Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta mk3 1.1 95r - dusi sie i szarpie na biegu

waldek.grom 05 Paź 2012 13:34 7425 12
  • #1 05 Paź 2012 13:34
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Witam.
    Mam prośbę proszę o pomoc w diagnozie i naprawie, jak w temacie.
    Chodzi o Forda Fieste 1.1 95r. podczas rozpędzania na pierwszym biegu.
    Jak dłużej przytrzymam go przed wrzuceniem drugiego zachowuje się jakby się dusił i szarpie. Dzieje się tylko tak na 1 na pozostałych biegach jest dobrze.
    Różne podpowiedzi już słyszałem i według tego wymieniłem już przewody zapłonowe (były popękane) i pierwszą z lewej świece (była uszkodzona). Sprawdzałem filtr powietrza.
    Nie znam się na samochodach dlatego na tym kończy się moja zabawa przy Fieście.
    Proszę o diagnozę, poradę i pomoc w naprawie.
    Z góry dziękuję, pozdrawiam i czekam na informacje.

    1 12
  • #2 05 Paź 2012 14:39
    kindlar
    Poziom 38  

    W jakim zakresie obrotów są oznaki? Czy na innych biegach rozpędzasz to tego zakresu? Może wydajność pompy paliwa jest zbyt mała, spada ciśnienie paliwa. Wątpię w związek szarpania z jedynką, raczej z zapotrzebowaniem silnika na paliwo. Mogę się mylić i proszę mnie poprawić.

    0
  • #3 05 Paź 2012 15:59
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Ten model fiesty mk3 95r. nie posiada w zegarach licznika wskazującego obrotów silnika wiec ciężko mi powiedzieć nie jeżdżę też agresywnie i zmieniam i redukuje biegi w miarę jak należy. Niestety naprawdę tak się dzieje , że jak dłużej rozpędzam go na 1 to jakby się dławił i dusi się "skacze" może coś ze sprzęgłem ,nie mam pojęcia czekam na dalsze sugestie i poradę dzięki.

    0
  • #4 14 Paź 2012 11:43
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Witam zaobserwowałem że dzieje się to na wysokich obrotach silnika na pierwszym biegu , czytam po różnych forach ale jest mi to nie zrozumiałe do końca ponieważ co post lub temat to inne podpowiedzi i gubię się już :| czy ten objaw ma coś wspólnego z niedostateczną ilością dostarczanego paliwa i filtrem paliwa??? proszę o pomoc.

    1
  • #5 16 Paź 2012 13:24
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Spróbuj rozpędzić auto do tych samych obrotów na innych biegach. Wtedy będzie wiadomo coś więcej. W zasadzie filtry paliwa i powietrza, świece i przewody do wymiany od razu. Bez tego poprawna diagnoza jest utrudniona.

    0
  • #6 16 Paź 2012 14:10
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Witam.
    Właśnie zamierzam wymienić świece i filtr paliwa , przewody zapłonowe już wymieniłem.
    Niedawno wymieniłem lewa osłonę przegubu , po jej wymianie z wewnętrznej osłony bryzga smarem trochę i muszę to sprawdzić co się tam dzieje , ale nie zauważyłem żeby była pęknięta.
    Dziękuje za odpowiedź po wymianie świec i filtra napisze jakie są skutki czy coś pomogło pozdrawiam.

    0
  • #7 17 Paź 2012 20:36
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Witam.
    Ponownie wiec wymieniłem już świece , przewody zapłonowe i filtr paliwa i niema żadnego rezultatu.
    Odnośnie wcześniejszego pytania to sprawdziłem rozpędzając samochód na pierwszym biegu szarpie gdy trochę dłużej przytrzyma go a na kolejnych 2,3,4 biegach rozpędzam do bardzo wysokich obrotów i nic takiego się nie dzieje.
    Proszę o pomoc w rozwikłaniu tej usterki pozdrawiam.

    0
  • #8 18 Paź 2012 20:53
    oldfirehandpl
    Poziom 17  

    Cześć. Otóż może to być źle ustawiony rozrząd, lub uszkodzony układ wydechowy tzw. przedmuchy. Sprawdziłeś wszystkie świece, ale tak porządnie ?? Najlepiej niech ktoś Ci pomoże, i sprawdź czy wszystkie świece dają iskrę. No, ciężko powiedzieć bez "odsłuchu".
    Być może także, że jest zła kompresja. Najlepiej sprawdzić ją takim manometrem.
    No nie wiem, ciężko powiedzieć co to może być. Jak byś podał troszkę więcej informacji.

    Moderowany przez zeimp:



    Spójrz w mój avatar i ciesz się, że jestem cierpliwym moderatorem, bo za to filozofowanie, powinno być ostrzeżenie!

    oldfirehandpl napisał:
    lub uszkodzony układ wydechowy tzw. przedmuchy.

    Dobre sobie... Ja póki co upominam Ciebie, że jeśli się nie znasz, to po prostu się nie wypowiadaj... Twoje teorie (w tym przypadku) są całkowicie błędne!

    0
  • #9 18 Paź 2012 21:24
    artek776
    Poziom 10  

    Moim zdaniem jeżeli wymieniłeś filtr paliwa,a objaw nie ustąpił winna jest pompa paliwa lub tzw.smok.Obydwa elementy znajdują się w zbiorniku paliwa i żeby się do nich dostać trzeba go zdemontować.

    0
  • #10 18 Paź 2012 23:08
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Świece wymienione na nowe , przewody zapłonowe również.
    Już wypytuje wszystkich nawet mechaników większość porad to odnośnie cewki zapłonowej i gaźnika , i zła regulacja.
    Nie wiem jak mam pomóc objaw dziwny ale prosty w sformułowaniu przy rozpędzaniu , gdy silnik wchodzi na większe obroty na pierwszym biegu zaczyna szarpać samochodem i zachowuję się tak jakby się dusił.
    Gdy sprawdzałem na luzie praca silnika równa niema jakiś dziwnych wahań obrotów silnika i odgłosów , momentami lekko jakby wahał się z obrotami przy delikatnych ruchach pedałem gazu są to ułamki sekund.Silnik pracuje bez zarzutu przy rozpędzaniu dziwne odczucie jakby słabą moc miał ale to normalne pewnie przy silniku 1.1 Jeszcze jedna uwaga jak samochód jest rozpędzony puszczam nogę z pedału gazu tzw. hamowanie silnikiem jest takie lekkie szarpniecie.
    Pozdrawiam i proszę o konkretną podpowiedź , pomoc.

    0
  • #11 19 Paź 2012 17:24
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 19 Paź 2012 20:55
    serg77
    Poziom 15  

    jedz na analizator spalin i zobacz jaki masz wspolczynnik lambda, albo odlacz ja (sonde lambda) i zobacz miernikiem jakie daje napiecie na wolnych obrotach - powinno byc zblizone do 0,5V. A najlepiej odlacz ja i przejedz sie i obadaj czy bedzie sie tez tak zachowywal. Mialem podobny przypadek w audi80 i az mi sie tez nie chcialo wierzyc, ze uszkodzona sonda lambda mogla tak zaklocac prace silnika, a jednak, i doszlem wlasnie po tym ze ja odlaczylem i zaczal normalnie chodzic

    0
  • #13 19 Paź 2012 21:14
    waldek.grom
    Poziom 12  

    Ale podpowiedzcie mi gdzie ten czujnik podciśnienia w kolektorze się znajduje i ten czujnik lambda , jak to wygląda i jak sprawdzić. Pozdrawiam.

    Moderowany przez robokop:

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

    1