Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota yaris 1.0 vvT-i - Rozpiska zasileń sterownika silnika

lukasz.1889 09 Paź 2012 23:35 21714 12
  • #1 09 Paź 2012 23:35
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    Prosze o rozpiske zasileń sterownika silnika do Toyoty Yaris 1.0 VVT-i z roku 2006.Niema wogóle komunikacji ze sterownikiem silnika,brak pracy pompy paliwa i brak iskry.Prosze o pomoc,z góry dzięki

    2 12
  • Sklep HeluKabel
  • #3 11 Paź 2012 09:35
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    Po sprawdzeniu zasileń okazuje się że zasilanie jest tylko na pinie 9 czyli to stałe zasilanie,natomiast na innych pinach niema wogóle nawet po przekręceniu stacyjki.Bezpieczniki wszystkie ok.Ze stacyjki prąd wychodzi,natomiast niema wogóle kontrolki silnika po przekręceniu zapłonu czyli brak zasilania sterownika.Ze schematu pokazuje na któryś przekaznik,tylko który?Proszę o podpowiedz

    1
  • #4 11 Paź 2012 12:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na pin D9 jest po kluczyku /15/ , a na D3 bezpośrednio z akumulatora /30/ poprzez bezpiecznik nr.6 , żaden przekaźnik na TYM schemacie nie pośredniczy w zasilaniu ECU. Może masz inny schemat!!!?

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #5 12 Paź 2012 14:55
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Coś nie moge sie dokładnie połapać.Numer sterownika to 0 261 208 036,ma 5 wtyków ale 2 puste.1 wtyk ma 9 pinów,2 wtyk pusty,3 wtyk 52,4 wtyk pusty i 5 wtyk ma 9 pinów.U mnie stałe napięcie 12V jest na pinie 9 i napięcie ok 5V na pinie 3.Na których pinach danego wtyku mają znajdować sie poszczególne napięcia?

    0
  • #6 13 Paź 2012 07:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Gniazd na ECU jest 5 /pięć / i im podporządkowane ; A,B ,C,D i E . Tak samo na schemacie masz piny oznaczone LITERA i numerem np. D9.
    5V to żadne zasilanie ECU lecz wyście napięcia stabilizowanego z ECU na jakiś czujnik!

    0
  • #7 15 Paź 2012 12:11
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Wtyk D w którym ma być zasilanie jest pusty.Numer sterownika to 0 261 208 036,ma 5 wtyków ale 2 puste.1 wtyk ma 9 pinów,2 wtyk pusty,3 wtyk 52,4 wtyk pusty i 5 wtyk ma 9 pinów.Czyli na którym wtyku i pinach ma być to zasilanie?Coś sie nie zgadza

    0
  • #8 15 Paź 2012 17:18
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz racje ,że ten schemat wyżej jest nie z Twojej jednostki napędowej , Ty masz 3 garnki tu jest na cztery.
    Szukałeś schematów w linkach podanych przez Zeimpa?

    1
  • #9 15 Paź 2012 19:31
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki:
    Toyota yaris 1.0 vvT-i - Rozpiska zasileń sterownika silnika

    F Bezpiecznik
    T1 Cewka zapłonowa
    B83 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
    B54 Czujnik kąta wychylenia wału korbowego
    B19 Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony
    B138 Czujnik pedału przyspieszenia
    B169 Czujnik położenia silnika przepustnicy
    B132 Czujnik położenia wałka rozrządu
    B69 Czujnik spalania stukowego
    B24 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    B25 Czujnik temperatury zasysanego powietrza
    C3 Filtr zabezpieczający przed zakłóceniami audio
    A162 Komputer sterujący immobilisera
    A57 Komputer sterujący przekładni
    A177 Komputer sterujący przepustnicy
    A35 Komputer sterujący silnika
    A207 Komputer sterujący systemem ESP
    A16 Komputer sterujący układu ABS
    H63 Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika
    CAN-H Magistrala danych CAN, przewód sygnału "High"
    CAN-L Magistrala danych CAN, przewód sygnału "Low"
    A75 Moduł tablicy przyrządów
    Y81 Nastawnik wałka rozrządu
    P7 Obrotomierz
    B72-I Podgrzewana sonda lambda 1
    B72-II Podgrzewana sonda lambda 2
    M12 Pompa paliwa
    31 Potencjał minus akumulatora
    30 Potencjał plus akumulatora
    P9 Prędkościomierz
    K189 Przekaźnik cewki zapłonowej
    K13 Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby
    K256 Przekaźnik pełnego obciążenia
    K20 Przekaźnik pompy paliwa
    K4 Przekaźnik rozrusznika
    K12-I Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1
    K12-II Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 2
    K46 Przekaźnik sterowania silnika
    K42 Przekaźnik świateł do jazdy w dzień
    K196 Przekaźnik tylnych świateł
    S344 Przełącznik parkowania i biegu jałowego skrzyni biegów
    S13 Przełącznik pedału hamulca
    M89 Silnik przepustnicy
    X28-I Skrzynka bezpieczników/uchwyt przekaźnika 1
    X28-III Skrzynka bezpieczników/uchwyt przekaźnika 3
    A5 Tablica przyrządów
    S6 Wyłącznik kombinowany
    S258 Wyłącznik pedału sprzęgła
    S1 Wyłącznik zapłonu
    50 Wyłącznik zapłonu - sygnał uruchomienia
    15 Wyłącznik zapłonu - zapłon włączony
    Y104 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    Y3 Zawór wtryskowy
    X1 Złącze diagnostyczne

    5
  • #10 15 Paź 2012 20:29
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    Auto to jest przywiezione.Ale coś chyba jest nie tak bo kod na silniku 2S-P52L co wskazuje na silnik 1.3VV-Ti a sterownik w nim jest o numerach 0 261 208 036,89661-0D211 czy to możliwe?

    1
  • #11 15 Paź 2012 22:45
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Wg Toyoty katalogu, to mi wychodzi, że ten sterownik powinien siedzieć w 1.0 cztery cyl. (kod siln.: 1SZ-FE i schemat z mojego 1-go postu). Podrzuć mi jeszcze VIN (na PW), to spróbuję coś więcej sprawdzić, bo to odczytujesz z tych części, to nie powinno razem współpracować (silnik nie powinien się odezwać). Może coś w pracy jeszcze mi się uda wyszperać ;)...

    0
  • #12 24 Paź 2012 13:43
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    chciałem zapytać czy zasilenia po zapłonie w tej toyocie idą bezpośrednio ze stacyjki czy może przez jakiś przekaznik?

    0
  • #13 28 Paź 2012 16:02
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Przyczyna leży w zasilaniu po stacyjce

    0