Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozpoczęcie programowania... kilka pytań.

Tesla123 07 Paź 2012 14:53 1221 6
  • #1 07 Paź 2012 14:53
    Tesla123
    Poziom 9  

Witam.
    Na początku zacznę od tego, że chodzę to technikum mechatronicznego. Jestem pasjonatem elektroniki i robotyki. Na chwilę obecną rozpocząłem budowę własnego line-followera, lecz opartego na komparatorze. W przyszłości chciałbym zbudować line-followera opartego o mikroprocesor np. Atmega 8. Przyznaję, że w kwestii programowania jestem ciemny, jestem dopiero w 2 klasie technikum i nie miałem jeszcze programowania (chodzi tu o programowanie drabinkowe PLC). Chciałbym sam kształcić się w tym zakresie, niestety w szkole nie mam takiej możliwości, ze względu na koszty. Moje pytanie brzmi: Od czego zacząć? (Jakieś propozycje literatury na temat programowania AVR-ów dla całkowicie początkujących). Pytam kogoś z doświadczeniem czyli 90% tego forum. Chcę się kształcić w tym kierunku i w końcu trzeba zacząć robić to co się lubi, wcześniej nie miałem takiej możliwości, gdyż musiałem poznać podstawy elektroniki (dawniej nie wiedziałem do czego służy rezystor - to był główny problem). Na chwilę obecną myślę, że dałbym radę w 1 rok nauczyć się pisać prosty program - np. powodujący naprzemienne miganie diód w określonej kolejności. Programowanie chciałbym wykorzystać do swoich celów prywatnych. Proszę o nakierowanie na literaturę i materiały potrzebne do rozpoczęcia takiej nauki.
    Z góry dziękuję, Tesla123.

• #2 07 Paź 2012 18:48
    adamac2
    Spec od PLC

Ale chodzi tobie o programowanie uCPU czy o programowanie PLC za pomocą LAD. Jeżeli LAD to już było przynajmniej kilka takich dyskusji na elektrodzie do nauki możesz zacząć od darmowego Codesysya (pobierz sobie z strony producenta).

• #3 07 Paź 2012 19:11
    Tesla123