Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 1,9D '01 - częściowe zwarcie w obwodzie bezpiecznika DIAG.

cybercom 10 Oct 2012 13:55 3456 9
  • #1
    cybercom
    Level 11  
    Witam.

    Czy ktoś posiada wiedzę na temat bezpiecznika (w kabinie) o oznaczeniu "DIAG" ?
    Problem jest następujący:

    -po wyłączeniu kluczykiem w obwodzie bezpiecznika DIAG płynie prąd ok 300mA co po ok 2 dniach skutkuje rozładowaniem akumulatora

    -po wyciągnięciu tego bezpiecznika błędne są wskazania poziomu paliwa oraz brak podtrzymania licznika pomocniczego przejechanych km.

    Proszę o informację czy ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej modelu (1,9 D 2001r.) lub wiedzę co może powodować częściowe zwarcie w tym obwodzie ?
  • #2
    sebastian607
    Level 17  
    Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator?
    Równie dobrze podtrzymanie pamięci radio mogło by Ci to zrobić.
    Nie szukaj zwarcia tylko sprawdź akumulator i prąd ładowania.
  • #3
    milejow
    Level 43  
    sebastian607 wrote:
    Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator

    A dziwne po dwóch dniach???
  • #4
    cybercom
    Level 11  
    sebastian607 wrote:
    Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator?
    Równie dobrze podtrzymanie pamięci radio mogło by Ci to zrobić.
    Nie szukaj zwarcia tylko sprawdź akumulator i prąd ładowania.


    Akumulator jest nowy. Ładowanie sprawne. Pamięć radia nie rozładuje akumulatora gdyż nie spotkałem się z radiem aby pamięć pobierała 300mA , jeśli by tak było to świadczyło by o uszkodzeniu radia.
    300mA = 0,3A to wcale nie jest mały prąd. Łatwo więc policzyć co stanie się z akumulatorem(50Ah) po 48h. W moim przypadku akumulator po (48h) rozładowuje się częściowo co w miesiącach zimowych w większości przypadków uniemożliwia uruchomienie silnika. Efekt taki nie występuje po wyciągnięciu bezpiecznika "DIAG" choć wtedy dalej jest podtrzymana pamięć radia oraz radiolinii. Teraz właśnie tak używam samochodu i nie ma problemów z odpaleniem nawet po 3 tyg. Jedyna wada (przy wyciągniętym bezpieczniku) to błędne wskazania poziomu paliwa oraz brak podtrzymania pomocniczego licznika przejechanych km.
  • #5
    sebastian607
    Level 17  
    Sorry wielkie, macie rację.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    cybercom
    Level 11  
    Radio i tył budy na pewno nie , gdyż bezpiecznik "DIAG" nie zabezpiecza tych obwodów.
    Problem jest tylko w obwodzie bezpiecznika "DIAG" - przypuszczam że to coś od deski. Pozostaje tylko rozgrzebać i mierzyć. Miałem nadzieje że może ktoś wie co zabezpiecza konkretnie ten bezpiecznik "DIAG". W wolnym czasie (którego nie mam nigdy) sprawdzę i może jakiś trop odnajdę.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Ten bezpiecznik zasila moduł nadwozia UCH więc żreć prąd może wiele rzeczy, centralny zamek, wycieraczki, kierunki, oświetlenie wnętrza, immo. Z tego bezpiecznika leci też zasilanie na gniazdo diagnostyczne
  • #10
    cybercom
    Level 11  
    Trochę to dziwne bo teraz ten bezpiecznik mam wyciągnięty i wszystko ww. działa poprawnie. Jedyny mankament to co pisałem wyżej.