Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neoplan N316K-1995r - zarzaca sie kontrolka ladowania

grzesiek920427 09 Paź 2012 19:28 1659 3
  • #1 09 Paź 2012 19:28
    grzesiek920427
    Poziom 8  

    Witam.
    W autobusie NEOPLAN N316 K zarzy sie kontrolka od ladowania jednego z dwoch alternatorow i na zaplonie wlacza sie pompka paliwa. alternator byl kilka razy sprawdzany przez fachowcow, wymieniany byl regulator napiecia. po zdemontowaniu alternatora wystepuja takie same objawy jak z alternatorem.

    Co moze byc przyczyna takiego objawu??
    POZDRAWIAM

  • #2 09 Paź 2012 19:58
    dodge1975
    Poziom 12  

    Witam,
    Żarząca się kontrolka ładowania niekiedy jest efektem nadpalającej sie diody i pomimo wymiany regulatora ze sprawnego na sprawny;) dalej kontrolka żarzy się. Zazwyczaj leci dioda dodatnia w mostku prostowniczym alternatora. I choć do końca nie wyzionęła ducha to juz jej koniec jest bliski. Wystarczy je sprawdzić poprzez zwykłe zwarcie chwilowe napięciem równym napięciowi alternatora (zaiskrzyć kabelkami). W jedna stronę będzie iskrzyło, czyli przewodzi w drugą nie czyli blokuje przejście. Polecam przy okazji sprawdzić stan przewodów 30, czyli oddających wyprodukowany prąd z alternatora do akumulatora pod względem jego stanu. Zgnita miedź przy końcówkach powoduje palenie się diod. Acha jeszcze jedno, czy alternator podczas pracy świszczy? Jeśli tak to na 100% dioda. Co do pompki paliwa to proszę o więcej info, gdyż nie wiem czy masz silnik na Common rail czy jego poprzednik pompa rotacyjna / sekcyjna.
    Pozdrawiam

  • #3 09 Paź 2012 21:19
    grzesiek920427
    Poziom 8  

    co do tej pompki to zle napisalem, przy wlaczonym zaplonie gdy zarzy sie kontrolka wlacza sie pompka ogrzewania.
    diody byly sprawdzane.
    przy wlaczonym silniku lub przy samym zaplonie kontrolka zarzy sie gdy alternator jest wyjety z pojazdu. mysle ze cos z instalacja sie dzieje.

    POZDRAWIAM

  • #4 09 Paź 2012 21:56
    dodge1975
    Poziom 12  

    No to teraz już bliżej i jaśniej....
    Sprawa wygląda tak:
    Przedzwoń przewód idący z alternatora do deski lub centralki przekaźników a dalej do samej kontrolki. Gdzieś po drodze pojawia się obca masa (zawilgocenie)- przebicie do niej, które wraz z obwodem pompki ogrzewania uruchamiają przekaźnik pompki. Wybadaj jak jest załączana pompka i w którym miejscu pojawia się jej klucz, czyli masa (wyzwalanie przekaźnika pompki).
    Oczywiście to tylko moje gdybanie, ale w elektryce pojazdowej nie widać prądu, nic nie ciecze ani nie stuka.
    Nie posiadając wglądu do schematu trzeba na pieszo przedzwaniać i mierzyć poszczególne kable na pieszo.
    Powodzenia

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME