo nie dość że zniszczy po kolei wszystkie 4 wtryskiwacze i pompę WC, to po kolizji tłokowo-zaworowej trzeba będzie różne tryby i metalowe części silnika zbierać z ulicy...

    Czego nikomu nie życzy KotBury2

  • #109 18 Cze 2016 15:06
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Oleje silnikowe do DPF są o obniżonej wartości dodatków (zobacz np wartość TBN w olejach C3,a olejach niższych wymagań ). Powstające i wydalane w spalinach pyły źle działają na DPF-to fakt. Dodawane oleje 2T po spaleniu mogą produkować ilości niemierzalne pyłów-jak zapewne Valvoline i inne ,dlatego podają w karcie,że są bezpyłowe (nie wierzę,że całkiem bez pyłu, coś tam zawsze powstanie,choc zapewne bardzo niewiele) . Teraz zakupiłem podawany na forach Ravenol,ale dla spróbowania,bo cena podobna do valvoline. Dalej testuję olej 2T i subiektywnie oceniam ,że jest lepiej.Subiektywnie,bo załapałem się na wiosnę/lato,co powoduje,że diesel sam z siebie ciszej pracuje. Choć w zimne dni po dodaniu 2T zauważyłem miększą pracę i równiejsze obroty na zimnym silniku(nie były koślawe :D ,ot wg mnie powinno być ich np. o ok 50 obr/min więcej po odpaleniu silnika,wtedy silnik chodziłby jak dla mnie bardziej przyjemnie.)Po zastosowaniu 2T obroty są jak były,ale silnik pracuje przyjemniej,czyli olej cos skorygował,na coś wpłynął pozytywnie. Nie potrafię jeszcze sprawdzać kiedy wypala się dpf,ale w sumie..co mnie to :D

  • #110 29 Cze 2016 10:57
    Zibi W
    Poziom 10  

    Jeśli chodzi o DPF to leję 2T od ponad roku (jeśli nie dłużej) i nie zauważyłem jakichkolwiek różnic in minus. Na pewno nie zapala się kontrolka o zapchaniu filtra.Lałem Orlen Platinum Moto 2T a teraz Valvoline Durablend.

  • #111 09 Lip 2016 12:01
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Zibi W napisał:
    Jeśli chodzi o DPF to leję 2T od ponad roku (jeśli nie dłużej) i nie zauważyłem jakichkolwiek różnic in minus. Na pewno nie zapala się kontrolka o zapchaniu filtra.Lałem Orlen Platinum Moto 2T a teraz Valvoline Durablend.


    No właśnie chciałem lać też ten Orlen,ale drogi jest. Valvoline scooter 2T kosztuje ok 25 zł,a Orlen ponad 35 zł-przepłacać nie ma sensu. tańszy jest zwykły Orlen moto 2T,ale ma dużo pyłów ,co dla DPF może nie służyć,choć kosztuje 16 zł

  • #112 09 Lip 2016 13:00
    KotBury2
    Poziom 18  

    daniel i olek napisał:
    (-) tańszy jest zwykły Orlen moto 2T,ale ma dużo pyłów ,co dla DPF może nie służyć, choć kosztuje 16 zł.
    Skąd wiesz, że ma dużo pyłów? Bo tak ogólnie mówią? Poza tym, czy dotarł do Ciebie tekst?
    Cytat:
    Jeżeli każdy kierowca zrozumie, o co kaman z tym olejem 2T, to nigdy więcej nie zada pytania, czy będzie to szkodziło filtrowi DPF/FAP. Będzie bowiem miał świadomość, iż nawet zapchanie go w 100% nie wywoła kolizji tłokowo-zaworowej.
    Nadal zatem dbasz jedynie o to, żeby był czyściutki DPF, a tryby niech tam sobie wylatują na ulicę z powodu kolizji tłokowo-zaworowej spowodowanej zbyt "suchym" paliwem?

    Pzdr KotBury2

  • #113 10 Lip 2016 01:42
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Ma więcej pyłu ,ponieważ tak mówi karta charakterystyki produktu - dostępna na stronie producenta,a na czymś muszę się oprzeć podejmując decyzję. Co do drugiej kwestii,to każdy kierowca jest inny,jeden nie robi nic,inny szuka rozwiązań dobrych dla auta. Filtr DPF kosztuje niemałą kasę ,więc przez pryzmat kieszeni trzeba na niego patrzeć. Stosowanie oleju 2T o lepkości X,zamiast oleju o lepkości Y skoro oba poprawiają parametry ropy jako takiej jest dobrym rozwiązaniem,zostaje szukanie wpływu oleju 2T na inne kosztowne podzespoły i dlatego wybieram ten,co ma wg karty mniej pyłów siarczanowych ,zamiast tego co ma ich więcej. Jak dla mnie to logiczne. Nie miałbym DPF,to zapewne stosowałbym olej za 16 zł,mam DPF to stosuję droższy o innym parametrze- to też logiczne . Trochę się nakręcasz niepotrzebnie,nie mamy się przekonywać do swoich racji,a wskazywać rozwiązania ,a każdy podejmie sam decyzję. Na marginesie-olej Orlena ma lepkość przy 100 st =9,9 mm2/s,a Valvo 9,3 (niewielka różniaca)tyle,że ropa nie ma 100 stC,więc bardziej mnie interesuje lepkość przy max 60 stC,tego Orlen nie podaje,a Valvo podaje dla 40 stC = 59 mm2/s . Temperatura krzepnięcia Orlen -30,Valvo -42 (jest różnica,ale w Polsce raczej takich temperatur nie ma). Popioły -Orlen 0,17 ,Valvo-bezpopiołowy. Więc wybieram Valvo,ale to co podałem to przykład,można też inne oleje,ja akurat ten,choć dla testu kupiłem innej firmy i niedługo sprawdzę czy coś się zmieniło

  • #114 10 Lip 2016 07:51
    KotBury2
    Poziom 18  

    daniel i olek napisał:
    Trochę się nakręcasz niepotrzebnie,nie mamy się przekonywać do swoich racji,a wskazywać rozwiązania.
    Nie przekonuję do swoich racji, tylko pokazuję na własnym przykładzie, że tańsze też jest skuteczne. To właśnie Ty walczysz z człowiekiem a nie problemem, co widać po komentarzu. Sam mam silnik z DPF i od 5 lat stosuję orlenowski 2T w miejsce shella advance vsx. Jakoś nie widzę różnicy. Jeden i drugi spełnia znakomicie swoje zadanie. Shell za to jest ponad 2-krotnie droższy. Jednak nie powiedziałem nigdzie nikomu, żeby się do mnie dostosował. Każdy może sobie lać lub nie lać, co mu się żywnie podoba, nic mnie to nie obchodzi. Zatem wciskanie mi, że się nakręcam jest absurdem.

    Można sobie teoretyzować bez końca, co jest ważniejsze, przysłowiowy pancerz, czy pocisk. Dla mnie liczy się koszt i jego logika. Jeśli stanąłem przed twardą rzeczywistością remontu kapitalnego silnika po kolizji tłokowo-zaworowej spowodowanej "suchym" paliwem i zatarciem pwc, to mój wybór był oczywisty. Kosztowało mnie to 3 500 złotych (używane części, bo nowe pewnie ceniłyby się 2-3 razy tyle). Nie będę się cackał z jakimś DPF-em, który, jak powiedziałem, nawet zapchany w 100% nigdy nie spowoduje kolizji tłokowo-zaworowej. W pierwszym rzędzie będę ratował pompę wysokiego ciśnienia, która może wywołać tak katastrofalne skutki. Nie poświęcę ani chwili uwagi rzekomo drogiemu DPF-owi, który żadnych olbrzymich kosztów nie sprowokuje. Jakie tutaj jest nakręcanie się? Raczej nawoływanie do myślenia, albo przytomnego zachowania połączenia pomiędzy mózgiem a portfelem. Żebyś nie zaczął myśleć dopiero wtedy, gdy walnie cię po kieszeni...

    Pzdr KotBur2

  • #115 19 Sie 2016 09:58
    matimoto87
    Poziom 8  

    Witajcie koledzy

    Od paru dni namiętnie czytam w internecie infprmacje na temat dodatku oleju do oleju. Jestem zdecydowany zacząć stosować ten zabieg w swoich autach.
    Na pierwszy ogień pójdzie do Mercedes ml 2,7 cdi
    Z tego co się orientuję nie ma on filtra cząstek stałych wiec olej 2 t może być np ten polecany z Orlenu lub ten scooter prawda?

    Drugie auto to Lexus is 220d 2009 , tam dpf siedzi na 100℅ ,chyba że go ktoś wyciął ale wątpię. Co mogę nalać poza liqui moli 1052?

    Pozdrawiam serdecznie

    Mati

  • #116 19 Sie 2016 23:07
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Bez DPF można ten czerwony z Orlena, Z DPF warto zastanowić się nad olejem który produkuje w efekcie mało pyłu ,ten *Liqui Moly 1052 o który pytasz jest ok-wejdź na sam początek dyskusji i tam sa podane zalecane oleje. Akurat stosuję olej Valvo,bo ma t zapłonu 80 st C czyli blisko pkt zapłonu ropy ,a LM ma ponad 114 st C ,z tym ,że Valvo ma wyższą klasę jakościową,a LM niższą,co w tym przypadku może akurat stanowić,że lepsza jest ta ...niższa :) . Może valvo ma wyższą klasę,bo wg producenta spala się dzięki temu bez popiołu? Reszta parametrów wg kart jest taka sama ,lepkość przy 100 i 40 st C .

  • #117 20 Sie 2016 07:37
    matimoto87
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedź.
    O jakim Valvo mowiisz? Nie mogę znaleźć w poście, do Lexusa będzie lepszy tak? Gdzie można go kupić? Allegro?

    Pozdr

    Chodzi o valvoline motocykle 2t oil czarna butelka taka? Tańszy od liqui widzę .ten mogę łac do Lexa?

  • #118 20 Sie 2016 23:15
    daniel i olek
    Poziom 12  

    Przesłałem na priv link . Wg parametrów jakimi mamy się kierować ,pasuje (używam ) VALVOLINE DuraBlend SCOOTER 2T (ważny napis SCOOTER)W handlu są stare butelki i nowsze -zależnie od dostawy .

  • #119 21 Sie 2016 08:01
    matimoto87
    Poziom 8  

    Rozumiem ,dziękuję za pomoc. Jutro zamówię :)

  • #120 28 Sie 2016 21:54
    hartge
    Poziom 12  

    Bora TDI, ATD, 300k km przebiegu.
    L&M 1052 od ponad 100k km. Każdemu malkontentowi polecam sprawdzić na własnym silniku, czy pomaga czy nie.

    Pozdrawiam.