Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilacz na LM350 z predefiniowanymi napięciami

artmik 13 Oct 2012 01:02 18912 24
  • Zasilacz na LM350 z predefiniowanymi napięciami

Witam,

Od bardzo dawna doskwierał mi brak zasilacza, który mógłby mi posłużyć do testowania różnych składanych przeze mnie prostych układów. Jestem bardzo początkującym w elektronice i często składam proste układy, które testuję i staram się zrozumieć jak działają (np zależność sygnału wejścia/wyjścia itp). Do tej pory korzystałem z zasilacza z komputera, ale z tym były same problemy, bo do dyspozycji mam tylko 12V i 5V (wystający z komputera molex) i ewentualnie prosty regulator 1.25V - 10V. Postanowiłem więc zbudować zasilacz, który spełniałby moje potrzeby, a przede wszystkim dostarczał napięcia większego niż 12V. W założeniach miał to być zasilacz, który dostarczy 15V/1.5A.
    Jest to moja pierwsza tak rozbudowana konstrukcja więc proszę o wyrozumiałość.

Budowa zasilacza jest "modułowa" i składa się z 5 układów:
    - zasilacz "właściwy"
    - układ przełączania napięć
    - układ sygnalizacji zwarcia
    - termostat
    - moduł woltomierza

Zasilacz "właściwy" - zbudowany jest na układzie LM350 z dodatkowym kondensatorem tłumiącym (ripple rejection). Zasilany jest z transformatora toroidalnego 50W 17V ( w rzeczywistości 20V bez obciążenia)