Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec 10 lat - Nieszczelny piec

12 Paź 2012 19:00 8154 10
  • Poziom 8  
    Witam

Teściu zaczął ostatnio palić w piecu i zorientował się że cieknie z niego woda :( Szukał szukał i znalazł w "pomieszczeniu" nad paleniskiem dziurkę. Nie wiadomo czy to tylko to czy coś jest jeszcze innego (sam w ogóle jestem w tym temacie zielony). Ale chciałem zapytać czy są jakieś środki żeby go uszczelnić aby wytrzymał jeszcze tą zimę bo w tym roku nie za bardzo mnie stać na wymianę :(
    Z góry dzięki za odpowiedzi i ewentualne podpowiedzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Najlepiej wrzuć jakieś zdjęcia.
  • Moderator Samochody
    Piec na złom. Cieszyć się że tyle wytrzymał - sąsiad dzisiaj piec po 4 sezonach wyrzucił. Przy próbie spawania okaże się że blacha jest jak rzeszoto poprzeżerana.
  • Poziom 33  
    Hmm... Odpukać w niemalowane (przynajmniej od strony paleniska :D )
    Mam piec spawany z blach, gwarancja była na 10 lat. Ten, nadal produkowany:
    http://gazoterm.com/page14.html
    Po dwunastu latach, w zeszłym sezonie, zaczęło kapać z jednego ze spawów (połączenie rury-opłonki z płaszczem wewnętrznym. Oczywiście, w piątek wieczorem, mroźnym wieczorem...
    Co było robić? Do rana i tak piec był zalany w środku, więc demontaż izolacji, wycięcie okien w płaszczu zewnętrznym, zaspawanie dziurawej rury po obu stronach, zaspawanie okien, zalanie instalacji... Ponowne opróżnianie instalacji, poprawki spawów łat na oknach- migomat się średnio nadaje do takiego spawania :P
    Do tej pory piec trzyma, mam nadzieję, że ten sezon przeżyje jeszcze.
    Ciekawostka- blacha wewnątrz pieca wyglądała jak prosto z huty, śladu kamienia, rdzy...
    Jakbym się pokusił o wymianę samych rur opłonkowych to pewnie jeszcze kilka lat by piec pożył. Nie wiem, zobaczymy :)
    V.
  • Moderator Samochody
    vorlog napisał: