Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki DR 800 - zapłon CDI brak iskry na świecach

RafalMisza 10 Paź 2012 20:50 3555 10
  • #1 10 Paź 2012 20:50
    RafalMisza
    Poziom 8  

    Witam wszystkich.
    Mam taki problem z Suzuki DR 800, mianowicie brak iskry na świecach (2 świece), cewki zapłonowe sprawdzałem, działają.
    Tylko nie wiem jak sprawdzić tę cewkę ładująca i impulsator?
    Czy w normalnych warunkach jestem w stanie to sprawdzić, czy potrzebny jest jakiś profesjonalny sprzęt?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 10 Paź 2012 23:26
    bbmotor
    Poziom 14  

    A nie masz takiego czegoś? Co prawda z 650 ale możesz wstępnie porównać rząd wartości. Suzuki DR 800 - zapłon CDI brak iskry na świecach

    0
  • #3 11 Paź 2012 10:44
    RafalMisza
    Poziom 8  

    Nie posiadam żadnego schematu, moto kupiłem ze Szwajcarii. Kupiłem jako uszkodzone, facet powiedział że jest uszkodzona cewka która daje impuls (czyli cewka ładująca) i dlatego motor nie chce palić, czy ktoś wie coś więcej w temacie?
    Pozdrawiam
    RafalMisza

    0
  • #4 11 Paź 2012 11:35
    jack63
    Poziom 41  

    RafalMisza napisał:
    Nie posiadam żadnego schematu,

    To znajdź w necie i zamieść w poscie.
    Cytat:
    ...
    , facet powiedział że jest uszkodzona cewka która daje impuls (czyli cewka ładująca)

    Cewka dająca impuls nie jest cewką ładującą! Mylisz pojęcia.
    Cytat:
    i dlatego motor nie chce palić, czy ktoś wie coś więcej w temacie?
    Pozdrawiam
    RafalMisza

    Oczywiście są tacy co wiedza więcej w temacie (w domyśle więcej niż ty). Jednak nic z tego nie wynika ani nie wyniknie do puki sam nie wejdziesz na poważnie w temat.
    Na razie się żalisz. Olałeś post bbmotor. Czego tak w ogóle oczekujesz zakładając temat?

    1
  • #5 11 Paź 2012 13:07
    RafalMisza
    Poziom 8  

    Nie żale się tylko proszę o pomoc!
    Nie olałem żadnego postu! Zasada działania jest taka jak na schemacie który bbmotor przedstawił. Jedyny mój problem że nie mam miernika w którym mogę zmierzyć opór. Każda konkretna informacja jest dla mnie ważna. Może ktoś z was posiada cewkę która daje impuls na sprzedaż? Słyszałem że można ją przewinąć. Jak sprawdzić impulsator czy jest sprawny? Jeżeli ktoś może pomóc byłbym wdzięczny.

    0
  • #6 11 Paź 2012 15:59
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    RafalMisza napisał:
    nie mam miernika w którym mogę zmierzyć opór

    Więc JAK chcesz to zdiagnozować? Językiem?
    Nie masz schematu. Nie masz podstawowych tutaj narzędzi. I upierasz się, żeby samemu jednak naprawiać.

    0
  • #7 12 Paź 2012 22:01
    RafalMisza
    Poziom 8  

    Kupiłem nowy miernik bardziej profesjonalny, mogę zmierzyć rezystancję. W impulsatorze rezystancja wynosi 209 Ω, a w cewce która daje impuls nie ma żadnego oporu. Myślę że jest uszkodzona cewka która daje impuls, taką cewkę da radę przewinąć i jaki byłby koszt przewinięcia wie ktoś może? Szukałem na allegro, ale ciężko dostać tą cewkę.

    0
  • #8 12 Paź 2012 22:26
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O! Dało się jednak... Ściągnij kapę od strony zapłonu i sprawdź, czy nie urwały się przewody. Miałem tak uszkodzonego DR'a. Pod wpływem drgań ukruszyły się przewody przy cewce.

    0
  • #9 12 Paź 2012 22:46
    RafalMisza
    Poziom 8  

    Dokładnie udało się:) Pokrywę mam zdjętą, ale szczerze nie sprawdzałem przewodów dokładnie czy nie są pourywane. Myślisz że cewka może być uszkodzona? Często się one psują? Jutro sprawdzę dokładnie i dam znać co i jak. Dzięki za pomoc!
    Pozdrawiam

    0
  • #10 12 Paź 2012 22:53
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przewody są od tyłu statora. Trzeba włożyć paluchy i sprawdzić, czy nie nadmiernie luźne.
    Zanim ten motocykl do mnie trafił, właściciel zabrał się za rozbieranie modułu, czym go nieodwracalnie uszkodził. Do tego padła jedna z dwóch cewek.

    0
  • #11 13 Paź 2012 21:48
    jack63
    Poziom 41  

    Awaria cewki zasilającej (ładującej) CDI jest najczęstszą z usterek tego typu zapłonu.
    Nie jest to cewka dająca impuls! Impuls daje impulsator.
    RafalMisza z uporem powtarza swój błąd w nazewnictwie.
    Większość mało doświadczonych "naprawiaczy" nie sprawdza rezystancji i napięć tej cewki(wek) za to zabiera się za "naprawę" lub wymianę z reguły sprawnego modułu.
    Tu temat +
    z prawie identycznym układem zapłonowym: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ghlight=&sid=42cbabec2ed87f7eeb51f01671d782ab

    0