Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1,9D '01 - częściowe zwarcie w obwodzie bezpiecznika DIAG.

cybercom 10 Paź 2012 13:55 2721 9
  • #1 10 Paź 2012 13:55
    cybercom
    Poziom 10  

    Witam.

    Czy ktoś posiada wiedzę na temat bezpiecznika (w kabinie) o oznaczeniu "DIAG" ?
    Problem jest następujący:

    -po wyłączeniu kluczykiem w obwodzie bezpiecznika DIAG płynie prąd ok 300mA co po ok 2 dniach skutkuje rozładowaniem akumulatora

    -po wyciągnięciu tego bezpiecznika błędne są wskazania poziomu paliwa oraz brak podtrzymania licznika pomocniczego przejechanych km.

    Proszę o informację czy ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej modelu (1,9 D 2001r.) lub wiedzę co może powodować częściowe zwarcie w tym obwodzie ?

    0 9
  • #2 10 Paź 2012 17:29
    sebastian607
    Poziom 16  

    Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator?
    Równie dobrze podtrzymanie pamięci radio mogło by Ci to zrobić.
    Nie szukaj zwarcia tylko sprawdź akumulator i prąd ładowania.

    0
  • #3 10 Paź 2012 17:49
    milejow
    Poziom 42  

    sebastian607 napisał:
    Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator

    A dziwne po dwóch dniach???

    0
  • #4 10 Paź 2012 19:28
    cybercom
    Poziom 10  

    sebastian607 napisał:
    Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator?
    Równie dobrze podtrzymanie pamięci radio mogło by Ci to zrobić.
    Nie szukaj zwarcia tylko sprawdź akumulator i prąd ładowania.


    Akumulator jest nowy. Ładowanie sprawne. Pamięć radia nie rozładuje akumulatora gdyż nie spotkałem się z radiem aby pamięć pobierała 300mA , jeśli by tak było to świadczyło by o uszkodzeniu radia.
    300mA = 0,3A to wcale nie jest mały prąd. Łatwo więc policzyć co stanie się z akumulatorem(50Ah) po 48h. W moim przypadku akumulator po (48h) rozładowuje się częściowo co w miesiącach zimowych w większości przypadków uniemożliwia uruchomienie silnika. Efekt taki nie występuje po wyciągnięciu bezpiecznika "DIAG" choć wtedy dalej jest podtrzymana pamięć radia oraz radiolinii. Teraz właśnie tak używam samochodu i nie ma problemów z odpaleniem nawet po 3 tyg. Jedyna wada (przy wyciągniętym bezpieczniku) to błędne wskazania poziomu paliwa oraz brak podtrzymania pomocniczego licznika przejechanych km.

    0
  • #5 10 Paź 2012 19:47
    sebastian607
    Poziom 16  

    Sorry wielkie, macie rację.

    0
  • #6 10 Paź 2012 20:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 12 Paź 2012 23:38
    cybercom
    Poziom 10  

    Radio i tył budy na pewno nie , gdyż bezpiecznik "DIAG" nie zabezpiecza tych obwodów.
    Problem jest tylko w obwodzie bezpiecznika "DIAG" - przypuszczam że to coś od deski. Pozostaje tylko rozgrzebać i mierzyć. Miałem nadzieje że może ktoś wie co zabezpiecza konkretnie ten bezpiecznik "DIAG". W wolnym czasie (którego nie mam nigdy) sprawdzę i może jakiś trop odnajdę.

    0
  • #9 13 Paź 2012 15:21
    milejow
    Poziom 42  

    Ten bezpiecznik zasila moduł nadwozia UCH więc żreć prąd może wiele rzeczy, centralny zamek, wycieraczki, kierunki, oświetlenie wnętrza, immo. Z tego bezpiecznika leci też zasilanie na gniazdo diagnostyczne

    0
  • #10 13 Paź 2012 19:13
    cybercom
    Poziom 10  

    Trochę to dziwne bo teraz ten bezpiecznik mam wyciągnięty i wszystko ww. działa poprawnie. Jedyny mankament to co pisałem wyżej.

    0