Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka tłokowa - szukam dobrej,50l max, cena do 3kpln

Fisch_1 13 Oct 2012 21:30 6039 14
  • #1
    Fisch_1
    Level 1  
    Hej all, pierwszy raz na forum, mam nadzieję, że dobrze trafiłem z działem.
    Do rzeczy.
    Działam w branży terenów zieleni i wydmuchuję systemy nawadniające na zimę klientom. Szukam sprężarki do tych zastosowań.
    Mam taką małą 24l taniochę z giełdy, ale ona zasysa może ze 180, efektywnie może ze 100. To za mało.
    Szukam 24l lub 50, ale dobrej.
    Mogę wydać z 3k nawet jeśli macie coś sprawdzonego i godnego polecenia.
    Nie musi nabijać 10 barów, ważny jest wydatek powietrza.
    Są różne - metabo, aicraft jakiś znalazłem ponoć dobre. A kolega to polecał formę Atlas Copco.
    Proszę o opinie i podpowiedzi.

    Mam nadzieję, że można linkować u was:
    1. AIRCRAFT - AIRPROFI 401/50
    Ta mi się podoba, cała ocynk powietrze 390 zasysa i 285 popycha[sprawdziłem na stronie producenta]. Koła piankowe. Ale cena kosmiczna nieco;/
    http://allegro.pl/aircraft-sprezarka-kompresor-airprofi-401-50-i2695612860.html



    2. BASS - POLSKA WZBO.14/8-FL
    Są i tańsze, całkiem inna budowa silnika z pompa, zintegrowana, ale wydajność niby podobna, za to cena podejrzanie niska. Zamieszczam, ponieważ chcę sie dowiedzieć, czy to warte oglądania takie rozwiązania silnika, czy te konstrukcje to "wsio jedno" wszystkie kompaktowe i niewarte zachodu. A może tak samo dobre?
    Zasysa 400 litrów, ale nie piszą ile efektywnie.
    http://allegro.pl/bass-polska-kompresor-sprezarka-50l-3km-system-v-i2699204979.html

    3. METABO sprężarka Power V 340-10/24
    Inna konstrukcja, mniejszy zbiornik, ale wydajny nawet.
    http://allegro.pl/metabo-sprezarka-power-v-340-10-24-i2635008065.html

    4. MATABO Profi 320-10/50
    Podobna jak pierwsza, parametry gorsze lekko, ale cena mniejsza sporo.
    http://allegro.pl/metabo-sprezarka-kompresor-profi-320-10-50-i2640315134.html

    Na mój rozum, te kompaktowe niby wydajność podobna, ale one mają po 2800 obrotów/min, a te na paskach maja po 1400. To już nawet przez to wydaje mi sie, że te kompaktowe się prędzej zużywają, ponieważ wszyatko sie tam trze i obraca 100% szybciej na minutę niż w paskowych. Ale może głupoty gadam.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestie. Może są inne, lepsze lub tańsze produkty, za to dobre.
    Pozdrawiam
  • #2
    Kamil90000
    Level 9  
    Panowie ! sprężarka firmy bass polska w ogóle nie zdaje egzaminu. kupiłem sprężarke dwu tłokową i ładnie pięknie wygląda tylko że odrazu gdy ją uruchomie to nabije do jednego bara i silnik staje i musze ją wyłączać ponieważ silnik moze sie spalić. oddałem na gwarancje. zapłaciłem ZE SWOJEJ KIESZENI prawie 200 zł i co ? przysłali po dwóch tygodniach tą samą i w dodatku nabitą do samego końca powietrzem i powietrze spuściłem i załączyła sie jak doszło do 1 bara i jest to samo momentalnie słabnie i silnik sie grzeje i co to ma być????? czy to jest w porządku wobec kupującego ? jaja sobie robią ! kupiłem bo potrzebowałem aby co nie co pomalować ale jak tu nawet koła nie mozna tym napompować bo odrazu silnik sie grzeje i staje...
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    Mam taką małą 24l taniochę z giełdy, ale ona zasysa może ze 180, efektywnie może ze 100. To za mało.
    Szukam 24l lub 50, ale dobrej.
    Mogę wydać z 3k nawet jeśli macie coś sprawdzonego i godnego polecenia.
    Nie musi nabijać 10 barów, ważny jest wydatek powietrza.
    Są różne - metabo, aicraft jakiś znalazłem ponoć dobre. A kolega to polecał formę Atlas Copco.
    Proszę o opinie i podpowiedzi.
    Z Twego postu wynika,że najlepszy kompresor, to 1~fazowy, o mocy od 2,2kW.
    Niestety, taka moc wymaga odpowiedniej instalacji; możesz mieć problem z jej uruchomieniem z "typowego" gniazda swoich klientów. Silniki 1~fazowe są wrażliwe na spadki napięcia przy rozruchu. O uruchamianiu przez "typowe" przedłużacze zapomnij. Nie zniechęcam cię do kupna, lecz informuję, byś nie był rozczarowany problemem.


    Spotkałem też kompresory 2-tłokowe o oznaczeniu ZVA (lub VZA).
  • #5
    Kamil90000
    Level 9  
    To jest sprężarka z silnikiem jednofazowym. Dziękuje za informacje. Sam jestem z zawodu elektromechanik ale dopiero co skończylem szkołe więc nie mam nic doświadczenia. Myśle cały czas co to może być . Też zastanawiałem sie nad instalacją. Ale chodzi o to, że są przewody za cienkie ? czy o co ? w domu mam starszą instalacje aluminiowe przewody...
  • #6
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    Ale chodzi o to, że są przewody za cienkie ? czy o co ? w domu mam starszą instalacje aluminiowe przewody...

    Moc powyżej 2kW potrzebuje odpowiedniej instalacji. "Typowe przedłużacze", to takie jakie najczęściej można kupić; mają często przekrój w granicach 1mm².
    Chyba, że nie będziesz z nich zasilał kompresora.
  • #7
    Kamil90000
    Level 9  
    Kompresor podłączam bezpośrednio do gniazdka i jest właśnie tak, że silnik sie grzeje a przy tym cały czas jak ona pracuje to światło o 40 % przygasa... Czy może to być problem w tym, że przewody są aluminiowe a instalacja w domu ma około 40 lat... Ja już sam nie wiem o co tu chodzi ;l
  • #8
    wola
    Level 26  
    Witam. Fakt,że
    Quote:
    światło o 40 % przygasa
    świadczy o niewłaściwej lub w złym stanie instalacji do zasilania kompresora. W mojej ocenie nie jest też bezpieczna, jeśli chodzi o ochronę przeciwporażeniową.
    Quote:
    silnik sie grzeje

    Wzrost temperatury silnika w Twoim przypadku mogą wynikać z dwóch przyczyn;
    1) duży spadek napięcia- przyczynę można, a nawet należy usunąć
    2) tego typu kompresory nie są przystosowane do pracy ciągłej (S1). Wzrost temperatury podczas pracy jest zjawiskiem normalnym.
    Po napompowaniu muszą sobie "odpocząć". Tej przyczyna nagrzewania się silnika nie usuniesz.
  • #9
    Kamil90000
    Level 9  
    No ok ale to nie jest takie lekkie nagrzewanie tylko po jakiejś poł minucie napompowania do jakichś 3 barów silnik spowalnia tempo i coraz dłuzej pracuje to słabnie i jak go dluzesz przytrzymałem to poleciał dymek z silnika ;/ przecież powinno sie sao wylączyć po nabiciu odpowiedniej dawki sprężonego powietrza i jest taki bezpiecznik przy silniku i on nawet nie dziala. zanim oddałem na gwarancje to zaraz jak ją kupiłem to odrazu po 3 sekundach mniej wiecej sie wyłączała a teraz jak oddałem na gwarancje to przysłali mi ją 3 dni temu i juz nawet ten bezpiecznik nie działa no to jest coś nie tak. Duży spadek napięcia? Nie mam pojęcia jak to zlokalizować.
  • #10
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    nie jest takie lekkie nagrzewanie tylko po jakiejś poł minucie napompowania do jakichś 3 barów silnik spowalnia tempo i coraz dłuzej pracuje to słabnie i jak go dluzesz przytrzymałem to poleciał dymek z silnika
    Masz taki spadek napięcia, że silnik nie jest w stanie pompować powietrza. Sprawdź pracę kompresora u kogoś, kto ma "normalne " napięcie. Jeśli jeszcze działa.
    Quote:
    zanim oddałem na gwarancje to zaraz jak ją kupiłem to odrazu po 3 sekundach mniej wiecej sie wyłączała a teraz jak oddałem na gwarancje to przysłali mi ją 3 dni temu i juz nawet ten bezpiecznik nie działa no to jest coś nie tak
    nie wiem co Ci napisali w karcie gwarancji, ale brak działania ze względu na spadek napięcia trudno uznać za winę producenta.
    Quote:
    Duży spadek napięcia? Nie mam pojęcia jak to zlokalizować.

    Niestety, najlepszym wyjściem będzie "wizyta" elektryka. Powinien co najmniej poprowadzić nową linię do kompresora i sprawdzić całość pod kątem bezpieczeństwa. Oczywiście nie wykluczam, że tylko przegląd poprawiłby sytuację, ale w to wątpię.
  • #11
    Kamil90000
    Level 9  
    Dziękuję bardzo za rady. Oczywiście, że elektryk będzie wezwany. Wujek jest elektrykiem więc nie ma problemu. Czyli elektryk ma sprawdzić jaki jest powód, że jest taki duży spadek napięcia... Ale jak silnik by dostał niższe napięcie niż 230 V to czy grzał by się też tak bardzo ?
  • #12
    wola
    Level 26  
    Witam. Napięcie nie powinno być mniejsze niż 210V przy rozruchu. Co do nagrzewania się silnika, to pisałem
    Quote:
    tego typu kompresory nie są przystosowane do pracy ciągłej (S1). Wzrost temperatury podczas pracy jest zjawiskiem normalnym.
    Po napompowaniu muszą sobie "odpocząć". Tej przyczyna nagrzewania się silnika nie usuniesz.

    A ile powinien "odpoczywać", to instrukcja powinna podawać; jak jej nie masz, to zadzwoń do serwisu.
    Silnik powinien być zasilany napięciem znamionowym (czyli 230).Spadek na "twoim" zasilaniu to w granicach bodaj 3%.
    Do tego jest pewna procentowa tolerancja napięcia. U dostawcy energii dowiesz się ile ona wynosi. Jak będą większe spadki napięcia, oznacza to dodatkowe nagrzewanie silnika
  • #13
    Kamil90000
    Level 9  
    No spoko rozumiem wszystko. Tylko nie rozumiem tego dlaczego tak bardzo spada napięcie i tak szybko sie nagrzewa silnik, że aż jest gorący. I skoro nie są przystosowane do pracy ciąglej czyli np jak bede chciał pomalowac sobie samochód to musze malowac na raty aż silnik sobie odpocznie ? do czego ta sprężarka ma zastosowanie ? mialem nadzieje, że kupie dobry towar i bedzie mi służył a tu lipa... wydałem nie potrzebnie pieniądze ;/
    Ale to nie jest tak jak Panu sie wydaje, że ja cały czas ją uruchamiam tylko ona nawet 3 barów nie chce nabić bo jak dochodzi do 2,5 bara prawie 3 około to momentalnie z sekundy na sekunde ona sie zatrzymuje i silnik staje i jak raz dłużej go potrzymałem i nie wyłączylem to dymek poleciał z silnika ;/ to znaczy, że mam instalacje do wymiany w domu czy co ? Czy wadliwy jest silnik ? na początku wydawało mi sie, że do 2 tłokowej sprężarki to jest taki silnik za mały.
  • #14
    Kamil90000
    Level 9  
    Witam Pana ponownie. A co do sprężarki to wniosłem ją do pokoju na piętro bo tam była zakładana nowa instalacja 2 lata temu i są zabiezpieczenia B16 na gniazdka i jak nabije do 5 barów to zabezpieczenia działają i wywala. Myśle, że słusznie wywala bo te zabezpieczenia są zrobione dla pokojowych potrzeb a na taki silnik potrzebne są większe zabezpieczenia tak mi sie wydaje. Ale jeszcze jedna sprawa bo silnik sie bardzo szybko grzeje też i jest bardzo gorący i przewód od sprężarki aż do samego wyłącznika siśnieniowego jest bardzo ciepły że polwinitowa osłosa przewodu jest miękka. Nie mam pojęcia co ja mam teraz zrobić. czy sprzedać gdzieś tą sprężarke bo instalacji nie opłaca mi sie do garażu nowej zakładać. Czy może zwrócą mi z firmy pieniądze a chciałbym sprężarke z silnikiem na 400 V i by było bez problemu z ta bo bym przełożył jak by było na pasek ale jest problem bo jest zintegrowany silnik z pompą. Co Pan na to ?

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    Przepraszam, że tak kołuje... ale sam nie wiem co jest grane. zawiozłem do znajomego tą sprężarkę i pracuje bez zarzutu... Czyli jednak jest coś nie tak z domową instalacją... czy podłącze ją w domu czy w garażu czy w piwnicy to jest tak samo... straszny spadek napięcia.
    Wychodzi na to, że musze wezwać elektryka bo problem jest z instalacją i coś z licznikiem... do tej pory bylo wszystko w porządku tylko czasem światło przymrugło a jak podłączylem silnik o większej mocy to już zaczeły sie problemy. Dziękuje bardzo za porady. Mam nadzieje, że szybko odnajde przyczyne :)
  • #15
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    A co do sprężarki to wniosłem ją do pokoju na piętro bo tam była zakładana nowa instalacja 2 lata temu i są zabiezpieczenia B16 na gniazdka i jak nabije do 5 barów to zabezpieczenia działają i wywala.
    Kolego, to o niczym nie świadczy; ważniejsze jest jak była robiona i jak stwierdzono jej prawidłowe funkcjonowanie.
    Quote:
    Czy może zwrócą mi z firmy pieniądze a chciałbym sprężarke z silnikiem na 400 V
    Nie sądzę, by Ci wrócili pieniądze, ale zapytać możesz.
    Quote:
    Wychodzi na to, że musze wezwać elektryka bo problem jest z instalacją i coś z licznikiem... do tej pory bylo wszystko w porządku tylko czasem światło przymrugło a jak podłączylem silnik o większej mocy to już zaczeły sie problemy.
    Elektryk powinien to sprawdzić ze względu na bezpieczeństwo przeciwporażeniowe i ewentualnie przeciwpożarowe.