Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kango 1.5 dci - Kręci - nie odpala. Wtryski działają. Pompa wys. ciśn.ok

Asdzronk 07 Oct 2012 13:07 11847 10
  • #1
    Asdzronk
    Level 9  
    Witam.

    Mam problem z Renault Kango 1.5 dci.
    Auto kręci nie odpala.
    Wtryski dają paliwo.
    Rozrząd na znakach.
    Czujnik położenia jest na kole od pompy wysokiego ciśnienia.
    Koło od pompy ustawione na znakach - nie odpala.
    Przestawiłem koło na pompie o 180stopni - również nie odpala.

    Auto po wymianie wałka rozrządu, paska.
    Koło na wałku rozrządu wymieniłem ze stałego na pływające (ale to chyba nie ma wpływu).

    Proszę o poradę.
  • #2
    jurekk55
    Level 36  
    Asdzronk wrote:
    Auto po wymianie wałka rozrządu, paska.

    Sprawdziłeś sprężanie ? Czemu zmieniałeś wałek?
    Asdzronk wrote:

    Koło na wałku rozrządu wymieniłem ze stałego na pływające (ale to chyba nie ma wpływu).

    Nie do końca
  • #3
    Asdzronk
    Level 9  
    Sprężanie na każdym tłoku ok.

    Wymieniałem wałek, bo już był czas na niego- dość zużyte krzywki.
    Wałek założyłem od mocniejszej wersji. Różnica na krzywkach ~3mm. Mają prawo zawory nie wyrabiać z zamykaniem/otwieraniem?
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Asdzronk wrote:
    Przestawiłem koło na pompie o 180stopni - również nie odpala.


    Ciekawe jak, skoro tam jest klin.

    Klin na wałku rozrządu cały?

    Żadnej diagnostyki tu nie widzę.
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Asdzronk wrote:
    Rozrząd na znakach.

    Wkręcałeś blokadę wału?
  • #6
    robert199
    Level 21  
    do odpalenia potrzeba sprężania i wtrysku w odpowiednim momęcie.
    Jesli jest tak jak piszesz to powinien odpalic przynajmniej na plaku.
    Wygląda na to, że wtrysk jest w nieodpowiednim momęcie.
    Sprawdz czy z wydechu czuć rope.
    momęt wtrysku jest okreslany z położenia wału, lub wałka rozrządu.

    Dodano po -1 [godziny]:

    do odpalenia potrzeba sprężania i wtrysku w odpowiednim momęcie.
    Jesli jest tak jak piszesz to powinien odpalic przynajmniej na plaku.
    Wygląda na to, że wtrysk jest w nieodpowiednim momęcie.
    Sprawdz czy z wydechu czuć rope.
    momęt wtrysku jest okreslany z położenia wału, lub wałka rozrządu.
  • #7
    kilero123456
    Level 14  
    Czy przed zmianą walka i paska auto spisywało się normalnie? Odpalało bez problemu? Jeżeli tak to przy spinaniu rozrządu coś poknociłeś.
  • #8
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Witam. Mam problem z takim samym autem jak w temacie. Otóż jak się nagrzeje do 93 stopni nie chce odpalać. Zimny odpala bez problemu, nie gaśnie, ma moc itp. Dopiero po nagrzaniu do tych 93 stopni i zgaszeniu nie odpala. Po ochłodzeniu poniżej 90 stopni odpala bez problemu. Na początku był błąd synchronizacji, ale po ustawieniu rozrządu już się nie pojawia. Ciśnienie w zasobniku prawidłowe, czujniki wałka i wału ok. Auto miało wymieniany wał po zatarciu, ale nie ma to znaczenia, bo problem występował już wcześniej. Po nagrzaniu ciśnienie jest prawidłowe, obroty widzi, a odpalić nie chce. Ciśnienie sprężania prawidłowe, zawory też ok. Co jeszcze można sprawdzić?