Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e46/e38/e39 - sterowanie roletą

PestOne 08 Paź 2012 21:18 4749 7
  • #1 08 Paź 2012 21:18
    PestOne
    Poziom 7  

    Czy ktoś może orientuje się jak zrobić coś w zastępstwie przycisku sterującego silnikiem który rozwija roletę , a potem przez zmianę polaryzacji ją zwija ?

    Przycisk w oryginale wygląda tak
    bmw e46/e38/e39 - sterowanie roletą bmw e46/e38/e39 - sterowanie roletą bmw e46/e38/e39 - sterowanie roletą

    2 kable sterujące silnikiem
    1 masa
    1 podświetlenie
    1 kabel na bezpiecznik...

    Powinno to działać w efekcie tak

    Naciskam roleta się rozwija i zatrzymuje , po ponownym nacisnięciu roleta się zwija i w tej pozycji czeka znowu do naciśnięcia


    Bomba by była gdyby udało się stworzyć układ z odcięciem gdyby takowa się zacięła :)

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 08 Paź 2012 21:26
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sterowanie bezpośrednie przez zmianę polaryzacji, czy jest coś dalej?
    Jeśli zmiana polaryzacji, to przycisk dwusekcyjny trójpołożeniowy z powrotem do neutrum lub spróbuj z wyłącznikiem do elektrycznych szyb.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 08 Paź 2012 21:33
    PestOne
    Poziom 7  

    Wydaje mi się ze bezpośrednie , powiadasz iż da rade przerobić zwykly przycisk od elektrycznych szyb ? tylko ze tam jest klik i klik gora dół....

    0
  • #4 08 Paź 2012 21:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Od czego to dokładnie jest?
    2. Jak to działa - naciskasz i roleta podnosi się sama do góry, naciskasz i opuszcza? Czy trzeba trzymać?
    3. Co się dzieje jak na krótko podasz zasilanie na przewody do silnika?

    0
  • #6 08 Paź 2012 21:59
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czyli podajesz impuls i się sama do końca rozwija, naciskasz i się sama do końca zwija?
    Jeśli tak, to dowolny przycisk chwilowy 1 - 0 - 1 z powrotem do neutrum. Bo wygląda, że wewnątrz mechanizmu jest jakaś logika obsługująca.

    Jeśli trzeba trzymać, to uniwersalny przycisk elektrycznej szyby (praca bezpośrednio z silnikiem) załatwi sprawę.

    0
  • #7 08 Paź 2012 22:07
    PestOne
    Poziom 7  

    a co z + i - z aku ?

    0
  • #8 08 Paź 2012 22:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież masz tam na obrazkach - plus z bezpiecznika, masę i wyjścia na silnik. I to możesz wykorzystać. Masz jeszcze podświetlenie, ale można je pominąć.
    Więc wykorzystujesz zasilanie po stacyjce, najlepiej wpinasz się pod właściwy bezpiecznik i załatwione.

    0