Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Coupe - Obfite kopcenie (film)

Davidzior 13 Paź 2012 19:50 3438 11
  • #1 13 Paź 2012 19:50
    Davidzior
    Poziom 10  

    Witam

    Niestety. Silnik w moim samochodzie- delikatnie mówiąc- nie jest w najlepszej kondycji. Co ciekawe - rok temu przeszedł remont, który zleciłem "podobno" dobremu mechanikowi. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworowe, gniazda zaworowe. Głowica została splanowana, a wszystkie uszczelki wymienione- PODOBNO. Po tej naprawie, samochód przestał wciągać olej- aż do pewnego momentu. Jakieś dwa miesiące temu ponownie zaczął kopcić na niebiesko przy odpalaniu i ruszaniu. Problem staje się coraz gorszy.

    Poniżej zamieściłem nakręcony dzisiaj filmik, ukazujący kopcenie. Silnik całkowicie zimny. I tak: zaraz po odpaleniu puszcza niebieskiego bąka. Później, po dodaniu gazu zaczyna okropnie dymić na biało (samochód stał na dworze - w wydechu zebrała się para, ale chyba nie aż tyle, żeby kopcił jak z huty), ale można też dostrzec domieszkę niebieskiego. Po dolaniu płynu chłodniczego, w zbiorniczku wyrównawczym, po bardzo krótkim czasie jest go minimum, a na wierzchu pływają "oka" olejowe.



    Proszę, abyście napisali swoje zdanie: czy potrzebny jest kolejny generalny remont i co mogło pójść nie tak z poprzednim, że znowu kopci?

    Ps. Po uruchomieniu silnika słychać charakterystyczne rzężenie - to chyba bendiks w rozruszniku.

    Z góry dzięki za pomoc.

    0 11
  • #3 13 Paź 2012 20:36
    Davidzior
    Poziom 10  

    2.0
    rocznik '99

    Dodam jeszcze, że obroty są na stałym poziomie i nie odczuwam utraty mocy.

    0
  • #4 13 Paź 2012 20:38
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Po opisanych zpostrzezeniach i filmiku ,sklanial bym sie ku uszczelce glowicy, i jezeli zalozymy ze wydmuchalo to : 1)Olal bym dodatkowe uslugi za ktore zaplaciles poprzednim razem, a jedynie (lub tez az) zdemontowal glowice ,oddal do sprawdzenia, zplanowania- sprawdzenia szczelnosci , nowa uszczelka i heja... jesli oleju nie łyka , mial moc, nie kopci na czarno to zbedne jest wymienianie uszczelniaczy, pierscieni- co zaoszczedzi kilka groszy...

    0
  • #5 13 Paź 2012 20:40
    Davidzior
    Poziom 10  

    Tyle, że razem z pojawieniem się niebieskich bąków pojawiło się również branie oleju. Na bagnecie widzę wyraźne zmniejszenie się jego poziomu, ale dalej jest klarowny.

    0
  • #6 13 Paź 2012 20:48
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    No tak bo tobie (zakladajac ze tak jest) wydmuchalo uszczelke Paskudnie olej poszedl do wody (plamy w zbiorniczku wyrownawczym) ,i woda poszla do oleju i w tlumik... to by tlumaczylo i branie oleju i kopcenie na blekitno... A przed tym dymieniem bral olej??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Bo jest jeszcze szansa ze: Nie zadbales o odpowiednie smarowanie silnika(nie wymienianie na czas, nieuzupelniony ubytek oleju itp) dales mu w cymbal, przegrzal sie i padly pierscienie (przegrzales silnik) , a z tad juz nie dluga droga do wydmuchania uszczelki... W jakich okolicznosciach zaczal dymic , i brac olej, spokojna jazda czy raczej ekstremalna, jaki przebieg auta i na jakim oleju jezdzisz, wymieniany na czas??

    0
  • #7 13 Paź 2012 20:56
    Davidzior
    Poziom 10  

    Dzięki za zainteresowanie tematem.

    Po zeszłorocznych, przed remontowych przygodach z ubytkami oleju, jestem na to wyjątkowo uczulony i sprawdzam jego poziom po każdej przejażdżce. Nigdy nie jeżdżę ostro- zazwyczaj do 3 - 3,5k obrotów- szkoda mi samochodu :) (czasami, jeżeli wymaga tego sytuacja przeciągnę go trochę bardziej, ale sporadycznie- nigdy do odcięcia). Ogólnie spokojna jazda. Olej zaczął brać bez wyraźnej przyczyny - ot tak, zaczął dymić coraz bardziej. Poza tym nie jeżdżę często. Od zeszłorocznego remontu (i co za tym idzie- wymiany oleju) zrobiłem około 2000 km, może mniej.
    Przebieg 160 000, ale nie jestem pewien czy prawdziwy.
    Olej Mobil Super 2000 10W-40


    Branie oleju zaczęło się dopiero, gdy na powrót zaczął dymić.

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Paź 2012 21:10
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Jesli chodzi o olej to ja jestem zdania ze dobry (nie chodzi o marke a o wlasciwosci -polsyntetyk) odpowiedni do wieku i przebiegu... Piszesz ze jezdzisz spokojnie, dbasz o olej wiec przegrzanie odpada... Tak czy inaczej (oczywiscie po potwierdzeniu ze to uszczelka) nalezy podniesc glowiczke zrobic co pisalem powyzej , a jak juz sciagniesz glowice to nic nie bedzie kosztowac zalanie tlokow nafta... i to Ci odpowie w jakim stanie sa pierscienie...CZyli uzyskasz odpowiedz czy trzeba je robic czy wystarczy sama glowice...
    Juz tak zbaczajac z tematu to hyundai nie ma za rewelacyjnych silnikow- oczywiscie porownujac do innych marek, wytrzymalosc jest raczej kiepska, podzespoly zuzywaja sie wiele szybciej... Moze czas na zmiane autka ?? Pozdrawiam:)

    0
  • #9 13 Paź 2012 21:14
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Biały dym przez olej. Raczej pierscienie poszły.

    0
  • #10 13 Paź 2012 21:27
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    fuelinyourblood napisał:
    Biały dym przez olej. Raczej pierscienie poszły.


    No - same pierscienie?? to skad błękitny dym na początku , i w trakcie gdy puszcza gaz?,a ubytek płynu?...

    0
  • #11 13 Paź 2012 21:35
    Davidzior
    Poziom 10  

    Ok. Jak najszybciej postaram się dogadać z jakimś mechanikiem i zdjąć głowicę. Dzięki za odpowiedzi. Masz plusa.

    Co do zmiany auta - właśnie zastanawiam się na Celicą VII gen. VVTL-i lub Leonem Cupra R (I gen.). Ogólnie chcę sprzedać Hyundaia, ale nie chcę oddać nikomu kota w worku, dlatego chciałbym najpierw go ogarnąć.

    0
  • #12 13 Paź 2012 21:55
    michu506
    Poziom 9  

    Witam miałem podobny przypadek w suzuki baleno 1,8, spora walka nie poddawałem się, dwa razy zdejmowałem głowicę i nic aż dałem do sprawdzenia pod ciśnieniem i okazało się że to głowica jest uszkodzona. Po wymianie głowicy na inną auto jeżdzi już dwa lata bez usterki.

    0