Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Moja antena J-pole na 2m

marcin_oizo 13 Oct 2012 15:27 17832 17
  • Moja antena J-pole na 2m
    Witam! Chciałbym pokazać coś całkowicie innego niż kolejny subwoofer czy wytrawiarka. Jako, że jestem krótkofalowcem stosunkowo niedługo (troszkę ponad rok), postanowiłem uruchomić się na paśmie 2m za namową i po prośbach kolegów z rejonu Cz-wy :) Generalnie interesują mnie bardziej łączności na KF, ale lokalnie warto czasami pogadać na UKFie. Zbudowałem więc antenę typu J wg SP6LB opisaną w "Poradniku ultrakrótkofalowca". Niby nic takiego, ale antena jest bardzo prosta w konstrukcji, nie wymaga skomplikowanego strojenia i dlatego osobiście jestem w stanie polecić ją początkującym ultrtakrótkofalowcom!

Jako główny element nośny anteny służy rura aluminiowa o średnicy około 3,5cm pochodzenia nieznanego, możliwe, że z jakiegoś namiotu czy innego stelaża...
    Za promiennik służy pręt aluminiowy o średnicy 8mm pochodzący ze starego telewizyjnego dipola z anteny Yagi-Uda wieloelementowej.
    Wszystko wykonałem zgodnie z opisem z książki.
    Lamelka, która służy do podłączenia gorącej żyły kabla zasilającego to nic innego jak opaska skręcana na wężyki gumowe różnego rodzaju w samochodach. Do niej przylutowany jest kabel.
    Wszystkie połączenia (promiennik do rury oraz śruby) zostały posmarowane wazeliną bezkwasową, mającą na celu zabezpieczenie połączeń przed korozją.