Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno miksera do studia - na co zwrócić uwagę?

11 Paź 2012 11:47 3756 16
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z doborem odpowiedniego sprzętu do mojego powstającego studia.

    Mianowicie, chodzi mi o sumowanie następujących sygnałów:

    - syntezator basowy
    - drum box, czyli perkusja np roland tr808
    - linia padów, synthów itd

    I teraz, chodzi mi o taką konfigurację, aby na bassline zapodać kompresję, podobnie na linię drumboxa zapodać kompresor, ewentualnie iny jeszcze efekt.
    Natomiast na linię padów dać na przykład reverb lub delay.

    Czy jest możliwe wrzucanie po kilka efektów na dany kanał, jak w programie DAW ?

    Pytanie brzmi - jakie wloty i wyloty powinien mieć mikser, aby móc zrealizować te ząłożenia? 10 lat pracowałem na FL Studio, teraz chcę spróbować hardware i stąd te pytania.

    Zainteresowałem sięmikserem typu Yamaha MG16 / 4

    Kupno miksera do studia - na co zwrócić uwagę?
    linka do dużych fot tutaj:
    http://tinyurl.com/9mev56u

    czy ten sprzęt zapasuje do moich wymagań?

    Mam też opcję kupna miksera mało znanej firmy, gdzie tor audio rozwiązanyjest w taki sposób:

    http://i24.photobucket.com/albums/c11/lcaise/mixer.jpg
    http://i24.photobucket.com/albums/c11/lcaise/mixer2-1.jpg


    Każda pomoc na wagę złota :)
    Dzięki
  • Poziom 23  
    Mam na stanie mikser Yamaha serii MG i uważam że zakup takiego miksera do studia to cofanie się wstecz... Ta Yamaha średnio nadaje się do nagłośnienia konferencji, ale w tym charakterze u mnie pracuje. Na jakie kolwiek granie jeździ AH serii GL. Jeśli masz już sensowny interface to pozostałbym przy miksowaniu na komputerze...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Akustyka
    Jak już wspomniał .sk, w dzisiejszych czasach zakup miksera do takiego studia mija się z celem.
    Najwygodniej nagrać każdy instrument na osobną ścieżkę, i efekty o jakich wspomniałeś dodać już po nagraniu na etapie miksu.

    Sprzętowo musisz mieć tyle efektów ile chcesz użyć. Czyli do tego musisz dokupić jeszcze 2 kompresory i kamerę pogłosową/delay. Oczywiście możesz dać duża ilość urządzeń w gniazdo insert. Pamiętać musisz tylko że każde urządzenie generuje dodatkowy szum/zniekształcenia.
  • Poziom 10  
    Panowie :)
    Wiem z czym się wiąże przesiadka na hardware. Jakbym chciał być wygodny, pracowałbym na gotowych loopach. Interesują mnie analogwe syntezatory i stare samplery, stąd decyzja.

    Wracając do tematu - DJ Henio dlaczego kupno tej Yamahy to krok wstecz?

    Dodano po 8 [minuty]:

    adambyw napisał:
    Jak już wspomniał .sk, w dzisiejszych czasach zakup miksera do takiego studia mija się z celem.
    Najwygodniej nagrać każdy instrument na osobną ścieżkę, i efekty o jakich wspomniałeś dodać już po nagraniu na etapie miksu.

    Sprzętowo musisz mieć tyle efektów ile chcesz użyć. Czyli do tego musisz dokupić jeszcze 2 kompresory i kamerę pogłosową/delay. Oczywiście możesz dać duża ilość urządzeń w gniazdo insert. Pamiętać musisz tylko że każde urządzenie generuje dodatkowy szum/zniekształcenia.


    Oczywiście, że mozna tak zrobić ALE mając dobry analogowy kompresor na sumie, mając revox'a szpulowego na masterze, można osiągnąć miękkie brzmienie o jakie mi chodzi.
    Poza tym, majac kilka zabawek, robiąc na nich numer - za pomoca PC jako sekwencer midi - chciałbym słyszeć efekty swojego działania w czasie rzeczywistym, czyli bass, perka, pady itd :) Wiesz zapewne, o czym mówię ;)
  • Poziom 41  
    lcaise, Yamaha MG16, niestety brzmieniem jakością nie powala, powiedziałbym, półka behringera. Do studia to się nie nadaje. Nie nadaje się także A-H serii GL, czy jakikolwiek inny mikser live. Mikser do studia to trochę inna bajka. Inne rozwiązania topologii. Taśma na master OK, ale musisz jeszcze zainwestować w interfejs wielośladowy, bo w końcu musisz gdzieś nagrać ślady, a potem je odtworzyć, aby miksować. Potem dopiero mikser i peryferia, efekty, czy dynamika.
  • Poziom 24  
    A ile funduszy chcesz przeznaczyć na sprzęt i czemu tak mało? Nie wiem też w jaką jakość studia celujesz. Bo mając dobrą konsoletę, fajny sprzęt ale nie mając krosownicy to trochę się to wszystko mija z celem. Na tym mixerze będziesz nagrywał faktycznie czy raczej masteringował materiały? Swoją drogą zapodać to sobie można jakieś zioło a nie sygnały - trzymajmy jakiś słowny poziom dyskusji.

    Pozdrowienia
    Airnox
  • Poziom 10  
    fundusze - to nie ma znaczenia póki co, chodzi raczej o RODZAJ miksera, w sensie model lub czym się kierować przy szukaniu odpowiedniego modelu [aby realizować założenia przedstawione w 1 poście].


    Widziałem też taki stół - Fostex 450. Z tego co wyczytałem to starsza konstrukcja ale dobra jakościowo.

    Kupno miksera do studia - na co zwrócić uwagę?

    Chcę na tym mikserze działać - początkowo tylo do monitoringu sterowanych przez komputer i seqwencer midi pudeł, w przyszłości mixdown na taśme :)
  • Poziom 24  
    A ja widziałem taki mikser - też się nadaje do tego co zamierzasz. Nie zmienia to faktu, że musisz podać kwotę jaką dysponujesz. Każda półka cenowa ma swoje dobre i złe strony.
    Kupno miksera do studia - na co zwrócić uwagę?

    Ok, mixdown na taśmę - masz takowy wieloślad, albo choć studyjny magnetofon taśmowy, np. Studera czy Technicsa? Jestem za "tworzeniem" na taśmie, ale wymaga to ogromnego doświadczenia, dużej ilości pieniędzy, czasu... Sama calowa taśma ile kosztuje. A jak już mamy robić na taśmie to wypadałoby analogowo - komputer wtedy jako pomoc przy masteringu (bo w zasadzie do tego będzie się sprowadzało zadanie konsolety w tym wypadku, chyba, że jednak zamierzasz nagrywać prawdziwe instrumenty - wtedy trzeba o wiele więcej...). A jak analogowo to można się rozejrzeć za jakimiś porządnymi yamahami, ssl'ami, neve'ami (ale te dwa to już high end). Ale kończąc dygresję o taśmach i wracając do mikserów - cena przekłada się na jakość. Nie kupisz dobrego stołu za 300zł - niewykonalne. Dlatego najpierw zakłada się budżet i wybiera najlepszy sprzęt do podanej kwoty. Tak to powinno wyglądać moim zdaniem.

    Pozdrowienia
    Airnox

    P.S.
    Może się czepiam, ale zdecyduj się w jakim języku piszesz niektóre słowa, np. sequencer lub sekwencer a nie seqwencer (no chyba, że coś mnie ominęło i w polskim alfabecie pojawiła się literka q). Midi pudła... no comment - urządzenia midi brzmią o wiele lepiej i jednocześnie nie degraduje się ich do roli zabawek w studiu. [/img]
  • Poziom 10  
    8 - 12 kanałów, budżet 2000zł, używka.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Przejrzałem allegro co oferuje rynek - głównie starsze soundcrafty, behringery, yamahy z dolnej półki. Ciekawostką jest yamaha 01, wtedy jeszcze programmable ;) Cena - niewiele powyżej tysiąca. Mackie się pojawiają a to już coś lepiej. Za 8tyś można kupić pięknego tascama studyjnego. Przegląd zrobiłem co prawda allegro, ale jak przeglądam czasem EiS to to czego szukasz, to raczej zakres już 4tyś. A za tyle już można znaleźć przyzwoity sprzęt typu yamaha 02, mackie onyx z wyższej serii i tak dalej. Jakbym miał dzisiaj kupować mikser do studia i miał te 4-5tyś to bez wahania brałbym yamahę 02. Przyzwoita cyfra, intuicyjna, wszystko sprawnie i szybko można zrobić. Do tego zawsze jest możliwość dokupienia kart rozszerzeń.

    Pozdrowienia
    Airnox
  • Poziom 10  
    Ta Yamaha 01 za 1500 nie jest w sumie problemem :) Pytanie tylko jak to brzmi, torchę uczuliłem się na 'brzmienie behringera' :(
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 41  
    przemak, tylko nie spirit studio.. Soundtracks można by polecic każdego. Mackie takie sobie, ni to do studia, ni to na live, czasem sam się zepsuje, coś mu odpadnie, Bery MX8000 - chińska wersja Mackiego. Tascam 2600, 3500 + ADAT, stoły które nagrały chyba wszytskie hity diso polo w latach 90'.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Padło na Tascam Midistudio 644 - analog z wbudowanym kaseciakiem [z którego nie korzystam] ;).