Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi80 B3 1.8 90r - Brak iskry.

stefan54 11 Paź 2012 18:08 3147 8
  • #1 11 Paź 2012 18:08
    stefan54
    Poziom 13  

    Podanie masy czy plusa w tym modelu na środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowego powinno wywołać iskrę na świecy ?

    0 8
  • Pomocny post
    #2 11 Paź 2012 21:02
    manta
    Poziom 39  

    Minusa, o ile wróżymy o tym samym silniku.

    0
  • #3 11 Paź 2012 21:15
    stefan54
    Poziom 13  

    Samochód jest znajomego.
    Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry.
    Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak.
    Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest.
    I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem moduł nie jest sterowanym dodatnim impulsem.
    Albo części podmieniane nie były sprawne.
    Silnik to JN 1.8 90 KM
    Zapłon TSZ

    1
  • #4 12 Paź 2012 18:42
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Hall do wymiany, oczywiście jeżeli podmienione części są sprawne.

    0
  • #5 12 Paź 2012 19:03
    ociz
    Moderator Samochody

    Coś jednak nie jest sprawne i nie koniecznie hall.

    stefan54 napisał:
    Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też.

    A masy?

    0
  • #6 12 Paź 2012 19:17
    stefan54
    Poziom 13  

    Masy też są bo sprawdzałem.
    Dziwne że nie ma iskry po zwarciu środkowego pinu aparatu zapłonowego.
    Może drugi moduł zapłonowy jest niesprawny.
    Tylko chciałem się upewnić czy oby nie jest sterowany plusem.
    Gdybym miał ten samochód pod domem to bym sprawdził halla a samochód stoi u znajomego.

    0
  • #7 12 Paź 2012 19:38
    carrot
    Moderator Samochody

    Moduł jest sterowny masą z czujnika halla (zwieranie do masy środkowego pinu wtyczki czujnika musi wyzwalać iskrę). Nie spotkałem nigdy uszkodzonego modułu TCI, dlatego podejrzewam masę (kluczową dla działania modułu), lub "słaby" plus na cewce/module

    Mówimy oczywiście o silniku gaźnikowym ? ;)

    0
  • #8 12 Paź 2012 19:47
    ociz
    Moderator Samochody

    Masy i zasialania jeszcze raz posprawdzaj tylko jakąś żarówką żeby obciążyć.

    carrot napisał:
    Nie spotkałem nigdy uszkodzonego modułu TCI

    A ja miałem aż/tylko 2 przypadki.
    JN to KE-Jetronic ale zapłon taki sam jak i w gaźnikowych.

    0
  • #9 19 Paź 2012 20:21
    stefan54
    Poziom 13  

    Dziękuje za pomoc i cenne rady chłopaki Smile
    A szczególnie koledze ociz i koledze carrot.
    Byłem wczoraj u znajomego i po podłączeniu próbówki do zacisków cewki w ogóle nie miga jak się zwiera środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowego do masy.
    Po odłączeniu zielonego kabla od cewki i podłączeniu do próbówki a drugi koniec próbówki do plusa też nie migała.
    Sprawdziłem żarówką 21W/12V zasilanie modułu zapłonowego ( pin 2 i 4) i żarówka świeciła.
    Przewody też sprawdzone.
    Czyli wskazuje to na uszkodzenie podmienionego modułu.
    Dla pewności odłączyłem go i podłączyłem na stole .
    pin 2 do masy
    pin 4 do plusa
    pin 1 do diody z rezystorem (katoda) a drugi konie do plusa (anoda) diody
    pin 6 zwierałem z masą.
    Dioda się paliła cały czas słabym światłem i po zwieraniu 6 pinu z masą brak reakcji.
    Gdy użyłem zamiast diody próbówki w ogóle się nie zapalała.
    A po podłączeniu woltomierza w miejsce próbówki napięcie wynosiło 10 V i brak było zmian napięcia, po zwieraniu 6 pinu z masą.
    Więc moduł uszkodzony.
    Dziś znajomy pisał mi że podmienił moduł i próbówka miga ale nadal brak jest iskry co wskazuje na uszkodzenie cewki.
    Jak się sprawa zakończy poinformuje.

    3