Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Movano 2.2 dti 2002common rail - Po kapitalce kopci na wolnych obrotach(help)

13 Paź 2012 18:21 4458 23
  • Poziom 13  
    Witam. Zostałem nabywca Opla Movano 2002 2.2 dti common rail.
    Od razu zaznaczę ze silnik jest po kapitalce- pierścienie, głowica, rozrząd (na blokadach) , pompa , pompka wstępna, wtryski zregenerowane ,turbina nowa...
    I jest ok ... Gdyby nie to ze kopci... Na wolnych obrotach na siwo , po przegazówce na czarno... Po przyłożeniu białej kartki do wydechu zostaje czarna sadza (jakby cos z dawka paliwa) .
    Drugim objawem który spostrzegłem jest to iz na biegu jałowym po wcisnięciu gazu obrotościomierz staje na 4 tysiącach, a wyskalowany jest do pięciu.
    Auto w trakcie jazdy ma moc, zbiera sie nie żle (jak na 10 letnie auto) , na wolnych obrotach minimalne wrazenie jakby miał za mala dawkę paliwa- nie gaśnie ale mam wrazenie jakby odrobinę nim trzepało...
    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły , to proszę o rade , w auto włożono 13000 zl i więcej na inwestowanie w niego nie ma, także musze sam go doprowadzić do ładu.
    Kilka pytań:
    1) Czy jest możliwe ze tłoki zostały zamontowane po remoncie odwrotnie?, oczywiście nie chodzi mi o to czy ktoś zamontował korbowodami w stronę głowicy, a raczej o 4 wyżłobienia z góry tłoka które nie sa symetrycznie ułożone.
    2) zawór Scv - czy może mieć on wpływ na kopcenie? , i gdzie sie znajduje ?- czy jest to zawór na pompie?,czy raczej na magistrali wtrysków?.
    3) Odpiołem przepływke (domniemam ze ma ona wpływ na kopcenie) i brak jest różnicy, czy podpięta czy nie , nic sie w pracy silnika nie zmienia (czyżby była nie sprawna?) (jakie wartości powinna mieć sprawna ?)
    5)Czy to ze odcina na 4 tysiącach obrotów znaczy ze silnik pracuj w trybie awaryjnym?
    6) Jeśli pracuje w trybie awaryjnym to jak go wyprowadzić z tego trybu...
    Sorki jeśli nie do końca moja wypowiedz jest jasna i przejrzysta, proszę o uczciwe odpowiedzi, ja kilku osobom pomogłem uczciwie, jeśli nie masz pojęcia o tym problemie - to proszę nie wprowadzaj w błąd :) Z góry dzięki.[/b]
  • Moderator Samochody
    Podstawą zdalnej diagnozy w tego typu przypadkach są dobrze zrobiony logi dynamiczne... gdzie więc one są?
  • Poziom 13  
    Hmm... ja niestety jestem amatorem... w zwiazku z tym nie mam pojęcia co to są te logi dynamiczne, domyślam się jedynie że chodzi o pomiary?... jak je wykonac ? Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Skoro jesteś amatorem, bez sprzętu i wiedzy to jak chcesz chcesz się zaprać do czegoś, na czym, jak twierdzisz poległo kilku mechaników?

    Logi to zarejestrowane parametry z komputera sterującego silnikiem.
  • Poziom 13  
    Powiem tak: Ci ktorzy maja wiedze nie siedza tutaj by ja uzyskac - to chyba oksymoron ;)
    jakas tam podstawowa wiedze mam, i dostep do warsztatu ( w ktorym nie maja doglebnej wiedzy o silnikach common rail) , to raz , a dwa gdyby bylo mnie stac na servis opla to bym tam wstawil auto... Zadalem kilka konkretnych (mniej lub bardziej) pytan ii chcialbym na nie uzyskac odpowiedz... Ja wcale nie licze ze ktos przez neta usunie usterke... Raczej ze nakieruje co posprawdzac, a ja sam to zrobie... Lub moze ktos mial podobny problem ...
  • Admin grupy Samochody
    Dlaczego był robiony remont?Co się działo przed remontem?
  • Poziom 13  
    Wtrysk wypalil dziure na 4 baniaku... i dlatego byl remont, a glowica zrobiona przy okazji, turbo siedzialo, wiec tez zostalo wymienione, pompa zregenerowana ,i wtryski sprawdzone i zregenerowane, slabo palil przed- wiec i pompka wstepna wymieniona... jednym slowem - byl trup, ktory slabo jezdzil, teraz jest trup bo jezdzi ok, ale kopci...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wyimaginowany29 napisał:
    Raczej ze nakieruje co posprawdzac,


    Tam było wszystko grzebane, więc nawet trudno na coś nakierować, w tym problem.
  • Poziom 13  
    Ja nie rozumiem ... Niby ludzie którzy tu tyle siedzą ... Przecież drukowanymi nie wolno pisać...

    Przemo mi chodzi o odpowiedż na proste pytanie:

    Co wpływa (co mogloby wpływać) na obfite kopcenie -na szaro na wolnych obrotach i na czarno przy końcach przegazowań...

    Kilka sugestii i ja je jutro sprawdzę... a tu każdy , nie masz przyżądów, wiedzy bla bla bla...
    Jeśli zacznę wykluczać to w końcu dojde, a jak nie to przynajmniej spróbowałem...

    I sugestie oddaj do mechanika troszkę irytuja, ja napisalem powyżej , nie liczę że ktoś naprawi go przez neta za mnie , tylko by ktoś coś zasugerował a ja powalczę...
  • Admin grupy Samochody
    Kopcenie na siwo na wolnych-to mi wygląda na podkrzywiony korbowób.Ale to tylko moja teoria.....
  • Poziom 13  
    hmm... to moze byc realne bo pierwszy mechanik żle ustawił rozrząd i przygieło 2 zawory, oczywiściejuz po tym fakcie robiono głowicę , ale może jak dostały zawory i to i korby pogieło... sam nie wiem , ale dzieki za uwagę...
  • Moderator Samochody
    Na siwo na wolnych obrotach, generalnie niepełne spalanie, leje wtrysk, słaba kompresja na którymś cylindrze. Sadza przy przegazowaniu - za mało powietrza/za dużo paliwa i znów - nieprawidłowe ciśnienie w szynie, rozkalibrowany wtryskiwacz.

    Problem w tym, że "na oko" nic tam nie ustawisz ani nie sprawdzisz.

    wyimaginowany29 napisał:
    Drugim objawem który spostrzegłem jest to iz na biegu jałowym po wcisnięciu gazu obrotościomierz staje na 4 tysiącach, a wyskalowany jest do pięciu.
    Ja mam wyskalowany do 7000, a obroty max to 4700.
    wyimaginowany29 napisał:
    5)Czy to ze odcina na 4 tysiącach obrotów znaczy ze silnik pracuj w trybie awaryjnym?
    6) Jeśli pracuje w trybie awaryjnym to jak go wyprowadzić z tego trybu...
    Trzeba spojrzeć do danych technicznych i zobaczyć jakie są obroty max, albo jeśli masz zaznaczone czerwone pole na obrotomierzu to przy jakich obrotach się zaczyna. W każdym razie jeśli pracuje w trybie awaryjnym, sygnalizowałaby to kontrolka usterki urządzenia sterującego silnikiem, a żeby go wyprowadzić z trybu awaryjnego należy w pierwszej kolejności ustalić dlaczego w niego "wszedł" a następnie usunąć usterkę, która do tego doprowadziła. Wskazane jest tu w pierwszej kolejności obserwowanie parametrów widzianych przez sterownik silnika. Samo sprawdzanie sygnałów z czujników przy pomocy mierników czy oscyloskopu może nie dać efektów, bo ważne jest co "widzi" sterownik (czujnik może być dobry ale uszkodzona może być wiązka lub przetwornik w sterowniku).
    wyimaginowany29 napisał:
    gdyby bylo mnie stac na servis opla to bym tam wstawil auto...
    ...za to stać cię, na to żeby oddać auto partaczowi na wymianę rozrządu, która załatwiła silnik? Oszczędziłeś może 500zł na serwisie, za to wydałeś kilka tysięcy na remont silnika po nieudolnej naprawie przez pseudo-fachowca.
    wyimaginowany29 napisał:
    to moze byc realne bo pierwszy mechanik żle ustawił rozrząd i przygieło 2 zawory, oczywiściejuz po tym fakcie robiono głowicę , ale może jak dostały zawory i to i korby pogieło...
    ...i co, po takiej awarii nikt nie pomierzył wzniosu tłoków, ani nie sprawdził kompresji po zmontowaniu "naprawionego" silnika? Może nie jest tak źle, może to tylko uszkodzone prowadnice i/lub uszkodzone/źle założone uszczelniacze zaworów.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    tzok napisał:
    i co, po takiej awarii nikt nie pomierzył wzniosu tłoków, ani nie sprawdził kompresji po zmontowaniu "naprawionego" silnika?

    Eh, pobożne życzenia. Wiele takich silników robiłem "a bo my mysleli, ze ze szwagrem zrobim"
    Jak ktoś nie potrafi ustawić rozrządu, to jeszcze można wybaczyć, zmęczony, zagapił się, 2 ząbki za dużo, zdarza się. Ale po to się potem ręcznie kręci wałem, żeby to wykluczyć. A jak "mechanik" od razu rozrusznikiem go kręcił to masz efekty.
    tzok napisał:
    :(za przy przegazowaniu

    To też może być pozostałość po uszkodzonej turbinie, W mazdzie 3 ostatnio robiłem, pęknięty króciec między turbo a IC, auto chwile tak jeździło, po przegazówce z nowym turbo ładne kacze sadzy zostawały na posadzce.
    A kopci na siwo, chwilę po odpaleniu, czy cały czas?
  • Moderator Samochody
    carot napisał:
    Jak ktoś nie potrafi ustawić rozrządu, to jeszcze można wybaczyć, zmęczony, zagapił się, 2 ząbki za dużo, zdarza się. Ale po to się potem ręcznie kręci wałem, żeby to wykluczyć. A jak "mechanik" od razu rozrusznikiem go kręcił to masz efekty.
    Raczej chodziło mi o tego drugiego "mechanika", który "naprawiał" silnik po kolizji rozrządu... zapewne zdjął głowicę, wymienił zawory które "na oko" były krzywe i to jeszcze pewnie wymienił na "nowe" z jakiegoś silnika ze szrotu, złożył bez docierania i oddał "naprawione". Na "dół" nawet nie spojrzał, a po złożeniu kompresji też nie sprawdził.

    carot napisał:
    To też może być pozostałość po uszkodzonej turbinie
    Może być - jeśli olej poszedł do tłumików to może jeszcze dłuuuugo dymić.
  • Poziom 13  
    Witam w dniu dzisiejszym ;)
    Wiec zaczne moze od tego iz zrobilem diagnostyke bledow i pomiary kompem...
    Byl bład przeplywomierza , wiec go wymienilem, bledu nie ma (ani tego ani innych) ,ale jak kopcił tak kopci...

    Jesli chodzi o bloki pomiarowe to:
    1)Ilosc powietrza zasysanego- 46kg/h bieg jalowy
    2)cisnienie szyny paliwowej- 302 bar (jalowy) okolo 470 (przy 3 tysiacach)
    3)przepływ paliwa- 7.16mm3/c okolo 27 (przy 3 tys.)
    4)Regulator pojemnosci wtryski - 8540mm3/s 28000mm3/s (przy pelnej parze)
    5) Napiecie EGR- 3.7v ( egr jest elektryczny- ale jest zaslepiony!)
    6) egr otwarcie -95% caly czas
    I o ile powyzsze narazie mnie nie martwi(przy przegazowaniu wartosci zmieniaja sie ) to:

    7) Cisnienie doładowania 1000mbar - I nie zmienia sie czy gazuje czy nie !
    8) Zawor cisnienia Turbo - 0 % - i nie zmienia sie przy przegazowce (oraz jezdzie)
    9) Roznica cisnienia doladowania - 0 % - I jak powyzsze nie zmienia sie...

    I teraz rodzi sie pytanie czy tak powinno byc??? Czy byc może tu lezy przyczyna?... Gdzie znajduje sie ten zawor cisnienia turbo? Moze zablokowany?????
    Chcialem przypomniec ze turbo jest nowe (po regeneracji) Waz do intercoolera sie rozpręża pięknie... auto nawe sie zbiera...
    Prosze o jakies sugestie...

    Dodano po 8 [minuty]:

    No i jescze pytanie co do EGR... Czy Taki elektryczny EGR można zaślepiać?Czy nie wpłynie to na recyrkulacje spalin a w przelożeniu na kopcenie? (tak tylko główkuje...)
    Wszelkie sugestie mile widziane...
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy. Zawór ciśnienia turbo - idź za wężykiem i szukaj który to. Przy turbinie masz siłownik i od niego idzie wężyk podciśnieniowy do elektrozaworu.

    Błędy mogą być wtórne, jeśli błąd dotyczy jakiegoś czujnika, wcale nie oznacza to, że ten czujnik jest wadliwy, być może odczyt z tego czujnika odbiegał od oczekiwanego z zupełnie innych przyczyn, nie dotyczy to oczywiście błędów typu "zwarcie z masą".
  • Poziom 13  
    Pozycja 7-8-9 mierzona w trakcie jazdy z wykresem i brak zmian jakichkolwiek w wartosciach to tak powinno byc w takim razie?

    Dodano po 3 [godziny] 49 [minuty]:

    I jak tam?, Jakaś szansa że ktoś coś w związku z powyższymi parametrami (spostrzeżeniami) zasugeruje?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Tak ja Ci zasugeruję- za chłodnicami idzie wąż plastikowy od intercollera na nim jest umieszczony czujnik ciśnienia doładowania.I to bydlę lubi sobie wyskoczyć.Wsadz z powrotem i zapnij opaską(taką plastikową)
  • Poziom 13  
    No dzieki... wiem gdzie sie znajduje waz od intercoolera, nie mniej jednak tak pobieznie dzis zerknąłem i wydaje mi sie ze tam nie ma czujnika :( jest poprostu cienki wężyk od tej rury z intercoolera... I ten że wężyk idzi bezpośrednio do turbiny... Jutro jade na kanał lepiej się temu przyjżeć. A co z tym że w trakcie pomiaru kompem - cisnienie doładowania (jego wartosc ) sie nie zmienia? Tak ma być jak to opisalem w ostatnich 3 punktach pomiarów??

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie (zakładajac że czujnik doładowania sie wypiął... Czy to miało by wpływ na kopcenie na czarno??
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    wyimaginowany29 napisał:
    A co z tym że w trakcie pomiaru kompem - cisnienie doładowania (jego wartosc ) sie nie zmienia? Tak ma być jak to opisalem w ostatnich 3 punktach pomiarów?
    Chyba oczywiste, że tak nie ma być...

    wyimaginowany29 napisał:
    I jeszcze jedno pytanie (zakładajac że czujnik doładowania sie wypiął... Czy to miało by wpływ na kopcenie na czarno??
    Tak ale tylko w trybie awaryjnym i przy ew. równoczesnej awarii tego czujnika i czujnika MAF.
  • Poziom 13  
    Czyli zasugeruje sobie troszke sam, jutro zamierzam 1) zdemontować-odślepić EGR-zamontować 2) Sprawdzić wtyczke i sam czujnik doładowania 3) przejżeć instalacje celem wykluczenia defektu... Jak nie to kasprowy - i zobacze ile poleci:) Dam znać jutro .Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    wyimaginowany29 napisał:
    Jak nie to kasprowy - i zobacze ile poleci:)
    Opcja naprawy z pocięciem jest zawsze skuteczna- nigdy nie ma reklamacji :D :D :D
  • Poziom 13  
    Ja tak żartuje , jestem laikiem , ale sie nie poddaje, zawsze jest jakaś możliwość i trzeba walczyc, do póki beda sugestie to bede je sprawdzał :)
  • Poziom 13  
    Witam . Z gory dzieki wszystkim za okazana pomoc... Problem rozwiązany... Wszyscy ktorzy demontuja wtryski!!!- pamietajcie!!!- Zwrócic szczególną uwage na:
    1) Podkładki pod wtryski musza miec odpowiednia grubosc -najlepiej brac z servisu! (ja mialem z servisu)
    2) Przed ponownym zamontowaniem upewnij sie czy w gniezdzie wtrysku nie pozostala stara podkładka (ja mialem ją na drugim cylindrze- ktos przeoczył i założył na nią nową) -!!!!!

    Po wyjeciu starej podkładki,oczyszczeniu wtryskow (przy okazji) -auto nawet nie puści dymka!, Jest moc, piękna praca, W KOŃCU MOGE POWIEDZIEC MAM MOVANO PO KAPITALCE!!! Raz jeszcze dzieki za sugestie.