Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trwalosc akumulatorow rożnych marek .

mrfloyd 23 Feb 2005 23:34 64826 44
  • #31
    diff
    Level 19  
    Jenox dwie reklamacje-nigdy więcej. Czytaj uwagi Rnie SP zgadzm się . Sprawdz obwód ładowania w poj.Nie przeładowuj baterii-pozdrow.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #32
    kedzior
    Level 14  
    Ja tam jeżdżę na Centra Plus i polecam go wszystkim znajomym, bo kiedyś mi go polecono i jestem super zadowlony. Wszyscy moi znajomi też jeżdżą na Centrze Plus, mój tata też i nikt nigdy nie narzekał ani na rozruch ani na trwałość. A jeśli chodzi o trwałość, to w traktorze URSUS C360 mojego taty siedzą dwie Centry (jeszcze nie plus) i mają już 9 lat i dopiero zaczęły się z nimi jakiekolwiek problemy, i zastąpią je z całą pewnością Centry Plus :)
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #33
    Lombard
    Level 11  
    Były tez akumulatory Varty, co myślicie o tej firmie ?
  • #34
    ixs
    Level 16  
    A co myslicie o akumulatorach robionych np przez centre dla innych odbiorcow.
    Slyszalem ostatnio, ze np WORD BAT - to akumulator robiony przez centre, tylko naklejki sa inne - czy te akumulatory beda odpowiadaly jakosci centry, czy to tylko jakis kit.
    POdobnie slyszalem o akumulatorach FORMAX - ze riobi je varta i to to samo co varta, ale duzo tanszy - czy ktos to moze potwierdzicz czy to prawda????
  • #35
    automex
    Level 14  
    Raz się mocno przewiozłem na akumulatorze centry i nie chodzi mi o to że mógł się trafić bubel ale o to jak oni podchodzą do reklamacji.Uważają że mają licencję na mądrość i że zawsze mają rację.
  • #36
    vvaldek
    Level 28  
    niema sie co spodziewac ze akumulator wytrzyma wiecej niz 3-4 lata trwalosc zalezy glownie od ilosci pradu pobieranego z akumulatora , oraz to ile sie jezdzi i jak czesto zapala .tzn akumulator wytrzymuje okreslona ilosc cykli Ladowanie -rozladowanie . systematycznie zmniejsza sie jego pojemnosc ,a potem "siada"
  • #37
    Stefanek1
    Level 26  
    vvaldek wrote:
    niema sie co spodziewac ze akumulator wytrzyma wiecej niz 3-4 lata trwalosc zalezy glownie od ilosci pradu pobieranego z akumulatora , oraz to ile sie jezdzi i jak czesto zapala .tzn akumulator wytrzymuje okreslona ilosc cykli Ladowanie -rozladowanie ,a potem "siada"

    A toś mnie zaskoczył................. na taxi to bardzo często się zapala, gasi i dobry aku wytrzymuję tak około 5 lat, a taki co stoi i raz na dzień lub tydzień zapali swoje auto, to wg ciebie powinien go mieć w dobrej kondycji z lat tak min. 20-ścia???????????
    Pozdr.
  • #38
    vvaldek
    Level 28  
    wez jeszcze pod uwage starzenie materialu /wypadanie masy czynnej powolne zasiarczanie , nawet jesli akumulator nie jest uzywany nie wieze ze taxiarze nie maja prostownika i nie doladowuja co jakis czas akumulatora , w przezeciwnym razie akumulator nie dozyje nawet konca gwarancji i nic tu nie da relkamowanie bo zostaniesz pismo ze akumulator jest niedoladowywany lub wypadla masa czynna z przeladowania zbyt duzym pradem z alternatora na skutek dopuszania akumulatora do zbyt glebokiego rozladowania / ciemny elektrolit oznacza ze wypada masa czynna,, okresowe doladowywanie akumulatora wydluza jego zywotnosc , wystarczy przypomnac sobie dawniejsze czasy kiedy z akumulatorami bylo ciezko to prawie kazdy posiadacz auta mial prostownik , i bardziej dbal o akumulator , a prawda jest taka ze jesli ktos zima np. dojezdzajac do pracy np 5km codziennie potrafi wykonczyc nwy akumulator po 2 tygodniach . pozatym akumulator po kilku latach ma pojemnosc duzo mniejsza niz nowy i zazwyczaj wystarcza do rozruchu ale gdy trzeba bedzie zakrecic patre razy dluzej ,bo np. braklo paliwa to okaze sie ze po kilku razach juz nie kreci
  • #39
    pleple
    Level 2  
    A czy historie o 7 latach na jednym akumulatorze nie dotyczą przypadkiem samochodów o starszych konstrukcjach i uboższym wyposażeniu? Czy w ogóle jest możliwe, żeby nowszy samochód wytrzymał tyle na jednym aku?
    Chodzi mi o ilość pobieranej przez nowsze samochody energii (klima, nawigacja, sprzęt grający, etc.). Jak to wpływa na trwałość akumulatora?
    Przeglądając forum można znaleźć złe i dobre opinie praktycznie o każdej marce.
    Nikt nie uwzględnia przy tym wymagań energetycznych samochodu.
  • #40
    mczapski
    Level 39  
    Temat mocno odgrzałeś, ale podejmę. Stwierdzenie że: "Nikt nie uwzględnia przy tym wymagań energetycznych samochodu" trochę na wyrost. Nietrudno zauważyć jak szeroka jest gama akumulatorów i wszystkie maja zastosowanie. Może masz na myśli postępowanie mało rozgarniętych użytkowników, lecz to nie jest reguła. A piszę ponieważ właśnie w moim samochodzie akumulator funkcjonuje siódmą zimę, czyli tyle co samochód. Garażowany na dworze a teraz temperatury mocno ujemne. Odpukać, nie ma problemów z uruchamianiem. Samochód użytkowany właściwie codziennie. Wyposażenie dość bogate. Czyli, że jest możliwe.
    Ważne aby instalacja elektryczna była sprawna a silnik w stanie umożliwiającym natychmiastowy rozruch.
  • #41
    PiatyElement
    Level 21  
    Witam. Padła mi VARTA E11 Silver .... coś tam, bezobsługowa, 640A, 74Ah, miałem ją od połowy 2006 czyli 5 lat. A teraz 2 pytania:
    Polecacie kupić centre plus ale z korkami - czy takie obsługowe jeszcze produkują ??? ( varta bezobsługowa wytrzymała mi 5 lat czyli chyba długo, przy motorach 2.0 Pb i 2.5 Pb )
    Czy mojej varcie mogła pomóc paść nie przykręcona klema na minusie - była tylko założona i nie przykręcona (po warsztacie) i tak jeździłem cały dzień. Wiem że akumulator miał już 5 lat ale nie było z nim żadnych problemów ani objawów które świadczyły by o jego końcu. po prostu wieczorem po godzinnej przerwie w jeździe nie odpalił silnika - napięcie 10.5V, ładowałem prostownikiem - max napięcie po ładowaniu na zaciskach: 11.3v i w ciągu 3 minut bez żadnego obciążenia spadło do 10.5v, lekko wybrzuszona obudowa z boku - tak z ciekawości pytam.

    pozdrawiam.
  • #42
    Marcus'79
    Level 13  
    No teraz trochę zaszokuję ...
    Akumulator w Escorcie z silnikiem 1,3 mojego ojca wytrzymał 18 lat !!! - oryginał Motorcrafta z korkami, bodajże 45 Ah, rok produkcji tak jak auta 1989.
    Został wymieniony zimą 2007r. po tym jak definitywnie odmówił posłuszeństwa.
    Pierwsze objawy padania pojawiły się zimą 2003, ale cykliczne podładowanie pozwoliło mu jeszcze trochę pożyć, latem nie było problemu.
    Ważne, że w tym aucie był co najwyżej stary radiomagnetofon, a więc praktycznie zerowy pobór na postoju.
  • #43
    wojtas-4
    Level 1  
    Jakie najlepsze ?, niestety teraz takich NIE MA !!!!!!. Z mojego doświadczenia tylko 2 były naprawdę super !!!. Pierwszy to ZAP Piastów kupiony jeszcze za czasów (ślepo-wrona) ,tradycyjny wymagał zalania kwasem i długiego ładowania .Wytrzymał 11 lat !!! ale wtedy to nie był rekord tylko norma .Drygi to FIAMM u mnie 10 lat !!!, a u poprzedniego właściciela ok.3-4 lata .Między czasie masę innych akumulatorków ale żaden nie dużej nisz 6 lat .Mamy obecnie czasy ekologi i nowoczesności ,całkowicie inaczej budowane a nawet inaczej się psuja , mimo ze elektrolit jest w idealnej normie we wszystkich celach to i tak złom
  • #44
    afan
    Level 2  
    u mnie centra futura w citroenie c8 wytrzymala 12lat
  • #45
    beryas
    Level 27  
    a ja ze starej 206 mojego taty wyrzucilem w tym roku baterie z FIAMM'a wytrzymal 20 lat, ale koszt nowego zabija nie mowiac o tym ze czesci zamienne maja najwiecej 80% jakosci czesci z pierwszego montazu niezaleznie jakie marki by nie byly