Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2003 - Spalony silnik Wycieraczek przednich

jarek-ja1 10 Paź 2012 12:23 7356 29
  • #1 10 Paź 2012 12:23
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Witam Wszystkich i proszę o pomoc.
    W czasie jazdy samochodem w deszczu nagle zatrzymały mi się wycieraczki, jechałem dalej i czułem swąd spalenizny. Po wymontowaniu zespołu wycieraczek stwierdziłem,że spalił się silnik wycierzczek. Zakupiłem nowy sprawny (sprawdzałem w innym samochodzie i działa). Po podłączeniu do auta wycieraczki nie pracowały, spalony bezpiecznik 25A, wymieniłem i dalej nie działały. Po 1 godzinie wyładował sie akumulator. Najprawdopodobniej gdzieś jest zwarcie . Proszę o pomoc gdzie szukać ,co sprawdzać.

  • Megger
  • #2 10 Paź 2012 16:23
    sebastian607
    Poziom 16  

    Ja bym szukał w przełączniku wycieraczek lub w wiązce do silnika wycieraczek.

  • #3 10 Paź 2012 16:25
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Przełącznik - to dźwignia od zmiany prędkości wycieraczek.

  • #4 10 Paź 2012 16:57
    sebastian607
    Poziom 16  

    Tak, jak zdejmiesz osłony całego przełącznika zespolonego to zobaczysz że od wycieraczek jest osobny element mocowany na 2 wkręty.

  • #5 10 Paź 2012 17:06
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    sebastian607 napisał:
    Tak, jak zdejmiesz osłony całego przełącznika zespolonego to zobaczysz że od wycieraczek jest osobny element mocowany na 2 wkręty.


    Jeszcze raz dla słabszch.
    Co to jest przełącznik zespolony i gdzie jest?

  • #6 10 Paź 2012 17:14
    sebastian607
    Poziom 16  

    To te dźwignie pod kierownicą (kierunkowskazy, zmiana świateł i wycieraczki).
    Nie trzeba zdejmować kierownicy aby wyjąć przełącznik wycieraczek.

  • #7 10 Paź 2012 17:29
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A co tam chcesz szukać? Manetka daje tylko info do UCH że ma wycieraczki włączyć.

    Szukaj w instalacji, przelotce w podszybiu.

  • #8 10 Paź 2012 17:33
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Sprawdzałem na złączu do silnika i nie ma tam zwarcia do masy poza jednym przewodem, który jest masowy.

  • #9 10 Paź 2012 17:41
    sebastian607
    Poziom 16  

    A ten silnik jest taki sam?
    Tak samo są przewody we wtyczce?

  • #10 10 Paź 2012 17:46
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Silnik jest taki sam i kostka też. Jak u mnie nie chciał pracować to podłączyłem go do Laguny 2 z 2002roku. Tam silnik jest takin sam jak w megane i tam pracował.

  • Megger
  • #11 10 Paź 2012 17:46
    milejow
    Poziom 42  

    Jedź do elektryka szkoda twojego zdrowia i innych, masz gdzieś zjaraną wiązkę a kumaty gość poradzi sobie z tym bez problemu

  • #12 10 Paź 2012 17:51
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    milejow napisał:
    Jedź do elektryka szkoda twojego zdrowia i innych, masz gdzieś zjaraną wiązkę a kumaty gość poradzi sobie z tym bez problemu

    Liczyłem na pomoc. Znam się na mierniku elektr. i mam chęci , myślałem że to wystarczy aby spróbować naprawić.Na wstępie napisałem ,że rozładowało akumulator po założeniu dobrego bezpiecznika i to świadzy,że najprawdopodobnie jest zwarcie i mogło coś się "zjarało".
    Kolega chyba nie ma wszystkich postów tego typu.? a jest ich dużo...

  • #13 10 Paź 2012 18:15
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to pruj wiązkę i szukaj.

  • #14 10 Paź 2012 18:21
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Nie trzeba pruć wiążzek aby znaleźć zwarcie lub przerwe ,wystarczy mierrnik i mieżenie rezystancji.
    Czy te forum jest tylko do uszczypliwych uwag, nie zawsze mądrych.
    PROSIŁEM o pomoc. Miałem na myśli to, że może jakiś użytkownik forum spotkał się z czymś takim. Awarie i usterki lubią się powtarzać. Są przecież miejsca najsłabsze i te które najczęściej się psują.

  • #15 10 Paź 2012 18:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jarek-ja1 napisał:
    Nie trzeba pruć wiążzek aby znaleźć zwarcie lub przerwe ,wystarczy mierrnik i mieżenie rezystancji.


    Aha, i miernik wyświetli Ci że zwarcie jest 5 centymetrów od kostki?

    No nie ma w tym przypadku takiego miejsca.

    Mierzysz zwarcie, a ciągłość od bezpiecznika do kostki? Napięcie w kostce jest? Żarówki 55W użyj do szukania napięcia.

    Pisownię Kolega poprawi edytując swoje posty.

  • #16 10 Paź 2012 18:34
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Przemo9826 napisał:
    jarek-ja1 napisał:
    Nie trzeba pruć wiążzek aby znaleźć zwarcie lub przerwe ,wystarczy mierrnik i mieżenie rezystancji.


    Aha, i miernik wyświetli Ci że zwarcie jest 5 centymetrów od kostki?

    No nie ma w tym przypadku takiego miejsca.

    Pisownię Kolega poprawi edytując swoje posty.

    Moje gratulacje z posiadanej aparatury, ja o takim mierniku nie słyszałem.
    Miałem na myśli omomierz ,który pokazuje rezystancje a nie odległość do zwarcia.Mając schemat można po koleji sprawdzać przewody wtykając jedną końcówke miernika na początku przewodu a drugą na końcu( mam na myśli miejsca złącz) i albo rezystancja jest lub nie . Ale pewnie nie po to jest te forum aby uczyć posługiwania się miernikami elektr. Czasami lepiej nic nie pisać niż pisać złśliwie lub głupio.

  • #17 10 Paź 2012 18:48
    milejow
    Poziom 42  

    jarek-ja1 napisał:
    Kolega chyba nie ma wszystkich postów tego typu.? a jest ich dużo...


    Mam ich dużo więcej niż ci się wydaje. Jak mnie napier.....ząb to nie piszę posta z zapytaniem jak mam sobie go wyrwać kombinerkami tylko daję zarobić dentyście.
    Masz sprawdzić wszystkie kable instalacji wycieraczek na uszkodzenie/przepalenie izolacji i przerwę, sąsiednie przewody też trzeba sprawdzić bo pewnie też je przytopiło. I nie stawiaj focha bo nikt nie chce źle, lepiej dać zarobić komuś kto się zna niż masz pójść z dymem we własnym żelazie

  • Megger
  • #18 10 Paź 2012 18:52
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Wydawało mi się ,że po to jest to forum aby ludzie sobie pomagali a nie ubliżali.
    Chyba się pomyliłem.

  • #19 10 Paź 2012 18:54
    milejow
    Poziom 42  

    Widzisz gdzieś tu człowieku ubliżanie???
    Masz też pod kierownicą coś takiego jak skrzynka połączeń i tam też mogło się smażyć. Uważam,że ten problem cię przerośnie

  • #20 10 Paź 2012 18:56
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czego jeszcze chcesz? Przecież napisaliśmy co masz sprawdzić.

    Zrozum, nawet gdy swoim ukochanym mierniczkiem coś znajdziesz, i tak będziesz musiał pruć wiązkę.

  • #21 10 Paź 2012 18:57
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Miałem na myśli chamskie odpowiedzi i kpienie z kogoś. Ale nie to chyba jest tematem.

  • #22 10 Paź 2012 21:04
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    jarek-ja1 napisał:
    Nie trzeba pruć wiążzek aby znaleźć zwarcie lub przerwe ,wystarczy mierrnik i mieżenie rezystancji.
    Gdzie można kupić taki miernik? Nie ukrywam, że mając taki sprzęt możnaby zaoszczędzić sporo czasu na szukaniu zwarcia.

  • #23 10 Paź 2012 21:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Może ci się włacza 1 i 2 bieg naraz .

  • #24 10 Paź 2012 21:14
    1078231
    Usunięty  
  • #25 10 Paź 2012 21:15
    sowipazur
    Poziom 8  

    Kolego,ja bym poszukał dokładnie w centralce bezpieczników.
    Przeważnie po takiej akcji pada przekaznik czasowy lub połączenie pomiędzy przekaznikiem a bezpiecznikiem.Proponuję na wstępie zapoznać się z ksiązką gdzie znajdziesz schemat instalacji elektrycznej co bardzo pomaga w posłużeniu się miernikiem.
    Co do prucia wiązki, narazie się wstrzymaj.

  • #26 10 Paź 2012 21:18
    1078231
    Usunięty  
  • #27 10 Paź 2012 21:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Motronic, ale ten "nowy" ponoć w innym aucie działa, w tym już nie.

  • #28 11 Paź 2012 16:55
    zibi581
    Poziom 21  

    Witam, silnik wycieraczek nie pali sie przypadkowo byc moze ze zapiekly sie sworznie ramion wycieraczek i [nowy]silnik niechce dzialac sprawdzic to.

  • #29 11 Paź 2012 17:07
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zibi581, czytałeś cały wątek? Choćby mój ostatni post? Czy piszesz sobie bo piszesz?

  • #30 11 Paź 2012 18:13
    jarek-ja1
    Poziom 11  

    Dzięki za podpowiedzi .
    Wbrew mądrym kolegom Grzegorz_madera -fachowiec od mierników; Przemo9826 i jego ukochany mierniczek; milejow - odsyłąjący do serwisów udało mi się problem rozwiązać. Wystarczył zwykły miernik z omomierzem i schemat elektr. dostepny na forum , którym sprawdziłem wiązke przewodów od silnika wycieraczek (tylko 4 przewody w tym jeden masowy) do UPC, wszystkie dobre. Następnie na UPC(ZABEZPIECZAJCY MODU POCZE (1337)) dwa złącza do których idą przewody 1,2,3. Przewód 2 - brak przejścia przez złącze PPH2 do UPC. Upalony kołek w ww. złączu. Dolutowałem przewód od płytki UPC złącze PPH2 kołek 2 do przewodu przed złączem UPC. Wycieraczki działąją w 100%. Jednak czasami wystarczą chęci i naprawde niewielkie umiejętności - czytanie prostych schematów i umiejętność obsługi mierniki w zakresie omomierza.

    Renault Megane 2003 - Spalony silnik Wycieraczek przednich

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo