Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto BW-50 i ciśnienie paliwa 6bar - jak podać paliwo?

06 Paź 2012 18:30 3945 15
  • Poziom 10  
    Witajcie,

    zakładam webasto BW-50 wyrwane okazyjnie, prawie nieużywane (komora spalania jeszcze się świeci). Przekonała mnie cena i wbudowany zasobnik paliwa - co jednak okazało się zmorą.

    Webasto montuję do Alfy 156 z silnikiem 2.5V6 - nie zwróciłem uwagi wcześniej, że nie ma tutaj powrotu paliwa z listwy do baku, wtryski pracują przy ciśnieniu 4bar a pompa wypuszcza na magistralę niecałe 6 bar. Webasto można zamontować przed listwą ale tylko do 2bar.

    Zastanawiam się jak rozwiązać zasilanie webasta w paliwo. Opcja najłatwiejsza logistycznie to dołączenie zewnętrzej pompki paliwa do auta gaźnikowego podającej paliwo z ciśnieniem 0,2-0,5 bar i pobieranie paliwa bezpośrednio z baku, przepuszczanie przez webasto i powrót do baku. Pompa dodatkowa działałaby razem z silnikiem. Wymaga to jednak kładzenia dwóch węży paliwowych pod autem i wszystko komplikuje.
    Zastanawiałem się też nad trójnikiem paliwa przed listwą + dławik przepływu aby nie zabrać ciśnienia z listwy + powrót do baku.Dzięki temu musiałbym położyć tylko jeden cienki wężyk paliwowy, ale jak rozwiązać kwestię dławika?

    Proszę o porady, bo zima za progiem ;)
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 16  
    a nie wystarczy pompa paliwa z ogrzewania i dodatkowa rurka w zbiorniku
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    Ano nie wystarczy, bo BW50 nie wysyła sygnału sterowania pompką zewnętrzną, na dodatek ma komorę przelewową o pojemności 0.4l więc paliwo by wylatywało drugą stroną, a zaślepić też nie można.
  • Poziom 25  
    W niektórych rozwiązaniach ogrzewań stosowne są reduktory ciśnienia, ale przy koszcie ok 400zł nie wiem czy nie taniej będzie wykonać Twoją pierwszą opcję.
  • Poziom 11  
    Dcfan napisał:
    Zastanawiałem się też nad trójnikiem paliwa przed listwą + dławik przepływu aby nie zabrać ciśnienia z listwy + powrót do baku.Dzięki temu musiałbym położyć tylko jeden cienki wężyk paliwowy, ale jak rozwiązać kwestię dławika?


    Myślę, że ten dławik to dobre rozwiązanie. Sam je chyba na dniach przećwiczę, bo mam tę samą sytuację. I też nie chciałbym ciągnąć dwóch przewodów paliwowych ani dodawać pompy paliwa. Moje BW 50 miałem wcześniej w astrze z dużym i ciężkim silnikiem i 30 minut w zupełności wystarczało, by silnik nawet w głębokim mrozie startował jak po przejechaniu paru kilometrów.

    Sposobów realizacji dławika jest wiele. Wystarczy zwężka w trójniku. Można chyba wykorzystać jakąś dyszę (od komara albo pieca grzewczego) albo igłę od strzykawki.

    A może Kolego Dcfan już problem rozwiązałeś i możesz się podzielić dobrą radą?
  • Poziom 11  
    Koledzy, do głowy przyszedł mi jeszcze jeden, chyba lepszy od zwężki pomysł. A mianowicie elektrozawór (taki odcinający dopływ paliwa, znany z instalacji LPG oraz niefabrycznych immobiliserów) otwierający się na krótką chwilę (najlepiej wystarczającą na napełnienie od zera do pełna komory przelewowej) przy starcie silnika, czy po przekręceniu stacyjki. Przewód powrotny niestety i tak konieczny.
  • Poziom 10  
    Jak na razie walczę z podłączeniem i znalezieniem miejsca. Webasto już siedzi ale teraz najgorsze czyli podłączenie zasilania wodą tak, żeby to wszystko miało ręce i nogi.
  • Poziom 10  
    Udalo sie moze komus rozwiazac problem z zasileniem, przelewowego bw50, w aucie nie posiadajacym powrotu paliwa???
  • Poziom 21  
    Zrobiłem coś takiego w Punciaku II zakładając BW50: regulator ciśnienia w tym układzie paliwowym jest w koszu pompy i z jego króćca przelewowego wyprowadziłem zasilanie Webasto, konieczny też był powrót, więc w sumie pociągnięte musiały być dwa przewody, zastosowałem tekalan 6.
  • Poziom 11  
    na allegro można znaleść regulatory ciśnienia z manometrem do listew wtryskowych.
  • Poziom 10  
    czy ktoś rozwiązał ten problem ??

    czy pozostaje ciągnięcie 2 rurek do baku ??
  • Poziom 10  
    Montowałem w astrze G jakiś 3 lata wstecz. Nie znalazłem innego rozwiązania, ciągnąłem 2 rurki ze zbiornika, ale to jest pikuś. Najgorsze jest wpiąć się prawidłowo w koszyk pompki, oraz uszczelnić samo wpięcie w zbiorniku...
  • Poziom 12  
    Witam.
    Temat podobny do problemu jaki mam w BW-50. A mianowicie dostałem do naprawy auto z niedziałającym piecykiem. Klient opisał usterkę w taki sposób, że całą zimę działało i po zimie przestało. Webasto startuje i próbuje rozpalić benzynę ale nie daje rady i po drugiej próbie zatrzymuje się. Diagnoza programem WWT dała jeden błąd "BTRAK STARTU". Zacząłem przyglądać się bliżej i zauważyłem, że po kilku próbach odpalenia w ogóle nie ma paliwa w wydechu. Sprawdziłem zasilanie zaworka dozującego paliwo i przy rozruchu pojawia się 12v wiec jest ok. Paliwo w zbiorniczku webasta jest. Postanowiłem wymontować piec i go rozebrać. I tu mam problem. Gdy wyjąłem elektrozawór dozujący paliwo i dmuchnąłem we wlot paliwa, a wylot zatkałem, to z otworu gdzie siedzi elektrozaworek nic nie leci. Czy to normalne czy coś się zatkało wewnątrz zbiorniczka na paliwo? Z tąd jak mniemam pojawia się błąd o braku startu bo nie leci paliwo ze zbiorniczka do komory spalania. Prosiłbym o jakąś podpowiedź...
  • Poziom 10  
    Nie pamiętam dokładnie przepływu paliwa. Ja raczej stawiał bym na płytę główną. Posprawdzaj na niej przez lupę czy nie ma czasem, na pinach wtyczek zimnych lutów.
  • Poziom 12  
    Nie rozumiem bardzo czemu mam sprawdzić płytę główną? Przecież wszystkie podzespoły działają w porządku. Jedynym błędem jak pisałem jest "brak startu". A spowodowane jest to tym, że podczas rozruchu nie leci paliwo, mimo że elektrozawór się otwiera. Nie wiem tylko czy jak wyjmie się elektrozawór i poda poda paliwo pod ciśnieniem, to czy powinno lecieć paliwo z gniazda elektrozaworu?
  • Poziom 18  
    Witam, troszkę odgrzeję temat bo wpadło mi do głowy, a może komuś się przyda. BW50 przy instalacji bez powrotu. Czy jest możliwość założenia trójnika przed listwą wtryskową. Przy odejściu na webasto dać śrubę regulacyjną od LPG i powrót do zbiornika zrobić dodatkowym wężykiem, lub wykorzystać przewód węglowego filtra par paliwa? Idzie on do zbiornika, a w starszych autach często to nie działa i ludzie nawet nie wiedzą.