Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 - Zwarcie w kierunkowskazach

09 Paź 2012 22:29 3273 10
  • Poziom 13  
    Witam.

    Dłubie w BMW kolegi. Ma on problem z kierunkami tzn gdy włączy kierunkowskaz lewo prawo raz działa raz nie działa. Natomiast zawsze po włączeniu pada mu akumulator jak by gdzieś było zwarcie. Przeglądam po kolei od żaróweczki kierunków po kable aż do manetki. Pierwszy problem to w skrzynce bezpieczników zamiast przekaźnika jest takie coś dziwnego jak kondensator z przykręceniem do masy. Są tam takie dwa w miejscu przekaźnika. W jednym nóżka jest nadłamana. Może to być problemem z dziwnym zachowaniem kierunków. Chciałbym to wymienić ale nie wiem co to jest. Jedyne co udało mi się z tego odczytać (bo pordzewiałe już niestety jest) to 12V, 46W 92013, 62690. Samochód to BMWE36 BM20 1992r silnik M50 B25. Może ktoś mi podpowie co to jest za element.

    Pozdrawiam
  • Relpol
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Matko! Chłopie! I kolega ufa twojej robocie? Zobacz na nóżki tych tych dwóch podzespołów. Pewnie mają numery. I pewnie jest to 49 i 49a. Co one znaczą, to już sobie sam odszukaj, bo to standardowe oznaczenia stosowane w instalacji elektrycznej pojazdów.
    Sprawdzenie polega na ich ominięciu, a naprawa przez ich wywalenie i wstawienie nowoczesnego.
    To nie jest oryginalne.
    Ps. Bardzo, ale to bardzo nieładnie brać punkty za obrazek, który TOBIE ma pomóc!
  • Relpol
  • Poziom 13  
    Witam

    Nie wiem o jakich punktach mówisz bo szczerze nie zwróciłem na to uwagi i jeśli tak jest to przepraszam. Chyba ze coś domyślnie jest zaznaczone a należało odznaczyć. Co do auta. Samochód jest składany najtańszym kosztem i tu nie chodzi o zaufanie tylko o efekt. Generalnie ma to jakoś działać bo auto i tak idzie na rajdy więc tam kierunki nie potrzebne a sam chciałem pogrzebać może mi się uda a przy okazji coś się nauczę. Numery pewnie i miały tylko jak pisałem wszystko jest tak pordzewiałe że już tam niestety nic niema. Natomiast co do ostatniej kwestii było modzone w aucie i to bardzo dlatego też pytam (gdyby była seria poszukał bym w schematach elektrycznych).
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Podczas zamieszczania obrazka, który to nota bene zamieszczony jest niepoprawnie, jest opcja kasująca punkty za załącznik. Niemniej,
    OBOWIĄZKOWO zamieść obrazek zgodnie z instrukcją.
    Ciekawe masz podejście - uczyć się elektryki na aucie przygotowanym do jakiegoś wyczynu, gdzie trzeba spełnić wyjątkowo rygorystyczne kryteria.
    Zadam jeszcze podstawowe pytanie - schematy elektryczna auta oczywiście posiadasz?
    Jurku, ale tam ma wstawione dwa bimetale, które mają te oznaczenia (jeśli nie są polskie).
  • Poziom 13  
    Wywaliłem w ogóle ten obrazek bo po 1 nic nie wnosi wiadomo już jak wygląda element po 2 kiedyś dostałem pouczenie że właśnie trzeba jako załącznik wstawiać obrazek więc nie ma co kombinować ponieważ nie pomoże on już w niczym. Punkty odjąłem było tam coś takiego co mówiłeś więc teraz jest już chyba fair. Schematów jeszcze nie posiadam ale będę ich szukał myślałem po prostu że ktoś już spotkał się z czymś takim i wymiana tego załatwi problem (bo ewidentnie ten element jest rozwalony). Jeśli problem okaże się poważniejszy to będę szukał schematów
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Bardzo CI dziękuję Błażej za pomoc i innym kolegom również. Myślę że najrozsądniejszym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie wstawienie seryjnego elementu co myślicie o tym
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do czego to auto ma być przygotowane? Do jakiego rodzaju rajdów? Jak do demolition derby, to nie ma się czym przejmować. Jak do jakiejś klasyfikowanej grupy, to musi mieć sprawne konkretne obwody. W tym awaryjne. Schematy masz. Posprawdzaj, co się zgadza z oryginałem, co nie i w jakim jest stanie. I będzie wiadomo, czy da się doprowadzić do stanu pierwotnego, czy będzie ciężko...
  • Poziom 13  
    Tak też zrobię, auto ma być przygotowywane do rajdów driftowych więc nie ma co się tym przejmować jak napisałem wcześniej chciałem się po prostu nauczyć pobawić jak mam okazje. A przy okazji poznam trochę praktycznych spraw. No cóż zobaczymy co z tymi kierunkami następnie sprawdzę z dokumentacją co i jak jest nie tak i napiszę.

    Dzięki za pomoc

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Błażej, w bejcy E36 przerywacz kierunkowskazów nie ma 49 i 49a. Są w nim dwa przekaxniki, osobny na stronę prawą i lewą. Często jeden jest nadpalony.


    Dziękuje koledze za pomoc. było dokładnie tak jak kolega napisał. Wymieniłem uszkodzony element na nowy taki sam (udało się znaleźć, wziąłem ze sobą do sklepi i dali mi nowy) i wszystko śmiga. Dziękuję więc za pomoc i awaryjne i już normalne działają. Tak więc temat uważam za zamknięty i dziękuje wszystkim za pomoc