Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 6n2 1.0 MPI - błąd 16726

drecko 08 Oct 2012 17:23 11970 5
  • #1
    drecko
    Level 10  
    Witam,

    Proszę kolegów o pomoc. Posiadam polóweczkę z 2000 roku z silnikiem 1.0 MPI - oznaczenie silnika to AUC.

    Mianowicie padły mi przewody WN i zapaliła się kontrolka CHECK, przewody zostały wymienione na nowe, błędy spowodowane wadliwymi przewodami zostały wykasowane, lecz niestety ww kontrolka nadal się zapala :( po podłączeniu VAG pokazuje błąd

    16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
    P0342 - 35-00 - -

    Po wykasowaniu kontrolka zapala się po 3 - 4 odpaleniu auta, czasem sama gaśnie...
    Auto generalnie chodzi dobrze, odpala, czasami troszkę szarpie, nie spadła mu moc ( tylko raz podczas jazdy delikatnie osłabł ale momentalnie wrócił do siebie)

    Wyczytałem na forach, że ten błąd dotyczy czujnika położenia wału i, że warto sprawdzić jego instalację bo kostka przy tym kablu lubi korodować... I tutaj moje pytanie - gdzie mogę namierzyć ten czujnik, gdzie on się znajduje bo po stronie rozrządu nic tam nie widać... Jeśli ktoś by mógł mnie nakierować bo będę bardzo wdzięczny...

    Pozdrawiam.
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Czujnik położenia wałka rozrządu nie wału. Jest w aparacie zapłonowym.
  • #3
    drecko
    Level 10  
    No wałka rozrządu :) a powiedz mi chodzi Ci o to kolego gdzie jest ten modół z którego wychodzą przewody do świec??
  • #4
    stashekp
    Level 1  
    Witam.

    Mam ten sam samochód (z 2001) i właśnie ostatnio z nim walczyłem więc może trochę pomogę.

    Ja miałem błąd:
    16727 Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High P0343 - 35-10 - - - Intermittent

    Czyli sygnał za wysoki.
    2 tygodnie badania i co się okazało?
    Zacząłem czyścić wszystkie wtyczki (Spray Kontakt S+U) i niechcący psikłem na cewkę. Odpaliłem go i zaczęło nim szarpać. Patrzę pod maskę i słyszę suche trzaski - ewidentnie wali iskrami (ale nie widać - dzień był). Jak się nagrzał przestało. Następnego dnia nad ranem było ciemno i była mgła (wilgotno). Odpaliłem otworzyłem maskę - a tam ogień spod cewki. Wali iskrami jak diabli. Diagnoza - pęknięta cewka - do wymiany.
    Ale jaki to ma związek z 16727?
    No cóż - błąd już nie występuje (po wymianie cewki). Ale mam teorię. Iskry (30 000 wolt) waliły w korpus silnika. W okolicy jest właśnie w tym modelu czujnik G40 - może się wzbudzał?

    Ty masz "signal too low" - więc to coś innego, ale ... może moja historia cię na coś naprowadzi. Niestety - analiza dziwnego zachowania to trochę zgadywanie. U mnie - pomimo, że iskry waliły na korpus - nadal był zapłon (?!) - komputer nie stwierdzał wypadających zapłonów.

    PS
    Kupiłem niepotrzebnie ten czujnik :( i teraz mi leży.
  • #5
    drecko
    Level 10  
    Witam,

    i po kłopocie:) czujnik położenia wałka był padnięty na amen. diagnoza, wymiana i auto wróciło do normalności :)

    Tak dla informacji ten czujnik znajduje się pod plastikową osłoną silnika zaraz na wierzchu koło cewki.

    Dziękuję za pomoc
    temat zamknięty