Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Arosa - Nie trzyma temperatury.

kryst16 09 Oct 2012 20:02 5358 9
  • #1
    kryst16
    Level 22  
    Mam samochód seat Arosa 1.0
    Gdy jadę w trasie silnik prawie nie trzyma temperatury ( wskazówka leży na 70 stopniach czasem 80) a gdy stoję w korku to temperatura dochodzi do 90 stopni ale po rozpoczęciu jazdy też szybko opada.

    Przy jeździe z nadmuchów leci dość ciepłe powietrze ale nie gorące.

    Czy to może być wina termostatu??

    Jadąc np. 22 km do pracy dzisiaj rano praktycznie się nie podniosła z 70 stopni. Wracając było cieplej gdzieś plus 15 doszła do 75-80.

    Czy to normalne?? Czy silnik powinien trzymać około 90 stopni??
  • Helpful post
    #2
    dodge1975
    Level 13  
    Witam,
    Na sto procent termostat poszedł na emeryturę ;) Jest on cały czas otwarty i puszcza duzy obieg chłodziwa na chłodnicę.
    Zmień termostat na nowy i będzie git.
    Silnik powinien oscylować w granicach 90*C ale to nie jest regułą.
    Pozdrawiam
  • #3
    kryst16
    Level 22  
    Jeśli był by uszkodzony termostat to dolny wąż chłodnicy powinien być ciepły??
  • Helpful post
    #4
    dodge1975
    Level 13  
    Dolny i górny będą ciepłe ale nie tędy droga....
    Jak wcześniej wspominałem masz typowe objawy otwartego / zaciętego termostatu. Sprawa wygląda tak- termostat ma w sobie mieszankę parafiny z innymi paskudztwami, których proporcje są obliczone na odpowiednią rozszerzalność cieplną lub bimetal. Gdy ta substancja jest ogrzewana przez wodę automatycznie ustala ona swoja objętością otwarcie termostatu. Ciecz wypłynie z termostatu przez nieszczelność w nim lub termostat się zacina- na stałe mamy otwarty duży obieg. No i wtedy mamy problemy z rozgrzewaniem się auta podczas jazdy. A gdy staniemy autem i nie jedziemy temperatura rośnie. A zimą będzie jeszcze gorzej- brak ogrzewania a nawet lodownia w aucie.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #5
    Golf90
    Level 23  
    Dokładnie tak , gdy termostat się zatnie(jest otwarty) dolny i górny przewód od chłodnicy będą ciepłe. Możesz zrobić mały test, zasłoń chłodnice (karton) zrób kilkanaście kilometrów i obserwuj temperaturę, gdy złapie dość szybko temperaturę 90' podczas jazdy. to masz pewność że to termostat.
  • Helpful post
    #6
    lordwro
    Level 12  
    Nie ma co kombinować tylko wymieniaj termostat. Koszt niewielki a wymiana prosta. Silnik (nawet 1.0) powinien się dosyć szybko nagrzać i trzymać równe 90 stopni.
  • #7
    kryst16
    Level 22  
    Dzisiaj sprawdziłem i po około 30 km wskaźnik wskazywał lekko ponad 70 stopni dolny wąż był zimny a górny gorący. Rozgrzeje silnik do 80-85 stopni i sprawdzę czy dolny wąż jest zimny bo gdzieś w okolicach 90 termostat powinien się otworzyć.
    On się zamyka i otwiera ale chyba zbyt wcześnie. Gdyż ciepłe powietrze z nawiewów leci już po około 3 km jazdy (obroty 2500 i kolejny bieg czyli delikatnej jazdy). Ale nie spotkałem się jeszcze żeby z nawiewu leciało bardzo gorące powietrze.
    Dla pewności wymienię termostat chyba że to czujnik temperatury nawala i źle wskazuje.
  • #8
    dodge1975
    Level 13  
    Wymień termostat i jeśli to zrobisz po odpowietrzeniu układu, zwłaszcza nagrzewnicy, gdy silnik się nagrzeje to nawiew będzie parzył. Oczywiście jeśli nie masz zabrudzonei i zakamienionej nagrzewnicy, ale to teraz nieważne. Zmieniaj termostat i po krzyku.

    "On się zamyka i otwiera ale chyba zbyt wcześnie. Gdyż ciepłe powietrze z nawiewów leci już po około 3 km jazdy (obroty 2500 i kolejny bieg czyli delikatnej jazdy). Ale nie spotkałem się jeszcze żeby z nawiewu leciało bardzo gorące powietrze.".... - otwiera się za wcześnie lub niedomyka na zimnym. Uszkodzony złom ;)
  • Helpful post
    #9
    lordwro
    Level 12  
    Może być jeszcze tak, że zaczyna niedomahać pompa wody. Zacznij od wymiany termostatu. Wg tego co pisałeś wyżej czujnik powinien być ok.
  • #10
    kryst16
    Level 22  
    Pompa wody nowa wymieniona wraz z paskiem rozrządu dwa tygodnie temu. Zakupiłem ten samochód więc wymieniałem od razu oleje, rozrząd itp.
    To nie wina termostatu. Więc zamykam temat. Prawdopodobnie czujnik ale o tym napisze inny temat gdyż mam kilka pytań.